loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
IFS: POLECAMY
POLECAMY
19 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 48 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Bo do tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści

DSR

ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści. Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.

CZYTAJ WIĘCEJ

Większa efektywność obsługi klientów Uniscale dzięki systemowi ERP

Uniscale Sp. z o.o., dostawca dedykowanych urządzeń, rozwiązań i usług dla sieci handlu detalicznego i przemysłu spożywczego, zdecydował się na wdrożenie systemu ERP Microsoft Dynamics NAV – w celu usprawnienia obsługi procesów sprzedażowych i rozbudowanych procesów serwisowych.

 
Firmie zależało m.in. na udoskonaleniu kluczowych działań, takich jak realizacja zamówień sprzedaży i serwisowych oraz ich potwierdzeń, a także wprowadzeniu czytelnego monitoringu okresów gwarancyjnych dla sprzedawanych urządzeń. Ważne było także rozwiązanie problemu z kontrolą wracających, podpisanych już przez klienta faktur sprzedaży, a także poprawnego księgowania VAT. Ponadto przedsiębiorstwo chciało również wprowadzić elektroniczną wymianę danych z klientami oraz usprawnić komunikację z nimi, a także udostępnić odpowiednie informacje pracownikom wedle pełnionych przez nich funkcji w przedsiębiorstwie.

Do podjęcia decyzji o wdrożeniu systemu przyczyniło się między innymi dofinansowanie z Unii Europejskiej przyznane Uniscale na realizację projektu. Współfinansowanie wdrożenia przez UE było możliwe dzięki środkom Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 oraz środkom budżetu państwa. W ramach projektu miały zostać również zakupione nowe serwery i sprzęt niezbędny do sprawnego działania wdrożonych aplikacji.

W Uniscale wdrożono system Microsoft Dynamics NAV z funkcjonalnościami do zarządzania magazynem i księgowością, a także system klasy CRM do zarządzania bazą potencjalnych i obecnych klientów oraz aplikacje dedykowane dla usług serwisowych. Pierwsza z aplikacji serwisowych dostępna jest za pośrednictwem tabletów, w które wyposażeni są serwisanci, zaś druga to skonfigurowany z tą aplikacją interaktywny portal wymiany danych z klientami serwisu i podwykonawcami takich usług w terenie. Wdrożenie systemu Microsoft Dynamics NAV oraz jego integrację z pozostałymi aplikacjami przeprowadziła firma IT.integro, specjalizująca się w implementacji rozwiązania Microsoft Dynamics NAV w różnych branżach.

Dzięki wdrożonemu systemowi udało się usprawnić komunikację wewnątrz firmy oraz z jej klientami, uzyskać dostęp do informacji dopasowanych do roli pełnionej przez pracownika w organizacji oraz wprowadzić elektroniczny obieg dokumentów. Co więcej, rozwiązanie zapewniło liczne usprawnienia w zakresie sprzedaży i serwisu. W obszarze sprzedaży Microsoft Dynamics NAV umożliwił efektywne przyjmowanie i rejestrowanie zamówień na sprzedaż maszyn i urządzeń oraz materiałów eksploatacyjnych, a także potwierdzanie realizacji zamówień oraz wystawianie i przesyłanie faktury (często również konieczne jest przesyłanie informacji o płatności do firmy leasingującej sprzęt dla danej sieci). Każda realizowana dostawa jest zgodna ze specyfikacją (różne lokalizacje sklepów dla jednego klienta). Z kolei dzięki ścisłej integracji systemu ERP z Outlookiem przesyłanie gotowych potwierdzeń zamówień dla klientów odbywa się z poziomu systemu.

Z kolei w obszarze serwisu Microsoft Dynamics NAV pozwolił firmie usprawnić realizację swoich usług serwisowych i sposobów ich rozliczania. W tym zakresie udało się uzyskać efektywną obsługę zarówno gwarancyjną, jak i pozagwarancyjną. Zamówienia serwisowe przyjmowane są centralnie i rozdzielane do lokalnych podwykonawców. Możliwe jest również korzystanie z danych o stanach magazynowych w celu realizacji zlecenia serwisowego.
Korzyści płynące z wdrożenia projektu, w tym przede wszystkim aplikacji dedykowanych, zostały zauważone i docenione przez wszystkich naszych klientów niemal natychmiast. Zastosowanie nowoczesnych technologii IT zaowocowało ich lepszą i szybszą obsługą, przekładając się tym samym na dalsze korzyści biznesowe po ich stronie – komentuje Włodzimierz Kander, Prezes firmy Uniscale. – Dzięki wdrożonym programom i aplikacjom nie tylko podnieśliśmy standard usług, ale przede wszystkim zwiększyliśmy przejrzystość naszej działalności względem klienta, gwarantując mu szybszy, niemal natychmiastowy dostęp do informacji związanych z powierzonymi nam usługami – podsumowuje Włodzimierz Kander.
Źródło: Microsoft

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top