Selfon potencjał indywidualnych rozwiązań

sageFirma Selfon s.j. koncentruje się na ciągłym usprawnianiu pracy swoich salonów, szkoleniu personelu oraz utrzymywaniu jak najlepszych standardów obsługi Klienta. Dynamiczny rozwój sprawił, że potrzebne stało się rozbudowanie funkcjonalności aplikacji zarządczej o dodatkowe rozwiązania, które będą zgodne z nowymi potrzebami firmy. Ze względu na fakt, że Sage Symfonia ERP jest programem zintegrowanym o budowie modułowej, umożliwiającym kontrolę, zarządzanie strategicznymi dla przedsiębiorstwa procesami i obszarami, a także umożliwia zainstalowanie rozwiązań indywidualnych oraz rozbudowę w przyszłości, zdecydowano się na wykonanie upgrade’u do Sage Symfonia ERP.



Indywidualne rozwiązania – siłą przedsiębiorstwa

Zintegrowaniem systemów zajął się łódzki oddział firmy Sage sp. z o.o. Wdrożone zostały programy, takie jak: Sage Symfonia ERP Handel 2010, Sage Symfonia ERP Finanse i Księgowość 2010, Sage Symfonia ERP Kadry i Płace 2010. Wbrew pozorom wdrożenie nie było łatwe i składało się z kilku etapów. Najważniejszymi były: przeniesienie danych z dotychczas wykorzystywanego Systemu Symfonia, instalacja nowego oprogramowania (Sage Symfonia ERP) i uruchomienie go na serwerze terminali, wstępne testy rozwiązań indywidualnych, wykonanie poprawek podczas bieżącej pracy, a także wykonanie licznych dodatkowych nakładek funkcjonalnych, które okazały się potrzebne już podczas wdrażania systemu. „Zapotrzebowanie na nowe elementy pojawiło się na etapie testów i poprawek do rozwiązań stworzonych na podstawie analizy. Problemy rozwiązało dwóch programistów współpracujących ze sobą i z klientem na bieżąco” – mówi Tomasz Graczyk, starszy konsultant z firmy Sage. Dodaje też, że: „Szkolenia dla pracowników nie były konieczne, gdyż interfejs Sage Symfonia ERP nie różni się od wcześniej używanego Systemu Symfonia. Zostały przeprowadzone jedynie konsultacje z obsługi dodatkowych rozwiązań”.

W jednym wdrożeniu wiele rozwiązań indywidualnych

Wdrożenie, trwające 6 miesięcy, zostało przeprowadzone na 30 stanowiskach w centrali firmy Selfon, ze względu na możliwość korzystania z systemu przez tzw. pulpit zdalny. System został skonfigurowany w ten sposób, że eksportuje dane do szablonu firmy Germanos. Wyjątkowość przeprowadzonego wdrożenia polega na bardzo dużej liczbie nietypowych, wymaganych i wykonanych rozwiązań dodatkowych. Można stwierdzić, że jest to przykład modelowego wdrożenia aplikacji w sieci sprzedaży telefonów komórkowych, abonamentów, dekoderów oraz Internetu. Zaawansowane rozwiązania Sage Symfonia ERP oraz wykorzystywana baza Microsoft SQL Server, pozwalają na bezpieczny rozwój systemu wraz z rosnącymi potrzebami klienta, integrację z innymi rozwiązaniami oraz tworzenie nowych raportów i zestawień, dostosowanych do specyfiki i potrzeb firmy, ale przede wszystkim firma Selfon s.j., dzięki nietypowemu i trudnemu wdrożeniu, zyskała oszczędność czasu podczas przeprowadzania procesu sprzedaży, wzrost efektywności, a tym samym oszczędność kosztów, czasu i wysiłku pracowników. W przyszłości firma planuje wprowadzić nowe, zindywidualizowane rozwiązania, rozszerzające możliwości systemu, a także uruchomić nowe oddziały.

