Perspektywy ERP 2024: Okiem ekspertów

Rok 2024 zwiastuje kolejną falę innowacji w dziedzinie systemów ERP, które są kluczowe dla zarządzania i automatyzacji operacji biznesowych w…

Jak systemy ERP wspierają rozwój przedsiębiorstw

W dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, wdrażanie technologii w kluczowe obszary działalności stało się nie tylko korzystne, ale…

Jak maksymalizować wydajność i minimalizować przestoje

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, skuteczne planowanie produkcji stanowi kluczowy element sukcesu przedsiębiorstwa. Procesy…

Przemiana cyfrowa w sektorze produkcyjnym: Jak systemy ERP podnoszą standardy efektywności produkcyjnej

Cyfrowa transformacja to nieunikniony proces, który zmienia oblicze wielu branż, w tym także przemysłu produkcyjnego. W miarę jak technologie…

Zarządzanie zakupami przez system ERP

Dział zarządzania zakupami w firmie ma na celu optymalizację kosztów jej funkcjonowania. Pracownicy zajmujący się tym obszarem muszą

System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Previous Next Play Pause
MICROSOFTBudimex, czyli firma odpowiedzialna za ponad 300 budów w całej Polsce, kształtuje przyszłość w oparciu o zaufanie. Spółka przeniosła już wiele procesów swojej organizacji do chmury Microsoft, zapewniając między innymi sprawną komunikację wewnętrzną dla blisko 5000 pracowników rozproszonych po biurach oraz budowach w całym kraju.

Okres pandemii i lockdownu pokazał, że firmy, które od lat stawiają na rozwój nowych kanałów sprzedaży i informatyzację, lepiej poradziły sobie w nowych okolicznościach z obsługą rosnącej sprzedaży e-commerce. Największe sieci handlowe w pewnym momencie funkcjonowania dodały do sprzedaży tradycyjnej zakupy poprzez sklep internetowy.

SAPZespri International, największy na świecie sprzedawca owoców kiwi, jest wieloletnim klientem SAP. Teraz potentat z Nowej Zelandii stał się jednym z pierwszych klientów na świecie, którzy wykorzystali nową wersję chmury prywatnej SAP S/4HANA Cloud, wprowadzoną w ramach oferty RISE z SAP.

sap logoJeden z międzynarodowych liderów branży spożywczej zdobył w ciągu tygodnia 20 000 lojalnych klientów. SPAR wykorzystał dane, które zbiera o konsumentach, aby stworzyć spersonalizowaną i dobrze dobraną ofertę. Program lojalnościowy oparty o SAP Marketing Cloud to przykład tego, jak marki spożywcze mogą szybko i skutecznie zbudować bazę lojalnych klientów.

ABASNiezależnie od tego, czy mamy do czynienia ze zleceniem od klienta, czy z procesem wewnętrznym - praca oparta na projektach odgrywa ważną rolę w niemal wszystkich obszarach przedsiębiorstwa, w których występują złożone procesy. Chodzi tutaj o: kalkulacje ofertowe projektów, planowanie zasobów, koordynację zadań i kontrolę kosztów wykonania, a wszystko to w perspektywie wielu działów lub nawet w skali całego przedsiębiorstwa. System abas ERP łączy wydajne zarządzanie projektami z najróżniejszymi funkcjami ułatwiającymi ich planowanie, realizację i controlling. Doskonale sprawdza się nie tylko w ramach klasycznego planowania pojedynczych projektów, lecz także w kompleksowym zarządzaniu środowiskiem wieloprojektowym.

Kluczowym wyzwaniem dla firmy było scalenie dwóch polskich podmiotów i zbudowanie platformy w Polsce pod kątem realizacji planów ekspansji na Europę Środkową i Wschodnią. Jak podaje dyrektor finansowy HCPL, celem było przekształcenie mniejszej firmy leasingowej, należącej niegdyś do dealera pojazdów, w podmiot w pełni zgodny w zakresie kontroli i zarządzania ryzykiem po tym, jak stała się ona częścią Hitachi Capital.

