loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
IFS: POLECAMY
POLECAMY
19 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 48 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Bo do tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści

DSR

ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści. Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.

CZYTAJ WIĘCEJ

500 000 części w systemie ERP Kulczyk Tradex

Generalny importer VW i Audi usprawnił największy obszar biznesowy firmy: zakup, magazynowanie i sprzedaż części zamiennych do samochodów tych marek. Wdrożony przez BCC system ERP wspomaga zarządzanie około 500 000 pozycji towarowych.

Klientami firmy Kulczyk Tradex (KT) są między innymi sieci dealerskie VW i Audi. Celem trwającego 9 miesięcy przedsięwzięcia była poprawa obsługi klientów dzięki uzyskaniu lepszej kontroli nad dostępnością towarów oraz skróceniu czasu realizacji zamówień. Osiągnięto również oszczędności w procesach wewnętrznych, m.in. przyspieszając rotację towarów, wzmacniając kontrolę nad reklamacjami dealerskimi.

Uruchomione w maju br. rozwiązanie kompleksowo wspiera działalność KT związaną z częściami VW i Audi, od rejestracji zamówień klientów, zakupu i importu pozycji od producenta, przez magazynowanie, sprzedaż i obsługę posprzedażną (zwroty, reklamacje). O wyjątkowości rozwiązania decyduje skala jego wykorzystania przez KT. W systemie ERP przetwarzane są dane około pół miliona rodzajów części, a dziennie firma obsługuje zlecenia sprzedaży i zlecenia przeniesienia zawierające ponad 10 000 pozycji materiałowych. Ostatnie zamówienia spływają każdego dnia przed godziną 18:00, a już o 19:30 pierwsza ciężarówka spedytora z częściami do klientów opuszcza magazyn.

W ramach zrealizowanego przez BCC projektu zostały wdrożone innowacyjne funkcje SAP wspomagające procesy logistyki, w tym m.in.: integracja z dostawcą usług logistycznych, zarządzanie procesami dla części regenerowanych, a także nowoczesne rozwiązania dla magazynu wykorzystujące skanery kodów kreskowych w procesach przyjęcia, pakowania i załadunku. Wartym szczególnej uwagi jest autorskie rozwiązanie BCC w obszarze przeładunku kompletacyjnego (cross-dockingu), które zapewnia duże oszczędności czasu i powierzchni magazynowej przez inteligentne kierowanie zamówionych przez klientów towarów bezpośrednio ze strefy przyjęć do strefy wydań. Przyspiesza to realizację zamówień klientów, przyczyniając się jednocześnie do powstania oszczędności w wykorzystaniu przestrzeni magazynowej.

Zarządzanie częściami VW i Audi to kolejny obszar biznesowy firmy KT, objęty rozwiązaniami SAP. W latach 2003/2004 BCC wdrożyło SAP dla obszaru importu i sprzedaży samochodów, a od 2007 r. KT wspiera systemem SAP także obszary akcesoriów samochodowych, zarządzania materiałami marketingowymi i narzędziami serwisowymi.

Źródło: SPN Polska

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top