loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
IFS: POLECAMY
POLECAMY
19 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 48 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Bo do tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści

DSR

ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści. Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.

CZYTAJ WIĘCEJ

Dystrybutor mrożonej żywności inwestuje w rozwój z ERP Navireo

insertWidan – wiodący dystrybutor mrożonej żywności w południowej i wschodniej Polsce – wdrożył system ERP Navireo firmy InsERT. Nowe narzędzie usprawniło procesy handlowe i logistyczne, w tym prowadzenie sprzedaży przez mobilnych przedstawicieli handlowych.


 
Dystrybucja produktów mrożonych jest jednym z najtrudniejszych rodzajów działalności logistycznej. Wymaga utrzymania nieprzerwanego łańcucha chłodniczego przez cały proces obsługi. Na każdym etapie działania produkt musi przebywać w określonej temperaturze, a jego właściwości nie mogą ulec zmianie. W Polsce na rynku mrożonej żywności konkurują zarówno duże, jak i mniejsze przedsiębiorstwa. Szacuje się, że jego wartość przekracza 2 mld zł rocznie. Według GUS, produkcja samych mrożonych warzyw w 2014 r. wyniosła 588 tys. ton i była o 2,8 proc. wyższa niż przed rokiem.

Działający w południowej i wschodniej Polsce dystrybutor mrożonej żywności Widan potrzebował narzędzia, które umożliwi mu dalszy rozwój. Zdobywanie nowych rynków zbytu i tworzenie oddziałów w kolejnych regionach Polski uwidoczniły potrzebę inwestycji w zintegrowany system informatyczny, który usprawni zarządzanie przedsiębiorstwem. Widan poszukiwał też rozwiązania typu vanselling, pozwalającego na prowadzenie sprzedaży przez mobilnych przedstawicieli handlowych, oraz profesjonalnej platformy sprzedażowej typu B2B.

Wdrożenie systemu ERP Navireo zespoliło strukturę organizacyjną dystrybutora i skonsolidowało działania prowadzone w oddziałach. Łatwa rozbudowa Navireo o kolejne placówki daje szansę na rozwój przedsiębiorstwa, rywalizację na rynku i dalszą ekspansję. Zastosowany model pracy terminalowej umożliwia pracownikom posiadającym odpowiednie uprawnienia łączenie się z systemem z dowolnego miejsca – usprawnia to pracę handlowców w terenie, a osobom decyzyjnym daje narzędzie do kontrolowania i analizowania sytuacji w przedsiębiorstwie.

Przedstawiciele firmy z rozwagą wybierali optymalne rozwiązanie. Okazało się, że funkcjonalność Navireo najprecyzyjniej odpowiada potrzebom Widanu. Duże znaczenie miała możliwość rozbudowy systemu w przyszłości, opieka posprzedażna oraz czas wdrożenia. Szukano rozwiązania, którego implementacja nie zakłóci, w dłuższej perspektywie, codziennej działalności przedsiębiorstwa.
Niełatwo nam było zdecydować się na rozstanie z dotychczasowym oprogramowaniem. Mieliśmy szczęście, że trafiliśmy na system Navireo oraz profesjonalny zespół wdrożeniowy – mówi Daniel Malczyński, kierownik sprzedaży w firmie Widan, koordynator wdrożenia Navireo. – Z pełną świadomością mogę stwierdzić, że podjęte działania były słuszne, a ich efekty widoczne już kilka dni po zakończeniu prac. Dostarczone oprogramowanie jest zgodne z naszymi oczekiwaniami – dodaje Malczyński.
Dzięki kolokacji serwera bazodanowego w profesjonalnym data center do minimum zostało zmniejszone ryzyko utraty danych. Wykorzystanie oprogramowania Windows Server Standard 2012 oraz silnika bazy danych Microsoft SQL 2008 R2 zapewniło niezawodną jakość pracy.

Wdrożenie Navireo przeprowadziła firma inSolutions z Rudy Śląskiej, z udziałem regionalnego partnera Navireo – Uniservice z Przemyśla.
Kilkuoddziałowa firma, odrębne bazy danych, potrzeba scalenia rozrachunków, wdrożenie rozszerzeń dla Navireo i zastosowanie rozwiązań mobilnej sprzedaży dla vansellerów, konieczność koordynacji sześcioosobowego zespołu z dwóch różnych firm podczas prac wdrożeniowych oraz troska o klienta – pozostaję pod wrażeniem ogromu powziętych środków i nakładu prac wszystkich zaangażowanych stron – mówi Łukasz Kristof, dyrektor zarządzający inSolutions.
Źródło: www.navireo.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top