loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
IFS: POLECAMY
POLECAMY
19 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 48 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Bo do tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści

DSR

ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści. Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.

CZYTAJ WIĘCEJ

System ERP i POS w Piekarni Pod Telegrafem

Spółka HICRON podpisała umowę na dostawę i wdrożenie systemu SAP ERP i SAP HICRON POS w firmie „Piekarnia Pod Telegrafem”, specjalizującej się w wypieku i dystrybucji pieczywa. Jest to największe wdrożenie SAP ERP ze wszystkich przeprowadzonych do tej pory projektów tego typu w branży piekarniczej w Polsce.
Prace projektowe rozpoczęły się analizą procesów biznesowych i opracowaniem koncepcji wdrożenia. Start produktywny systemu zaplanowany jest na 1 października 2011 roku.

Zakres wdrożenia systemu ERP w Piekarni Pod Telegrafem znacznie wykracza poza standard. Oprócz implementacji modułów obsługujących obszar finansów (rachunkowość finansowa, księgowość majątku trwałego, przepływy, kontroling), logistyki (sprzedaż i dystrybucja, gospodarka materiałowa, obsługa magazynów wysokiego składu), produkcji oraz kadr i płac, wszystkie punkty sprzedaży Piekarni Pod Telegrafem zostaną wyposażone w autorskie rozwiązanie SAP HICRON POS współpracujące z terminalami POS i w pełni zintegrowane z systemem ERP. Co więcej, projekt zakłada wdrożenie systemu klasy business intelligence SAP Business Objects.

Celem wdrożenia systemu SAP ERP jest pełna automatyzacja sprzedaży, optymalizacja działania firmy, a także wdrożenie standardów zarządzania jakie reprezentują firmy zachodnie.
Jakość naszych wyrobów i wzorowa obsługa klienta to dla nas priorytety, dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego. Przy jego wyborze kierowaliśmy się głównie dwoma kryteriami. Po pierwsze, system musiał być wykorzystywany w branży spożywczej, z drugiej strony chcieliśmy, aby był jak najbardziej otwarty i prorozwojowy”. – mówi Roman Smolarski, Prezes Zarządu w firmie Piekarnia Pod Telegrafem „System SAP ERP wdrażany przez HICRON doskonale spełnia te wymagania. Jego zastosowanie przez liderów branży piekarniczej w Europie daje nam bezpieczeństwo obsługi wszystkich procesów. Jednocześnie doświadczenie HICRON w indywidualizacji rozwiązań SAP daje nam pewność dostosowania rozwiązania do naszych unikalnych wymagań - wyjaśnia.
Do aplikacji wspierających sprzedaż w piekarni, zaproponowanych przez HICRON, należy nowatorskie rozwiązanie SAP HICRON POS (Point of Sale). Zaimplementowane we wszystkich punktach sprzedaży Piekarni Pod Telegrafem i zintegrowane z systemem ERP umożliwi błyskawiczną obsługę sprzedaży detalicznej, z jednoczesnym odzwierciedleniem danych w systemie SAP.

Rozwiązanie będzie obsługiwało szeroko rozumiane procesy sprzedaży, obejmujące między innymi: obsługę płatności gotówkowych i bezgotówkowych, rejestrację zwrotów towarów, współpracę z urządzeniami wagowymi, sprzedaż za pomocą czytnika kodów paskowych, składanie zleceń zakupu, ich realizację i obsługę, inwentaryzację i raportowanie, zarządzanie cenami i wiele innych.
SAP HICRON POS to pierwsze w Polsce rozwiązanie oparte o technologię SAP, dedykowane do obsługi sprzedaży detalicznej i w pełni współpracujące z systemem centralnym SAP ERP. Rozwiązanie SAP HICRON POS w Piekarni Pod Telegrafem będzie wykorzystywane przede wszystkim w celu usprawnienia zarządzania sprzedażą i zatowarowaniem, a także ułatwienia przepływu informacji między centralą firmy, a jednostkami odpowiedzialnymi za sprzedaż detaliczną. W punktach sprzedaży detalicznej, osoby odpowiedzialne za sprzedaż będą korzystać bezpośrednio z dobrodziejstw systemu SAP ERP mając dostęp do bieżących informacji np. na temat cenników, rodzajów i ilości towarów, promocji, etc.... Przeprowadzane przez punkty sprzedaży detalicznej transakcje będą automatycznie odzwierciedlane w systemie centralnym - SAP ERP, dając między innymi możliwość bieżącego raportowania wyników osiąganych przez punkty sprzedaży – mówi Robert Stiller, Business Solution Architect w firmie HICRON.
Rozwiązanie SAP HICRON POS będzie wspierało sprzedaż detaliczną z sieci ponad 160 sklepów firmowych Piekarni Pod Telegrafem.

Oprogramowanie SAP HICRON POS pozwala istotnie obniżać koszty operacyjne dzięki zastosowaniu elastycznego i konfigurowalnego modelu biznesowego w którym uruchamiane są wskazane przez użytkownika procesy. Przy użyciu oprogramowania HICRON pracownicy administracyjni i sprzedawcy mogą szybko i sprawnie zmieniać reguły dotyczące zapasów i cen, stosować nowe rabaty, dodawać promocje i wprowadzać zmiany w zakresie strategii zatowarowania magazynów centralnych i punktów sprzedaży detalicznej.

Wśród firm działających w branży piekarniczej, wspierających realizacje procesów biznesowych za pomocą systemu SAP, znajdują się: Warburtons Ltd, Berlys, Fazer, Backaldrin i wiele innych.

Źródło: www.hicron.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top