Właściwe zarządzanie siecią dwudziestu sześciu głównych domów towarowych rozmieszczonych w Wielkiej Brytanii oraz magazynowanie około 350.000 różnych artykułów jest kompleksowym przedsięwzięciem. W celu usprawnienia procesu dystrybucji i magazynowania JL podjęło decyzję o wdrożeniu systemu RedPrairie Warehause Management oraz dodatkowego modułu Workforce Management wspomagającego zarządzanie pracownikami. Te rozwiązania pomogły zmaksymalizować efektywność logistyki i zapewnić znacznie lepszą dostępność produktów dzięki błyskawicznej realizacji dostaw oraz kontroli zapotrzebowania. Dodatkowym efektem wdrożenia rozwiązań RedPrairie był pozytywny wpływ na wzrost lojalności klientów i postrzeganie marki.
{MosModule module=Case_WMS_Dzial}
Należący do brytyjskiej czołowej dziesiątki firm zajmujących się sprzedażą detaliczną John Lewis (JL) dostarcza swoje towary do sieci głównych domów towarowych oraz centrów sprzedaży wysyłkowej. Ceniony i znany z wysokiego poziomu satysfakcji swoich klientów, JL utrzymuje stany magazynowe około 350.000 różnych towarów. Firma prowadzi również sprzedaż internetową, umożliwiając zakup artykułów wyposażenia domu oraz artykułów upominkowych. Sklep internetowy JL klasyfikowany jest jako jeden z najpopularniejszych sklepów on-line w Wielkiej Brytanii.

Definiowanie trudnego rynku

Właściwe zarządzanie siecią dwudziestu sześciu głównych domów towarowych rozmieszczonych w Wielkiej Brytanii oraz magazynowanie około 350.000 różnych artykułów jest kompleksowym przedsięwzięciem. W celu usprawnienia procesu dystrybucji i magazynowania JL podjęło decyzję o wdrożeniu systemu RedPrairie Warehause Management oraz dodatkowego modułu Workforce Management wspomagającego zarządzanie pracownikami. Te rozwiązania pomogły zmaksymalizować efektywność logistyki i zapewnić znacznie lepszą dostępność produktów dzięki błyskawicznej realizacji dostaw oraz kontroli zapotrzebowania. Dodatkowym efektem wdrożenia rozwiązań RedPrairie był pozytywny wpływ na wzrost lojalności klientów i postrzeganie marki.

Magazynowanie i zarządzenie siłą roboczą były obszarami, które JL rozpoznał, jako obszary potencjalnej redukcji kosztów. RedPrairie zrealizował pilotażowe wdrożenie systemu WMS w jednym z centrów dystrybucyjnych. Efekty przerosły znacznie oczekiwania i w 2007 roku podjęto decyzję o rozszerzeniu współpracy na wszystkie centra logistyczne należące do JL.

Potrzeby John Lewis

JL zidentyfikował obszary wymagające usprawnień w sferze gospodarki magazynowej, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności obniżenia kosztów dystrybucji i zwiększania dostępności zapasów magazynu. Wdrożenie usprawnień i osiągnięcie założonych celów było bardzo trudne ze względu na duże skomplikowanie asortymentowe oraz znaczny stopień rozproszenia geograficznego sześciu centrów dystrybucji oraz dwudziestu sześciu sklepów własnych.

Możliwości RedPrairie

RedPrairie dostarczył zintegrowany system zarządzania magazynem i siłą roboczą, tworząc partnerstwo strategiczne z JL wspomagane dodatkowo istotnym transferem wiedzy z zakresu logistyki sieci dystrybucji. System WMS wyposażony w moduł do zarządzania siłą roboczą (Workforce Management) optymalizuje wykorzystanie zasobów ludzkich, zapasów i wyposażenia w celu pełnej realizacji efektywnej strategii logistycznej. Wdrożenie systemu pozwoliło osiągnąć, a nawet przewyższyć założone cele bardzo szybko, dzięki zastosowaniu sprawdzonej w setkach przypadków metodologii implementacji i zarządzania zmianą.

