loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
IFS: POLECAMY
POLECAMY
19 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 48 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Bo do tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści

DSR

ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści. Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.

CZYTAJ WIĘCEJ

System ERP w Grupie LEW

Grupa LEW, dostarczająca elektroniczne rozwiązania sprzedażowe pod marką Dobry Punkt, wdrożyła system Asseco Softlab ERP wspomagający zarządzanie firmą. Celem projektu było usprawnienie ważnych dla działalności Grupy procesów biznesowych, w tym m.in. w zakresie współpracy z bankami czy operatorami sieci komórkowych. Nowy program umożliwił także sprawne analizowanie danych handlowych, dzięki czemu kadra zarządzająca otrzymała wgląd do bieżącego obrazu sytuacji biznesowej spółki.
Grupa LEW zajmuje się kompleksową dostawą usług w postaci elektronicznej dla Punktów Sprzedaży i Sieci Handlowych na terenie całej Polski, wykorzystując terminale płatnicze. Dodatkowo firma dystrybuuje zestawy startowe i karty pre paid telefonii komórkowej do obsługiwanych punktów sprzedaży. Znaczna część działalności biznesowej Grupy opiera się więc o wymianę bardzo dużej ilości informacji oraz współpracę z operatorami sieci komórkowej i bankami. W tym celu, aby dalej efektywnie rozwijać biznes oraz optymalizować jego koszty, Grupa Lew zdecydowała się na zaimplementowanie nowych rozwiązań i wsparcie swojej działalności specjalnie dopasowanymi do jej potrzeb narzędziami informatycznymi.

Wdrożony w Grupie LEW system ERP objął działaniem standardowe obszary biznesowe, takie jak logistyka i sprzedaż, finanse i księgowość oraz środki trwałe. Ponadto uruchomiony został również specjalnie zaprojektowany dla Grupy LEW moduł rozliczeń bonusów handlowych.
Potrzebowaliśmy systemu ERP, który oferuje standardowe funkcje, takie same dla wszystkich klientów, a ponadto zapewnia także rozwiązania dedykowane wyłącznie pod nasze specyficzne wymagania. To właśnie otrzymaliśmy wdrażając Asseco Softlab ERP. Analiza przedwdrożeniowa pozwoliła na określenie naszych specyficznych potrzeb, następnie powstał system „uszyty” specjalnie dla naszej firmy. Dzięki temu możemy teraz efektywniej prowadzić nasz biznes i utrzymywać przewagę konkurencyjną na rynku” – mówi Andrzej Basiak, Prezes Zarządu Grupa LEW S.A.
System Asseco Softlab ERP zautomatyzował proces wczytywania faktur z systemów sprzedażowych elektronicznych doładowań prepaid, rozliczeń rozrachunków i wczytywania wyciągów bankowych Grupy LEW. Program zaoferował także dedykowane wydruki faktur sprzedaży, co przyniosło wymierne korzyści zarówno Grupie, jak i jej klientom.

Aplikacja została także zintegrowana z własnym systemem sprzedaży doładowań elektronicznych Grupy LEW, umożliwiając wymianę danych pomiędzy systemami w czasie rzeczywistym, co znacząco przyspieszyło i ułatwiło śledzenie zarówno bieżącego stanu magazynowego, jak i bieżącego stanu rozrachunków. Biorąc pod uwagę fakt, że Grupa Lew dokonuje w miesiącu kilkunastu tysięcy transakcji sprzedażowych, dane z nimi związane są niezbędne do bieżącego zarządzania przedsiębiorstwem.

Nowy system ERP pozwolił również Grupie LEW na sprawniejsze rozliczanie bonusów zakupowych wynikających ze współpracy z operatorami sieci komórkowych. Program umożliwił prognozowanie bonusów na podstawie realizacji planów sprzedaży od operatorów oraz porównywanie wartości planowanych ze zrealizowanymi.

Ponadto wdrożony moduł analityczny udostępnił funkcje controllingowe i wykonywanie wielowymiarowych analiz, w tym wyliczanie marż handlowych w odniesieniu do ceny zakupu lub ceny zakupu uwzględniającej bonus zakupowy.

Źródło: ASSECO BUSINESS SOLUTIONS

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top