MICROSOFTZa brytyjską destylarnią Silent Pool położoną ok. 50 kilometrów od Londynu znajduje się nawiedzone jezioro. Według miejscowej legendy, córka drwala pływała w wodzie, gdy zauważyła obserwującego ją z brzegu króla Jana bez Ziemi (brata Ryszarda Lwie Serce), który władał Anglią w latach 1199-1216. Gdy zaczął się do niej zbliżać, ta odsuwając się daleko, utonęła w głębokiej wodzie. Podobno do dzisiaj każdej nocy, około północy, jej duch podnosi się z głębi i spaceruje po powierzchni. Niektórzy pracownicy destylarni przyznają, że „widzieli dziwne rzeczy”.

SAGEWdrożenie aplikacji Sage Mobilny Magazyn w spółce AVA CEE to przykład na to, jak zacięcie technologiczne menedżera, zaangażowanie partnera i elastyczność oprogramowania pozwoliły przygotować narzędzie szyte na miarę potrzeb. Rozwiązanie pozwoliło firmie zdalnie monitorować cały proces dostawy i powiązać je z funkcjonującym systemem ERP. Dziś spółka nie wyobraża sobie innej organizacji pracy. Pandemia zmusiła firmę do odseparowania pracy magazynu i biura. Nadal jednak jest ona w stanie na bieżąco monitorować i nadzorować realizację i postęp prac. Poznajcie całą historię wdrożenia oprogramowania w firmie AVA CEE.

Firma Jamar powstała w 1994 roku. Jest dynamicznie rozwijającą się spółką, której wyroby znane są w kraju i za granicą. Oferta przedsiębiorstwa obejmuje szeroki asortyment produktów spożywczych. Wśród najważniejszych można wyróżnić: warzywa konserwowe, koncentraty, octy, przyprawy, dodatki obiadowe, sosy, soki, syropy i przetwory owocowe.

sBiznesCondensa, firma która znalazła swoją niszę na rynku usług budowlanych w segmencie usuwania wilgoci oraz skutków zalania budynków. Założona w 2010 roku, obecnie swoim zasięgiem objęła niemal cały kraj. Wraz z rozwojem firma zauważyła nową potrzebę na rynku. Na tej podstawie powstała usługa - wypożyczalnia sprzętu.

logo proalpha 2018Grupa bredent jest wiodącym na świecie dostawcą technologii stomatologicznych. Firma z Senden w Niemczech zaopatruje dentystów i techników dentystycznych na całym świecie w produkty i usługi z zakresu protez estetycznych i uzupełnień protetycznych. Oprócz wysokiego poziomu jakości, partnerzy biznesowi oczekują od nich szybkiej obsługi, sprawnego procesu zamawiania produktów oraz innowacyjnych rozwiązań. Firma bredent musi również przestrzegać surowych przepisów dotyczących przyjmowania i dystrybucji produktów medycznych, które różnią się w zależności od regionu, a także dbać o bezproblemowe śledzenie wszystkich partii i procesów. proALPHA odgrywa kluczową rolę w tym bardzo złożonym środowisku produktów i procesów od 2003 roku. bredent wykorzystuje system ERP jako innowacyjną platformę serwisową oraz w celu zwiększenia wydajności. Wpływa również na przyszłość systemu ERP jako partner projektowy firmy proALPHA.

autoid logoFirma MIKROTEC Sp. z o.o. powstała we wrześniu 2004 r. Od początku swojej działalności specjalizuje się w precyzyjnej obróbce mechanicznej elementów dla rynku lotniczego, zbrojeniowego oraz innych wymagających gałęzi przemysłu. Atutem firmy jest wysoce wykfalifikowana kadra inżynierska i nowoczesny park maszynowy składający się głównie z maszyn sterowanych numerycznie. Jest członkiem Stowarzyszenia Dolina Lotnicza i współpracuje z największymi firmami z branży lotniczej.

