loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
IFS: POLECAMY
POLECAMY
19 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 48 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Bo do tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści

DSR

ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści. Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.

CZYTAJ WIĘCEJ

System ERP dla salonów wolnocłowych Aelia

Rozwiązanie zostanie oparte na systemie ERP Microsoft Dynamics AX i obejmie m.in. finanse, logistykę z zatowarowaniem oraz rozliczenia kupna i sprzedaży. Wcześniej Aelia pracowała w SAP.
 
O zmianie systemu przesądziły m.in. czynniki ekonomiczne.
Microsoft Dynamics AX wymaga niższych nakładów inwestycyjnych niż konkurencyjny SAP, jednocześnie w swej standardowej wersji może wesprzeć więcej procesów biznesowych – wyjaśnia Grzegorz Drozd, dyrektor działu IT w Grupie Lagardère Services, do której należy sieć salonów Aelia.
Jednym z priorytetów systemu ERP będzie prowadzenie rozliczeń kupna i sprzedaży.
Wszystkie salony mieszczą się w największych portach lotniczych w kraju, gdzie ruch praktycznie nie ustaje, a sprzedaż ma charakter ciągły. Dlatego tak ważna jest automatyzacja i doskonała kontrola powtarzających się procesów – mówi Piotr Szczerbiak, dyrektor konsultingu Columbus IT.
W tym celu Microsoft Dynamics AX zostanie bezpośrednio zintegrowany z punktami kasowymi w salonach (Point of Sale) – to z jednej strony, a z drugiej – z zewnętrznymi systemami, w których pracują dostawcy. Tak zaprojektowane rozwiązanie umożliwi automatyczny transfer danych do centrali firmy oraz monitorowanie procesów sprzedażowych i ruchów magazynowych w czasie rzeczywistym.

Kontrola będzie się rozpoczynać już na etapie składania i przyjmowania zamówień u dostawców, a kończyć na rozliczaniu dziennego przychodu.
Uprawnieni użytkownicy będą mogli natychmiast sprawdzić, czy np. wystawiona na fakturze cena zgadza się z wcześniejszymi ustaleniami, czy i który punkt sprzedaży potrzebuje pilnej dostawy wybranych produktów, czy menedżer salonu odprowadził utarg za wskazany okres – wyjaśnia Piotr Szczerbiak
Wcześniej podobne rozwiązanie Columbus IT wdrożył w sieci liczącej obecnie ponad 600 salonów prasowych Relay i Inmedio (Grupa Lagardère Services).

Źródło: www.columbusit.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top