loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
IFS: POLECAMY
POLECAMY
19 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 48 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Bo do tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści

DSR

ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści. Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.

CZYTAJ WIĘCEJ

Zakupy.com z systemem ERP Dynamics NAV

Polska firma Acreo, partner Microsoft Dynamics, poinformowała o prekursorskim wdrożeniu systemu ERP Microsoft Dynamics NAV w spółce Zakupy.com, realizowanym w modelu Software as a Service, czyli dzierżawy licencji zamiast konieczności jej zakupu.


Zastosowanie takiego rozwiązania umożliwia dostosowanie ilości użytkowników aplikacji do aktualnych potrzeb firmy, wynikających na przykład z sezonowości branży, w której działa przedsiębiorstwo. Dzięki dzierżawie licencji nie ma konieczności inwestowania jednorazowo dużych środków finansowych, a ponoszone koszty są znacznie niższe. Firma płaci bowiem wyłącznie za te usługi z których faktycznie korzysta.

System wdrożono w notowanej na giełdzie NewConnect spółce Zakupy.com, skupiającej 8 otwartych sklepów internetowych, 5 zamkniętych internetowych sklepów pracowniczych (min. dla Philips, Samsung czy TP SA) i kilka sklepów lojalnościowych działających jako platformy wsparcia sprzedaży ( m.in. Money Express, ING Bank). Firma posiada w swojej ofercie szeroką gamę produktów, a jej strona internetowa odnotowuje ponad milion wizyt miesięcznie.

Początkowo zakładano wdrożenie jedynie kilku z szerokiego wachlarza funkcji jakie oferuje system ERP, jednak w miarę rozwoju firmy i poznawania aplikacji Microsoft NAV przez pracowników spółki, system przejmował coraz więcej zadań.

W procesie rozwoju niemal każdej, dynamicznie rozwijającej się firmy, pojawia się wniosek, że zaczęłaby działać szybciej i skuteczniej gdyby zachodzące w niej procesy zostałyby kompleksowo uporządkowane i zautomatyzowane. – mówi Michał Przyłęcki, prezes firmy Acreo. – Wprowadzenie kompleksowego systemu, takiego jak Microsoft Dynamics NAV, sprawnie adaptującego się do specyfiki danej branży oraz uwspólniającego liczne procesy biznesowe, może zdecydowanie wspomóc i wymiernie usprawnić działanie danej organizacji. Intensyfikacja działań firmy, planowane ekspansje czy rosnąca dynamika rozwoju to dobre przesłanki, aby rozważyć wdrożenie efektywnego systemu, doskonalącego funkcjonowanie firmy - dodaje.

Na potrzeby klienta Zakupy.com zintegrowano system z wymaganiami Poczty Polskiej takimi jak druki przelewów czy odpowiednie naklejki na przesyłki. Ponadto dokonano integracji z systemem firmy kurierskiej. To pozwoliło na bieżący dostęp do informacji o przesyłkach, jak też śledzenie ich bezpośrednio z systemu Zakupy.com w przypadku problemów z dostarczeniem paczki. Zastosowane rozwiązania umożliwiły także wprowadzenie sprawnego systemu rozliczeń finansowych z pocztą i firmami kurierskimi umożliwiając automatyczne przeksięgowanie należności z klienta na odpowiedniego dostawcę usług.

Z każdym dniem dostrzegamy nowe możliwości, a tym samym korzyści jakie przyniosło nam wdrożenie zintegrowanego systemu ERP wspierającego zarządzanie organizacją - Microsoft Dynamics NAV. – mówi Jarosław Kownacki, prezes zarządu Zakupy.com. – Dane dotyczące wszystkich oddziałów firmy zebrane są teraz w jednym narzędziu, co pozwala na bieżące ich analizowanie i szybsze podejmowanie decyzji biznesowych bądź odpowiednie ich korygowanie. W każdej chwili możemy rozliczyć koszty, marże i zyski w odniesieniu do wybranego produktu czy oddziału Prezes Jarosław Kownacki dodaje także - Obsługa zamówienia zredukowana została do jednego procesu wewnątrz systemu co wykluczyło potrzebę korzystania z kilku narzędzi i znacznie skróciło czas realizacji zamówień. W efekcie liczba zamówień zwiększyła się.

Wdrożony system umożliwił pełną integrację 8 sklepów internetowych, sklepów pracowniczych i partnerskich platform wsparcia sprzedaży należących do spółki, które wcześniej stosowały indywidualne rozwiązania. Zaprojektowano odpowiednie rozwiązania logistyczne właściwe dla specyfiki sklepów internetowych. Procesy obsługi rezerwacji i zamówień, jak też integracja z systemami dostawców, pozwalają na uniknięcie pomyłek i opóźnień w dostawie zamówionego towaru. Przykładowo pracownicy firmy dostają powiadomienia informujące ich o tym, które zamówienia są gotowe do wysyłki, a następnie informacje te mogą przekazywać swoim klientom.

Dużym udogodnieniem w działalności spółki jest fakt, że aplikacja pobiera z systemów dostawców sklepów dane o dostępności i cenach towarów, wielkości zapasów, jakimi dysponują dostawcy i na podstawie ustalonych kryteriów sugeruje złożenie zamówienia zakupu u najlepszego dystrybutora. Eliminuje to konieczność wykonywania tych procesów przez pracowników, jak też minimalizuje ryzyko pomyłek i błędów w składanych zamówieniach.

Za pomocą tzw. arkuszy zamówień system wskazuje ile sztuk danego towaru należy zamówić jak też sugeruje optymalny wybór dostawcy.- mówi Jarosław Kownacki, Zakupy.com.

Dynamiczny rozwój spółki Zakupy.com sprawia, że funkcje aplikacji są systematycznie rozszerzane i dopasowywane do rosnących potrzeb firmy. Obecnie system obsługuje ponad 7 tysięcy transakcji miesięcznie.

Podobne rozwiązania z zastosowaniem modelu SaaS praktykowane są coraz częściej. Umożliwiają małym i średnim dynamicznie rozwijającym się firmom dostęp do najnowszych technologii. Dotychczas implementacja takich systemów wymagała dużych nakładów pieniężnych i inwestycji, wobec czego stanowiło to dla wielu firm zbyt wielkie obciążenie finansowe, na które nie mogły sobie pozwolić.

Źródło: www.microsoft.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top