loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
IFS: POLECAMY
POLECAMY
18 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 46 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Bo do tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści

DSR

ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści. Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.

CZYTAJ WIĘCEJ

Bottari na piątym biegu z systemem ERP

Firma Bottari zdecydowała się na wdrożenie systemu ERP Dynamics NAV celem usprawnienia zarządzania kluczowymi obszarami działalności przedsiębiorstwa, w tym zarządzania magazynem, finansami czy pracą handlowców.
Bottari, przedstawiciel włoskiego koncernu Bottari S.p.a specjalizującego się w produkcji i dystrybucji akcesoriów samochodowych, tuningowych, rowerowych, motocyklowych i kosmetyki samochodowej, zdecydował się na wdrożenie systemu ERP Microsoft Dynamics NAV. Do decyzji o implementacji oprogramowania przyczynił się dynamiczny rozwój firmy, a tym samym konieczność nadzorowania i usprawnienia wszystkich procesów zachodzących w obrębie przedsiębiorstwa.

Przed wdrożeniem systemu firma korzystała już z oprogramowania do zarządzania obszarem sprzedaży, magazynu oraz zakupów, jednak aplikacje te nie pozwalały na efektywne zarządzanie zapasami i miejscami magazynowymi, co skutkowało mniej wydajnym wykorzystywaniem zasobów i gospodarowaniem towarów. Stary system uniemożliwiał także integrację z systemem finansowo-księgowym, co tym bardziej skłaniało Zarząd firmy do wdrożenia nowego, bardziej funkcjonalnego oprogramowania.
Analiza potrzeb biznesowych firmy wykazała, że zastosowanie wyłącznie standardowych rozwiązań nie wystarczy, aby w pełni sprostać oczekiwaniom naszego Klienta. To zadecydowało, że nasi specjaliści opracowali również narzędzia wspierające procesy zarządzania miejscami magazynowymi, system raportowania dla Zarządu, aplikację do elektronicznej wymiany dokumentów z klientami (EDI), system zarządzania handlowcami oraz funkcjonalność wspomagającą pakowanie i wysyłkę towarów do sieci handlowych – wymienia Karol Kamiński, Dyrektor Operacyjny z firmy Resolution, będącej autoryzowanym partnerem Microsoft Dynamics, która dokonała implementacji systemu.
Eksperci z Resolution wdrożyli kilka kluczowych modułów w celu zautomatyzowania procesów zachodzących w firmie, tj. moduły do zarządzania finansami, sprzedażą i marketingiem, zakupami, magazynem oraz kluczowy dla Bottari moduł wspomagający zarządzanie magazynem wysokiego składowania (WMS).
Moduł wspierający zarządzanie finansami pozwala na monitoring kluczowych informacji, które następnie mogą zostać zaprezentowane kadrze menedżerskiej w przejrzystej formie. Na podstawie tych danych menadżerowie mogą podejmować efektywne decyzje oraz trafnie przewidywać, które działania i w jakim zakresie należy podjąć, aby firma mogła się dalej dynamicznie rozwijać i pozyskiwać nowych, zadowolonych klientów – wyjaśnia Artur Podlewski, Dyrektor ds. Rozwoju, Resolution.
Wdrożona aplikacja do zarządzania obszarem sprzedaży i marketingu umożliwia automatyzację wielu procesów sprzedażowych, a także spersonalizowanie czynności dotyczących kontaktów z poszczególnymi klientami. Z kolei specjalistyczne narzędzia pakietu ERP Dynamics NAV pozwalają na zaprojektowanie magazynu w taki sposób, aby jak najwydajniej zagospodarować jego powierzchnię i umożliwić pracownikom maksymalną ergonomię jego użytkowania. Dzięki aplikacji gromadzącej dane o zapasach w czasie rzeczywistym, pracownicy firmy mają bieżący dostęp do informacji na temat dostępności i miejsca składowania konkretnego towaru i są w stanie udzielić dokładnej informacji, kiedy i w jakiej ilości dany towar będzie dostępny. Z kolei personel działu zakupów może utrzymywać optymalny poziom zapasów i ograniczać koszty ich przechowywania, maksymalizując w ten sposób wydajność przyjęć i wydań towarów oraz stopień wykorzystania powierzchni magazynu. Dodatkowo, system pozwala na analizowanie kluczowych czynników determinujących wydajność działania firmy poprzez generowanie raportów w każdym momencie, uwzględniając przy tym dowolne parametry.
Dzięki funkcjonalnościom oferowanym przez Dynamics NAV, jak również specjalnie opracowanym przez firmę Resolution, wyraźnej poprawie uległ proces planowania zakupów i zamawiania towarów, ofertowania sprzedaży oraz zarządzania zapasami. Zastosowanie zintegrowanego rozwiązania wpłynęło również na szybsze przetwarzanie danych oraz na ich większą spójność – podsumowuje Katarzyna Michnowska, Manager ds. Zakupów, Bottari.
Firma Bottari dołączyła do grona przedsiębiorstw, w których zarządzanie poszczególnymi obszarami działalności wspomagane jest systemem Microsoft Dynamics NAV. Wdrożona aplikacja nie tylko pozwala Bottari konkurować z innymi firmami na tak dynamicznym rynku, jakim jest branża motoryzacyjna, ale – co ważne – stwarza firmie również nowe możliwości rozwoju – mówi Janusz Małgorzaciak, Ekspert Rozwiązań ERP Microsoft Dynamics, Microsoft.
Źródło: www.resolution.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top