loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
IFS: POLECAMY
POLECAMY
19 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 48 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Bo do tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści

DSR

ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści. Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.

CZYTAJ WIĘCEJ

Europejska sieć RRC w jednym rozwiązaniu Columbus IT

RRC, międzynarodowy dystrybutor sprzętu elektronicznego zakończył informatyzację oddziałów w Europie Centralnej i Wschodniej. - Takich projektów jest coraz więcej. Najpierw budujemy rozwiązanie w Polsce, które szybko trafia na zagraniczne rynki - mówi Piotr Szczerbiak, dyrektor konsultingu Columbus IT.


Tak też było i tym razem. Najpierw rozwiązaniem Columbus IT objęto oddziały RRC w Warszawie i Wrocławiu. Potem projekt rozpoczęto w Czechach i na Węgrzech, a za chwilę w Serbii. Ten trend będzie się nasilać.

W Europie Śr i Wsch nasycenie systemami jest wciąż relatywnie niskie. Z kolei na Zachodzie firmy są na etapie wymiany przestarzałych rozwiązań na nowsze. - Dla nas rynek jest więc niezwykle perspektywiczny. Ale zaufanie do rozwiązań, które powstają w Polsce wcale nie wynika z niższych kosztów pracy. W tym obszarze koszty są już mniej więcej takie jak na Zachodzie. Decydują kompetencje - wyjaśnia Manoj Nair, prezes polskiego oddziału Columbus IT .

Po Providencie, liderze na rynku szybkich pożyczek, HDS, właścicielu sieci salonów Relay i Inmedio czy Evialisie, francuskim producencie paszy dla zwierząt z ponad 50 oddziałami na świecie, RRC jest kolejną międzynarodową firmą, która w ostatnim czasie zaufała naszym umiejętnością - dodaje Piotr Szczerbiak.

Celem wdrożenia w RRC systemów Retail Chain Manager i Microsoft Dynamice AX było wsparcie zarządzania finansami, sprzedażą, zakupami, procesami logistycznymi i magazynem. Istotne było też usprawnienie dystrybucji, w tym wszystkie operacje finansowe zachodzące przy rozliczaniach z producentami sprzętu elektronicznego.

Wcześniej zarządzanie tymi operacjami było czasochłonne i obarczone ryzykiem popełnienia błędu. Każdy oddział RRC bazował bowiem na innym, nie zintegrowanym systemie. Przy sporządzaniu np. skonsolidowanych raportów finansowych dane należało najpierw unifikować i ręcznie wprowadzać do głównej bazy. Po wprowadzeniu rozwiązania Columbus IT zarządzanie procesami w oddziałach w Polsce, Czechach i na Węgrzech stało się prostsze i przejrzystsze.

- Jeden, zintegrowany system ERP umożliwił szybkie i jednolite raportowanie. Uproszczono też wymianę danych pomiędzy międzynarodowymi oddziałami. Dla RRC jest to zdecydowanie efektywniejsze i tańsze niż bazowanie na kilku, różnych systemach - mówi Piotr Szczerbiak

Źródło: Columbus IT

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top