SAPJaki ekosystem informatyczny pasuje do złożonej organizacyjnie i działającej na międzynarodową skalę spółki? Viessmann zdecydował się na migrację do SAP S/4HANA – nowa platforma pozwala zintegrować i usprawnić procesy biznesowe w rozrzuconych po całym świecie jednostkach firmy. Większa efektywność oraz zmniejszenie złożoności infrastruktury IT to tylko niektóre z korzyści, które przyniosła ze sobą zmiana. Nowa platforma ERP umożliwia także ograniczenie zapasów i poprawę poziomu usług w obszarze logistyki, co przełożyło się na oszczędności, ale również wzrost satysfakcji klientów firmy Viessmann.

microsoft logo 2018Próbowaliście kiedyś kupić zaczep sznurka, na którym wisi tylna półka, oddzielająca przestrzeń bagażnika od części pasażerskiej w aucie typu hatchback? Ja tak. Nawet nie wiadomo, jak tę część nazwać, jak ją wyszukać. Jakim słowem kluczowym się kierować? A przecież każde auto posiada tysiące części, właściwych dla określonego modelu. Marek aut również nie brakuje. Jak to wszystko uporządkować? Jak zapewnić szeroki i natychmiastowy dostęp nabywcom – przedstawicielom serwisów samochodowych? Tu z pomocą przychodzi technologia chmurowa, która odmienia branżę automotive, a możliwości jej wykorzystania są naprawdę szerokie.

MICROSOFTInter Cars SA, drugi co do wielkości dystrybutor części samochodowych na rynku europejskim i ósmy na świecie, z obrotami na poziomie ok. 10 mld PLN rocznie i niemal 30 proc. udziałem w rynku, konsekwentnie realizuje strategię migracji do modelu chmury w kolejnych obszarach. Kluczowy system biznesowy SAP Hybris został przeniesiony do Microsoft Azure. To pierwsza tego typu migracja w Polsce.

sap logoSAP Europejski lider transportu drogowego – Girteka Logistics - udoskonalił system zarządzania flotą ponad 7 tys. ciężarówek przy wsparciu rozwiązań SAP. Wdrożone oprogramowanie będzie zawierało informacje o ponad 18 tys. pracowników oraz o procesach zachodzących we wszystkich oddziałach litewskiego giganta.

vendo erp logoFirma DO-MET na co dzień zajmuje się obróbką metali, toczeniem i frezowaniem. Działa na rynku od 1996 roku, ale to rok 2018 był rekordowym rokiem jeśli chodzi o liczbę zamówień i sprzedaż. W ostatnim czasie firma pozyskała nowych klientów i została rozpoczęta produkcja elementów do wydobycia ropy naftowej i gazu z dna morskiego, a także dla przemysłu kolejowego. Dlatego też firma DO-MET zdecydowała się na wdrożenie VENDO.ERP, bo rozwój i optymalizacja jest w centrum uwagi firmy.

proALPHA POLSKAVENJAKOB Maschinenbau GmbH & Co. KG z Rheda-Wiedenbrück już od ponad 50 lat na kartach historii zapisuje się jako przedsiębiorstwo realizujące swoją misję z sukcesem. Firma produkuje dopasowane do potrzeb klienta systemy powlekania powierzchni, filtry powietrza wylotowego i przenośniki taśmowe. Do usprawniania procesów produkcyjnych i biznesowych wykorzystuje system proALPHA. Dzięki 65% udziałowi w eksporcie i dużej sile innowacji, przedsiębiorstwo średniej wielkości jest liderem w branży. Rozwiązanie ERP proALPHA spełnia specyficzne wymagania VENJAKOB i jest istotne dla dalszego rozwoju firmy.