R e z u l t a t y:
  • produktywność wzrosła o 15%;
  • koszty pracy zredukowano o 8%;
  • zwiększono dostępność zapasów;
  • odbiory magazynowe zostały usprawnione o 40%;
  • weryfikacja wysyłki i czas wydania zostały obniżone do minimum;
  • średnie czasy dostaw zostały skrócone o 25%.

W 2007 roku sprzedaż sklepów wzrosła znacząco w czasie krytycznego okresu przedświątecznego. Podobny trend widoczny był także w roku 2008.
W wymagającym środowisku handlu detalicznego mieliśmy bardzo udane dwanaście miesięcy, w których nasz udział w sektorze marketów wzrósł o 0,4% do 19,1% - powiedział Dino Rocos, dyrektor zarządzający dystrybucją w JL. Jesteśmy przekonani, że RP wspomoże także nasz przyszły wzrost.
Usprawnienia w centrach dystrybucji

JL zauważa szereg imponujących usprawnień dzięki zastosowaniu RedPrairie, zwłaszcza w obszarach dystrybucji towarów i dostępności poprawnych danych w czasie rzeczywistym. System RedPrairie zapewnia utrzymanie niezmiennie wysokiej wydajności pracy w obszarze logistycznym przedsiębiorstwa, gwarantując najszybszą i niezawodną obsługę wysyłek nawet w okresie przedświątecznym, w czasie którego osiągane jest około 40% przychodów JL.

Używając systemu, JL ograniczył czas weryfikacji i składowania dostaw z 28 do 3,5 godziny! Zastosowanie technologii głosowej w zarządzaniu magazynem umożliwiło ponadto skrócenie czasu kompletacji towaru o 40%. Dodatkowo system pozwolił na skrócenie średniego czasu dostawy do klienta z 51 do 38 godzin (redukcja o 25%).

Optymalizacja siły roboczej

Moduł optymalizacji siły roboczej w RedPrairie pozwolił zautomatyzować proces delegowania pracowników do określonych zadań oraz dostarczył mierzalnych narzędzi do analizy efektywności ich pracy wpływając na wzrost wydajności głównych procesów. Produktywność magazyniera w centrum dystrybucyjnym wzrosła o 16% w okresie świątecznym, podczas gdy koszty pracy spadły o 8%.
Moduł Zarządzania Siłą Roboczą dostarcza nam dokładnych, bieżących informacji o obciążeniu magazynierów, co pomaga nam elastycznie planować i właściwie wykorzystywać personel przyczyniając się do jeszcze szybszego wykonania zadań. - mówi Dino Rocos. Produktywność wzrosła o 33%. Chcemy, aby RedPrairie stanowił dźwignię do bieżącego poprawiania wydajności procesów i generowania dokładnych prognoz dla okresów przyszłych.
Transfer wiedzy

JL początkowo zaimplementował zintegrowane rozwiązanie RedPrairie w swoim centrum dystrybucyjnym w Northampton. Następnie podjęto decyzję o zaciśnięciu współpracy i wdrożeniu systemu we wszystkich sześciu centrach na terenie Wielkiej Brytanii. Transfer wiedzy był kluczowym elementem tego procesu. Implementacja systemu znacznie ograniczyła konieczność działań ad-hoc związanych z administracją procesami logistycznymi, które do tej pory wykonywane były przez personel IT JL. Dzięki temu specjaliści IT mogą poświęcić się zupełnie innym, równie ważnym aspektom funkcjonowania przedsiębiorstwa, zmniejszając w ten sposób ogólny koszt pracy działu wsparcia informatycznego.
Współpracujemy z RedPrairie, aby nasze specyficzne potrzeby zostały spełnione przez zastosowanie najnowszych wersji systemu - twierdzi Simon Elary, manager systemów łańcucha dostaw w JL.
Sukces JL dowodzi, że połączenie modułów Warehouse Management z Workforce Management może dostarczyć istotnych korzyści i oszczędności dla największych detalistów.
Jesteśmy zobowiązani do pomagania JL w osiągnięciu i utrzymywaniu efektywności kosztowej dla wsparcia ich ekspansji i rozszerzenia rynkowego przywództwa - podkreśla Martin Hiscox, Dyrektor Zarządzający RedPrairie.
Źródło: www.hit-kody.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top