Założona w 2006 r. firma Selfon s.j. działa w branży telekomunikacyjnej. Prowadzi sprzedaż telefonów komórkowych i abonamentów sieci PLAY, sprzedaż dostępu do Internetu oraz sprzedaż dekoderów cyfrowej telewizji „n”. Pierwszy własny salon otworzyła w Radomsku w 2007 r., nawiązując współpracę dealerską z operatorem telefonii komórkowej PLAY. Aktualnie firma działa w oparciu o sieć liczącą 40 salonów sprzedaży, rozlokowanych w całej Polsce, w tym 10 salonów własnych. W 2009 r. Selfon, działając zgodnie z głównymi założeniami operatora, postawił na rozwój własnej sieci i od marca do listopada 2009 r. dokonał z pełnym sukcesem otwarcia 20 punktów handlowych (MiniPOS-ów). W bieżącym roku firma zdecydowała się na mocniejsze wejście na rynek biznesowy. „Aby nasze działania świadczyły o tym, że jesteśmy poważnym partnerem w biznesie, planujemy uruchomienie w siedzibie naszej firmy pierwszego profesjonalnego Biura Obsługi Biznesowej (BOB). Równolegle, w ramach naszej grupy, rozwijana będzie również sprzedaż alternatywna w oparciu o usługi Play Online oraz najnowszy produkt sieci – Play Domowy” – mówią właściciele firmy Selfon, Piotr Kaszuba i Radosław Pietrykowski.

Potrzeby klienta:
  • rozbudowa systemu informatycznego 
  • realizacja bieżących potrzeb dzięki rozwiązaniom indywidualnym, specyficznym dla firmy 
  • rozbudowa narzędzi analitycznych – do przygotowywania raportów, analiz i sprawozdań
  • możliwość realizowania funkcji dodatkowych – szablony dla Selfon s.j. 
  • usprawnianie pracy salonów – zaoszczędzenie czasu w procesie sprzedaży telefonów komórkowych, abonamentów, dekoderów oraz Internetu 
  • możliwość implementowania nowych rozwiązań, które mogą się okazać niezbędne
Korzyści z wdrożenia:
  • lepsza organizacja pracy oddziałów sprzedaży 
  • skoordynowanie przepływu informacji i zadań między centralą a oddziałami 
  • zautomatyzowanie procesu realizacji zamówień
  • lepsza i pełna informacja o przebiegu realizacji zamówień 
  • wzrost produktywności, ekonomia czasu w obsłudze klienta 
  • oszczędność kosztów, czasu i wysiłku (automatyzacja niektórych etapów pracy) 
  • podniesienie konkurencyjności firmy
  • bezproblemowy rozwój systemu – jeśli w przyszłości pojawi sie taka potrzeba
Wybraliśmy Sage Symfonia ERP ze względu na fakt, że (…) nie było potrzeby przeprowadzania dodatkowych szkoleń pracowników. Nowy system dał nam również możliwość realizacji potrzeb związanych z wykorzystaniem rozwiązań specyficznych i indywidualnych dla naszej firmy- Piotr Kaszuba współwłaściciel Selfon s.j.
Klient nasz wybrał Sage Symfonia ERP ze względu na bezpieczeństwo bazy danych (MS SQL), konieczność przetwarzania dużej liczby dokumentów (wydajność) (…), na możliwość stworzenia dodatkowych rozwiązań, uwzględniających specyfikę własnej działalności gospodarczej. W przypadku nowych potrzeb klienta związanych z rozbudową systemu jest możliwość łatwego i szybkiego wprowadzenia kolejnych rozwiązań w przyszłości. Nasz klient jest w stałym kontakcie z programistami w celu serwisowania dotychczas zaimplementowanych rozwiązań i tworzenia nowych- Tomasz Graczyk starszy konsultant w łódzkiej filii Sage

Klient
Selfon s.j. www.selfon.pl

Branża
telekomunikacyjna Liczba salonów sprzedaży 40, w tym 10 własnych

System
Sage Symfonia ERP

Źródło: www.sage.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top