Zobacz jak Scania Polska wykorzystuje narzędzia Robotic Process Automation do przyspieszania procesów administracyjnych, poprawy ich jakości i podejmowania lepszych decyzji biznesowych. Uwalniając ludzi od rutynowych i czasochłonnych czynności, otwiera im nowe możliwości wdrażania innowacji i tworzenia wartości.

Nowe standardy rachunkowości, takie jak MSSF 17, wprowadzają innowacyjne podejście do wyceny usług ubezpieczeniowych oraz niosą znaczące zmiany w kwestii raportowania finansowego firm z tego sektora. Jednym z największych wyzwań, które stoi przed tą branżą, jest dostosowanie systemów IT i procesów księgowych do nowych norm. Wsparciem dla przedsiębiorców z sektora finansowo-ubezpieczeniowego mogą być dedykowane funkcje dodatkowe w platformie S/4HANA.

W 2019 roku Grupa Żywiec, jeden z największych i jedyny notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie producent piwa w Polsce, poszerzyła swoje portfolio o browary Namysłów oraz Braniewo. W ramach wdrożenia, przeprowadzonego przez Gavdi, polegającego na standaryzacji wewnętrznych procesów, pracownicy browaru w Namysłowie po przejściu do Grupy Żywiec oraz pracownicy browaru w Braniewie w ramach nowej spółki, dołączyli do elektronicznego systemu zarządzania kadrami i płacami Grupy Żywiec, który oparty jest na rozwiązaniu SAP HCM i autorskich produktach Gavdi.

Szybkość działania, zaawansowane technologie i dostęp do danych – to czynniki, które znacznie wspierają przedsiębiorstwa we wdrażanie strategii zrównoważonego rozwoju. Jeden z liderów produkcji opakowań kosmetycznych – Quadpack, przy wsparciu technologicznych rozwiązań od SAP produkuje lepiej, efektywniej i z większą korzyścią dla środowiska.

W ciągu kilku lat swojej działalności agdmaster.com, sklep internetowy z Krakowa rozwinął się z lokalnego biznesu w jednego z czołowych graczy rynku e-commerce w swojej branży. Firma osiągnęła to dzięki rozwojowi własnych kanałów sprzedaży – sklepu internetowego oraz biura w Krakowie – a także na skutek ekspansji poprzez sprzedaż w takich kanałach dystrybucji, jak Allegro czy Arena oraz wyjściu na rynki zagraniczne poprzez sprzedaż na eBay czy Amazon. W efekcie liczba transakcji zaczęła sięgać poziomu 3 tys. dziennie.

logo proalpha 2018Mając 20 pracowników i przyjazną atmosferę w siedzibie głównej w Bawarii, Neumüller, ekspert w dziedzinie szlifowania, może być uznany za dobrze prosperującą firmę rodzinną. Neumüller może jednak pochwalić się o wiele lepszymi danymi – jest przedsiębiorstwem o wysokim stopniu zaawansowania technologicznego, które produkuje wiertła i frezy o różnych kształtach i rozmiarach oraz szlifuje je zgodnie z wymaganiami klientów. Jednym z najważniejszych osiągnięć produkcyjnych firmy Neumüller jest aplikacja Industry 4.0, która umożliwia komunikację produktów z systemem ERP.

comarchOlimp Labs – jeden z największych producentów odżywek i suplementów diety dla sportowców – rozszerza współpracę z Comarch, uruchamiając aplikację do zarządzania procesami oraz obiegiem dokumentów w przedsiębiorstwie - Comarch DMS. Nowe narzędzie jest odpowiedzialne za obsługę elektronicznego obiegu faktur kosztowych i zakupowych, umów z kontrahentami oraz zgłoszeń i rozliczeń delegacji pracowników.

