loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
IFS: POLECAMY
POLECAMY
19 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 48 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Bo do tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści

DSR

ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści. Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.

CZYTAJ WIĘCEJ

Pakiet ERP Comarch CDN XL w branży mięsnej

Firma MAK-I, zajmująca się sprzedażą hurtową i dystrybucją najwyższej jakości mięs, wędlin, drobiu oraz konserw mięsnych i rybnych, wybrała system ERP Comarch CDN XL.
Przed podjęciem decyzji o wdrożeniu nowoczesnego systemu do zarządzania klasy ERP firma MAK-I wykorzystywała oprogramowanie działające w środowisku MS-DOS – Comarch Klasyka. Wraz z rozwojem przedsiębiorstwa, wzrostem asortymentu oraz ilości klientów i zamówień dotychczasowy program przestał spełniać swoją rolę i Zarząd MAK-I podjął decyzję o zmianie systemu informatycznego.

Po zapoznaniu się z propozycjami różnych dostawców wybrano zintegrowany system do zarządzania - Comarch CDN XL. Firmie MAK-I zaproponowano wdrożenie Comarch CDN XL wraz z rozwiązaniami mobilnymi, zintegrowanymi z systemem, oraz zaawansowaną platformą do raportowania – Business Intelligence.

Cała struktura zintegrowanego systemu do zarządzania składa się z modułów: Sprzedaż, Zamówienia, ERP, Środki Trwałe, Księgowość, Pulpit Kontrahenta, Mobilny Sprzedawca, Mobilny Magazynier, Mobilny Menadżer oraz Business Intelligence.
Zamiana ołówka i kartki papieru na urządzenia mobilne, wspierające automatyczny proces kompletacji zamówień, przyczyniła się do niesamowitego zwiększenia standardu naszej pracy – podkreśla Janusz Krawczyński, dyrektor firmy MAK-I. – Przed wdrożeniem systemu Comarch CDN XL nasi pracownicy nie wyobrażali sobie pracy z mobilnymi kolektorami. Obecnie nie wyobrażają sobie codziennej pracy bez tych urządzeń – dodaje Janusz Krawczyński.
Comarch CDN XL nie tylko zorganizował i zoptymalizował pracę działu handlowego i magazynu, ale także każdego dnia dostarcza Zarządowi firmy niezbędnych informacji do podejmowania szybkich i trafnych decyzji.

Dzięki narzędziu Business Intelligence Zarząd MAK-I zyskał kompleksową wiedzę o klientach, zamówieniach, wielkości i strukturze sprzedaży, poziomie kosztów czy logistyce. Moduł ten dostarcza kadrze zarządzającej informacji niezbędnych do monitorowania i zarządzania najważniejszymi procesami w firmie. Dzięki możliwości analizowania i porównywania danych w intuicyjnym narzędziu menadżerowie nie muszą czekać na specjalnie zamówione w dziale IT raporty i mogą podejmować decyzje w warunkach gwarantujących dostęp do możliwie najbardziej wiarygodnych informacji.

Handlowcy pracujący w terenie otrzymali intuicyjne narzędzie do pracy w postaci Mobilnego Sprzedawcy. Za pomocą urządzeń mobilnych są stałym w kontakcie z centralą firmy. Mają na bieżąco podgląd w harmonogram wizyt i zadań, jakie powinni zrealizować danego dnia. Kolejną zaletą, ułatwiającą pracę handlowców, jest możliwość wglądu w historię kontaktów z klientami, historię ich transakcji, oraz wykaz towarów dotychczas przez nich zamawianych. Każde zamówienie składane bezpośrednio w siedzibie przedsiębiorstwa, przez telefon, Internet czy bezpośrednio u handlowca w terenie natychmiast trafia bezpośrednio do Comarch CDN XL. Dzięki wdrożeniu nowoczesnego systemu do zarządzania, firma MAI-I odnotowała wzrost sprzedaży o co najmniej o 10 proc.

Firma MAK-I oferuje produkty najwyższej jakości. Dzięki urządzeniom mobilnym już w czasie przyjęcia towaru na magazyn następuje automatyczna weryfikacja daty jego przydatności do spożycia. Towar niezgodny z zamówieniem nie jest przyjmowany na magazyn i natychmiast odsyłany do producenta. Osiągnięte korzyści zdecydowanie przekroczyły pierwotne założenia określone w trakcie zbierania potrzeb i wymagań od nowego systemu. Najważniejsze korzyści to: usprawnienie pracy magazynu, gdzie czas pracy magazynierów uległ skrócenie o kilkanaście godzin, eliminacja błędnych zamówień i szybszy czas realizacji zamówienia poprzez automatyczną identyfikację produktu, dostawcy i wagi towaru po kodzie kreskowym, ograniczenie braków magazynowych, a także znaczne przyspieszenie przeprowadzanie inwentaryzacji.

Firma MAK-I zajmuje się sprzedażą hurtową i dystrybucją najwyższej jakości mięs, wędlin, drobiu oraz konserw mięsnych i rybnych.

Źródło: www.comarch.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top