loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
IFS: POLECAMY
POLECAMY
19 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 48 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Bo do tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści

DSR

ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści. Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.

CZYTAJ WIĘCEJ

SAP ERP z dedykacją dla dealerów Peugeot Citroen

Trwają prace nad przygotowaniem dedykowanego rozwiązania SAP dla PSA Peugeot Citroën w Kolonii. Hicron prowadzi prace programistyczne przy wprowadzeniu autorskiego systemu PSA, które będzie wspierać pracę placówek detalicznych PSA w Niemczech. W 2015r. system zostanie uruchomiony w około 50 jednostkach na terenie Niemiec. To kolejny zagraniczny projekt firmy Hicron w sektorze automotive.

 
Wybrane przez klienta rozwiązanie to Dealer Management System (system zarządzania stacją dealerską) oparte na standardowych modułach systemu SAP ERP. System DMS pierwotnie został przygotowany dla punktów detalicznych PSA Peugeot Citroën we Włoszech. Aplikacja ma za zadanie poprawić przepływ pracy u dealerów, a także obsługę bieżących procesów biznesowych w salonach sprzedaży producenta.

Pierwsze wdrożenie na rynku niemieckim miało miejsce w Saarbrücken w 2013 r., a kolejne − z udziałem firmy Hicron − rozpoczęto 1 sierpnia 2014 roku w Kolonii. Do końca 2015 roku prace wystartują we wszystkich placówkach detalicznych w Niemczech − to w sumie 50 jednostek.
To kolejny ważny projekt firmy Hicron w sektorze automotive. Nasze kompetencje w tej branży potwierdzają liczby: blisko 60% dochodu Hicron pochodzi z zagranicy, głównie od klientów z sektora motoryzacyjnego, jesteśmy także wskazywani przez SAP jako ekspert w dziedzinie rozwiązań IT dla branży automotive. Doskonałą znajomość rynku łączymy z rozpoznaniem potrzeb jego uczestników: poczynając od producentów pojazdów, poprzez importerów, dealerów, dostawców części, a kończąc na kliencie. Posiadamy rozległą wiedzę na temat warunków prawnych w innych krajach, potrafimy też skutecznie radzić sobie z barierami językowymi i kulturowymi, dlatego realizujemy projekty także w międzynarodowych zespołach − w tym przypadku w obrębie współpracy z PSA Peugeot Citroën w Niemczech i we Włoszech − mówi Remigiusz Efinowicz, Partner Zarządzający w Hicron.
Głównym efektem działań Hicron będzie podniesienie jakości pracy w systemie: prędkości wykonywania zadań, usprawnienia obsługi klienta, automatyzacji poszczególnych procesów oraz rozbudowa funkcjonalności systemu. Firma jest odpowiedzialna m. in. za wdrożenie dwóch interfejsów, a także za wprowadzenie nowych raportów w zakresie danych dotyczących samochodów, pozyskiwanych przekrojowo z dokumentacji sprzedażowej i serwisowej.

Ponadto Hicron prowadzi dalsze prace rozwojowe w innych obszarach. Obejmują one między innymi aplikację do zamówień i sprzedaży nowych samochodów, moduł monitorujący np. czas pracy pracowników oraz dedykowany system zarządzania polityką prywatności względem klientów.

Rozwiązania motoryzacyjne SAP − siła napędowa sektora automotive

Według TNS Polska klienci salonów sprzedaży w krajach europejskich są coraz bardziej niecierpliwi. 43 procent respondentów oczekuje odpowiedzi na pytania zadawane dealerowi przez internet w ciągu 4 godzin, a kolejne 43 procent chciałoby ją otrzymać w ciągu doby. Dla porównania, jedna piąta respondentów oczekuje odpowiedzi od pracownika salonu w ciągu godziny. To odzwierciedla skalę presji czasowej, czego wynikiem jest konieczność automatyzacji i uproszczenia wielu czynności.

Dlatego systemy typu DMS stają się narzędziem niezbędnym do budowania przewagi konkurencyjnej na trudnym rynku automotive. Optymalizacja środowiska pracy w sieciach dealerskich w wielu krajach jednocześnie jest sporym wyzwaniem, jednak możliwości nowoczesnych systemów czynią ten wysiłek opłacalnym.

Rozwiązanie PSA obejmuje wiele funkcjonalności, które ułatwiają pracę importerów i dealerów. System wspiera proces kupna i sprzedaży nowych oraz używanych samochodów, wymiany i sprzedaży samochodów pokazowych, obsługi procedur leasingowych (buy-back), sprzedaży części zapasowych oraz zarządzania stanami magazynowymi.

Ponadto jest przystosowany do obsługi działań serwisowych, takich jak: czynności warsztatowe, tworzenie zleceń serwisowych, zamawianie części i naprawy gwarancyjne. Ułatwia to zarządzanie zarówno pracownikami w punkcie obsługi Klienta, jak i pracą mechaników w warsztacie. System można łatwo połączyć z platformami zewnętrznych dostawców, jak operatora sieci komórkowej czy dostawcy internetu.
Wraz z naszym partnerem biznesowym − jednym z największych niemieckich dostawców rozwiązań IT dla sektora motoryzacyjnego – wdrażamy projekt w Niemczech. Jest to współpraca długoterminowa, ponieważ w 2015 roku nastąpi implementacja tego rozwiązania u dealerów na terenie całych Niemiec − mówi Remigiusz Efinowicz z Hicron.
System wspierający pracę placówek detalicznych Grupy PSA został pierwotnie wdrożony na potrzeby jednego kraju − Włoszech. Decyzja o wprowadzeniu tego rozwiązania w innych lokalizacjach jest istotnym elementem strategii PSA i została podyktowana chęcią usprawnienia przepływu pracy we wszystkich podmiotach należących do Grupy poprzez ujednolicenie systemu IT.

Prace przygotowawcze prowadzone przez Hicron uwzględniają konieczność zwiększenia wydajności oraz poprawy elastyczności rozwiązania tak, aby można było je modyfikować i dostosowywać do potrzeb poszczególnych dealerów. Efektem działań będzie przyspieszenie wykonywania operacji w systemie oraz płynna wymiana danych pomiędzy systemami wewnętrznymi. Ręczne uzupełnianie informacji w systemie zostanie zastąpione automatycznym procesem, dzięki czemu aktualizacja danych będzie dokonywana niemal w czasie rzeczywistym.
System IT wspierający pracę placówek detalicznych stanowi fundament naszego biznesu. Możliwość optymalizacji i dostosowania do potrzeb wszystkich podmiotów w Grupie PSA ma znaczenie strategiczne i uważamy to za krok w przyszłość − podkreśla Peter Windhöfel, Dyrektor IT w PSA Group Germany. − Ten projekt to ogromne wyzwanie: nie tylko dla nas pod względem organizacyjnym, lecz także dla naszych partnerów − w tym firmy Hicron − w zakresie dostosowywania systemu do potrzeb oraz modeli biznesowych PSA. Współpraca z konsultantami Hicron, biorąc pod uwagę ich kompetencje w zakresie programowania oraz procesów właściwych dla sektora motoryzacyjnego, dała nam wiele powodów do zadowolenia − dodaje.
PSA Peugeot Citroën zatrudnia ok. 190 000 pracowników i działa w 160 krajach na całym świecie. Jest to również drugi co do wielkości producent samochodów w Europie. Dział detaliczny PSA (PCR Peugeot Citroën Retail) prowadzi ponad 300 punktów sprzedaży w 16 krajach i generuje około 20% światowej sprzedaży PSA.

Źródło: Hicron

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top