Zastanawiasz się jakie możliwości daje nasz system? Chcesz być na bieżąco z nowymi funkcjonalnościami systemu Plus Workflow? Poszukujesz nowych rozwiązań, aby rozbudować swoją platformę Workflow? Teraz wszystko jest dostępne online w naszym sklepie. Możesz dokonać zakupu modułu, sprawdzić jak działają nasze wtyczki, dokonać kalkulacji, zamówić i czekać jedynie na realizację zamówienia. Wszystko łatwo i szybko na naszej stronie.

comarchSukces rynkowy firma zawdzięcza konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju, poprzez inwestycje w infrastrukturę i technologię. Przykładem tej ostatniej jest wdrożenie aplikacji Comarch DMS – narzędzia, które w prosty sposób pozwala modelować, różnego typu procesy w zakresie obiegu dokumentów i procesów. W Cerradzie działa na wielu obszarach takich jak finanse, HR czy administracja, porządkując dokumenty, precyzyjnie wskazując krok na jakim się znajdują czy sygnalizując potrzebę akceptacji ze strony przypisanego do dokumentacji pracownika.

praoALPHA PolskaWesemann to jeden z wiodących producentów sprzętu laboratoryjnego w Europie. Firma zatrudnia ponad 200 pracowników i wytwarza najwyższej klasy sprzęt dla laboratoriów i naukowych przestrzeni roboczych, a także zaawansowane systemy ochrony stanowisk pracy. Klientami firmy są podmioty działające w branży spożywczej, farmaceutycznej, petrochemicznej oraz zajmujące się biotechnologią i badaniami. Wesemann używa systemu proALPHA ERP do kontrolowania prowadzonych procesów biznesowych. Z kolei w zakresie produkcji bazuje na proALPHA Advanced Planning and Scheduling, co zapewnia odpowiednią ilość materiału w odpowiednim czasie z odpowiednimi narzędziami i pracownikami. Dzięki temu firmie Wesemann udało się znacznie zredukować zapasy.

Globalna walka z koronawirusem przełożyła się na rynek gastronomiczny. Funkcjonowanie restauracji zostało ograniczone do serwowania dań w dowozie lub na wynos. Wiele z nich jest zamawianych online. Dynamiczny wzrost tego segmentu rynku HoReCa determinuje konieczność rozwoju narzędzi usprawniających kwestie m. in. rozliczeń pomiędzy platformą do zamawiania posiłków, a restauracją realizującą zamówienie. Rozwiązania SAP wspierają światowego lidera w usprawnieniu procesu rozliczeniowego z partnerami i lepszej obsłudze klientów.

logo proalpha 2018C.A. PICARD to firma o długiej tradycji, która produkuje i dystrybuuje na całym świecie precyzyjnie wykonane części z metali ciężkich. Elementy produkowane w działach technologii płyt i technologii wytłaczarek są wykorzystywane w różnych dziedzinach oraz gałęziach przemysłu. C.A. PICARD wykorzystuje system proALPHA w swoich dwóch zakładach zlokalizowanych na terenie Niemiec. Dzięki temu przeprowadzane w firmie procesy są wydajne i niezawodne, a cały łańcuch tworzenia wartości jest kontrolowalny na każdym etapie jego realizacji. Szczególnie duże korzyści dla przedsiębiorstwa przynosi zastosowanie modułu Workflow Management.

Opisany poniżej przykład wdrożenia systemu FlexiReporting jednoznacznie pokazuje, iż rozwiązanie to może być z powodzeniem wykorzystywane przez firmy realizujące kontrakty budowlane do monitorowania realizacji planów oraz rentowności prowadzonych kontraktów. Tym konkretnym przypadku Klientem jest firma specjalizująca się w projektowaniu oraz instalacji specjalistycznych instalacji gaśniczych. Przedsiębiorstwo realizuje długoterminowe kontrakty budowlane, dostarczając specjalistyczne rozwiązania największym obiektom przemysłowym i komercyjnym, a także realizuje zlecenia prefabrykacyjne na rzecz klientów zewnętrznych oraz świadczy usługi w zakresie serwisu.

Back to top