loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
IFS: POLECAMY
POLECAMY
19 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 48 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Bo do tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści

DSR

ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści. Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.

CZYTAJ WIĘCEJ

System ERP w Heavy Duty

Draszba S.A., właścicielem marek Heavy Duty (HD) i Marisha oraz dystrybutorem wysokiej jakości obuwia Dr. Martens, Havaianas oraz Hunter, wybrał rozwiązania Comarch OPT!MA oraz pakie ERP Comarch CDN XL. Wdrożenie systemów przeprowadził Platynowy Partner Comarch – firma Insoft Consulting Sp. z o.o.
W związku z intensywnym rozwojem Draszba, spółka zdecydowała się na zmianę systemu informatycznego do zarządzania przedsiębiorstwem. Poszukiwano rozwiązania, które skutecznie obsłuży działania prowadzone w wykorzystywanych kanałach dystrybucji (sieć własnych sklepów firmowych, sieć sklepów franczyzowych oraz sprzedaż hurtową), a także wesprze komunikację centrali ze sklepami, zarówno własnymi, jak i franczyzowymi.
O wyborze Comarch CDN XL zadecydował fakt, iż system ten sprawdza się w branży dystrybucyjnej Do szczególnych jego zalet należą stabilna praca oraz możliwość rozwoju wraz z firmą – mówi Piotr Drabarek, prezes Zarządu Draszba S.A.
Wdrożono następujące funkcjonalności systemu Comarch CDN XL: Sprzedaż, Zamówienia, CRM, Księgowość, Kadry i Płace, Środki Trwałe. Partner Comarch dostarczył także rozszerzenie funkcjonalne obsługi współpracy z odbiorcami Draszba z wykorzystaniem formatu XML i ECOD. System Comarch CDN XL jest aktualnie użytkowany na 18 stanowiskach. Sprzedaż w sklepach własnych obsługiwana jest przez program Comarch OPTIMA off-line, który współpracuje z Comarch CDN XL i umożliwia pracę bez względu na jakość łącza internetowego. Natomiast sklepy franczyzowe zostały wyposażone w pakiety Comarch OPT!MA Firma. Rozwiązania Comarch zostały wdrożone w 50 sklepach firmowych.

W ramach projektu wdrożono również rozwiązania dodatkowe, które zwiększają możliwości wykorzystania systemów Comarch. Wśród najważniejszych można wymienić: wsparcie komunikacji centrali ze sklepami działającymi w systemie franczyzowym, ewidencjonowanie zdarzeń na potrzeby factoringu, dodawanie kartotek towarowych oraz zamówień z arkuszy MS Excel, tworzenie zamówień do dostawców w systemie Comarch OPT!MA na podstawie sprzedaży za wybrany okres czasu oraz automatyczne zmiany cenników. Wdrożenie umożliwiło eksport kartotek i zamówień zakupu z systemu Comarch CDN XL do Comarch OPT!MA oraz wczytanie faktur zakupu do Comarch OPT!MA na podstawie faktur sprzedaży wystawionych w Comarch CDN XL.

Przedsiębiorstwo Draszba, które codziennie realizuje wiele procesów związanych z ruchem towarów, wymagało szybkiej i bezbłędnej ich identyfikacji. W związku z tym wdrożono kompleksową obsługę kodów kreskowych. W oparciu o system Comarch CDN XL przygotowano rozwiązania wykorzystujące drukarki etykiet, czytniki kodów oraz kolektory danych. Do rozpoznania towarów opatrzonych etykietami z kodem kreskowym w sklepach detalicznych pracownicy używają ręcznych czytników kodów. Natomiast na potrzeby pracowników magazynów, przygotowano kolektory wyposażone w aplikację inwentaryzacyjną (inwentaryzacja magazynu, tworzenie dokumentów handlowych i magazynowych) oraz aplikacje kompletacyjną (przyjęcia i wydania towarów zgodnie z dokumentami).

Dodatkowo system ERP Comarch CDN XL został rozbudowany o narzędzie Business Intelligence, które zostało wdrożone w następujących obszarach analitycznych: Sprzedaż, Płatności, Magazyn. Rozwiązanie to umożliwia przeprowadzenia analiz z uwzględnieniem określonych parametrów (rozmiar, model, kolor itp.), a także wysyła automatycznie tworzone raporty, co ułatwia śledzenie i analizowanie procesów zachodzących w przedsiębiorstwie. Czas generowania raportów został skrócony z 2 dni do 30 minut. Rozwiązanie to dało możliwość sprawnej analizy informacji na temat m.in.: sprzedaży w różnych układach, należności i zobowiązań firmy, ilości i wartości towarów zgromadzonych w magazynach Draszba, oraz danych ilościowych i wartościowych na temat transakcji sprzedaży.

W związku z intensywnym rozwojem Draszba, firma otworzyła sklep w Rumunii, który obsługiwany jest przez tamtejszy system do zarządzania, który został zintegrowany z Comarch CDN XL. Umożliwia to eksport dokumentów z systemu Comarch, jak również wysyłanie cenników zawierających ceny w lejach rumuńskich.

Wdrożenie systemów Comarch CDN XL oraz Comarch OPT!MA przyczyniło się do poprawy wielu procesów biznesowych zachodzących w przedsiębiorstwie. W obszarze logistyki usprawnieniu uległa obsługa dokumentów oraz proces zamawiania towarów ze sklepów. Zwiększył się także procent zrealizowanych zamówień (z 70 do 85 proc.). Rozwiązanie dodatkowe opracowane przez firmę Insoft Consulting umożliwiło komunikację sklepów firmowych z centralą. Aktualnie do centrali Draszba codziennie spływają dane ze wszystkich sklepów, a następnie są przetwarzane w sposób automatyczny.

Draszba S.A. jest właścicielem marek Heavy Duty (HD) i Marisha oraz dystrybutorem wysokiej jakości obuwia Dr. Martens, Havaianas oraz Hunter. Firma w swojej działalności wykorzystuje równocześnie trzy kanały dystrybucji: sieć własnych sklepów firmowych, sieć sklepów franczyzowych oraz sprzedaż hurtową.

Źródło: www.comarch.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top