loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
IFS: POLECAMY
POLECAMY
18 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 46 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Bo do tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści

DSR

ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści. Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.

CZYTAJ WIĘCEJ

Popyt na branżowe systemy ERP rośnie

W tym roku wartość sprzedanych licencji ERP powinna osiągnąć wartość 370 mln zł. To o 23 proc. więcej niż w 2006 r. Coraz większą część tego rynku stanowią jednak rozwiązania wertykalne, opracowane dla konkretnych branż – mówi Piotr Szczerbiak, dyrektor ds. konsultingu Columbus Polska.

Najwięcej przychodów generuje m.in. branża spożywcza i chemiczna (produkcja procesowa), meblarska, motoryzacyjna i elektroniczna (tzw. produkcja dyskretna), sektor finansowy, a także handel detaliczny i hurtowy, gdzie wzrost inwestycji w IT jest naturalną konsekwencją rosnącej w Polsce konsumpcji. O ile w 2006 r., jak wylicza PMR, Polacy wydali 451 mln zł, o tyle w 2007 r. było to już 524 mln, a w tym prawdopodobnie 600 mln zł. - Mimo gospodarczego spowolnienia, ten trend powinien utrzymać się w kolejnych latach, co przełoży się na nowe projekty IT. Choć wymagania rynku będą znacznie większe – dodaje Piotr Szczerbiak.

Czasy, gdy dostawcy IT ograniczali ofertę do standardowego rozwiązania, który miał stanowić antidotum na bolączki wszystkich branż odchodzą do lamusa. Wprawdzie uniwersalne funkcjonalności zaszyte w podstawowych modułach Finanse czy Księgowość są nadal brane pod uwagę przez klientów, ale już nie przesądzają o wyborze systemu ERP. Użytkownicy rozumieją ich możliwości znacznie lepiej niż kilka lat temu i dostrzegają kolejne (charakterystyczne dla konkretnych branż) procesy, które wymagają dodatkowego wsparcia, np. w obszarze zarządzania sprzedażą detaliczną.

Royal Collection, sieć ponad 30 ekskluzywnych salonów z odzieżą chciał szybciej reagować na wahania popytu (przed zakończeniem wdrożenia analiza posprzedażowa odbywała się po kilku dniach, obecnie po 2-4 godzinach). Ale to wymagało nie tylko przyspieszenie transferu danych o dynamice i wielkości sprzedaży, ale też zabezpieczeń na wypadek nieoczekiwanego przerwania łączy telekomunikacyjnych.

Ponieważ ERP bazuje standardowo na komunikacji w trybie on-line, Columbus IT musiał rozbudować system o autorskie moduły Galaxy i SAX, które umożliwiają przesył danych w trybie off-line (wykorzystują w tym celu m.in. szyfrowanie, kodowanie i bezpośrednie połączenia TCP/IP).

Royal Collection zastosował też branżowe rozwiązanie Retail Chain Manager, które zautomatyzowało procesy zarządzania sprzedażą detaliczną oraz wewnętrzną logistyką firmy, m.in. zatowarowanie salonów, obsługę reklamacji, wewnętrznych i zewnętrznych rozliczeń z dostawcami. Podobne rozwiązanie dla handlu detalicznego, ale na jeszcze większą skalę Columbus Polska zastosował w firmie HDS, do której należy sieć salonów prasowych Relay i In Medio.

Źródło: Columbus IT

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top