loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Ponad 70 tys. rozliczanych faktur miesięcznie dzięki systemowi ERP Microsoftu

Jedna z największych firm kurierskich w Polsce, OPEK Sp. z o.o., wdrożyła rozwiązanie branżowe oparte na systemie ERP Microsoft Dynamics NAV, umożliwiające prowadzenie zaawansowanych rozliczeń i zarządzanie transakcjami. Dzięki wprowadzeniu rozwiązania firma zyskała możliwość eliminowania kłopotów ze skalowaniem środowiska rozliczeniowego, a także automatyzacji wielu czynności księgowych. Wdrożenie przeprowadziła Poznańska firma IT.integro.


Dzięki nowemu rozwiązaniu firma OPEK Sp. z o.o. zyskała możliwość obsługi ponad 70 tys. transakcji od momentu wdrożenia systemu oraz wielokrotnie więcej w przyszłości, bez konieczności wymiany całego środowiska informatycznego. Rozwiązanie pozwoliło również na zautomatyzowanie procesów księgowych, w tym automatyczne dekretowanie i księgowanie faktur oraz automatyczne rozliczanie i płatności. Ingerencja człowieka wymagana jest jedynie w przypadku wykrycia ewentualnych nieprawidłowości. Firma uzyskała również możliwość rozliczania opłat za usługi kurierskie z kwot pobrań za towar oraz obsługę rozproszonej działalności kasowej z obsługą procedur odbioru bankowego. Rozwiązanie zapewniło także efektywnie działający dostęp do sieci LAN i WAN dla kilkudziesięciu użytkowników jednocześnie.

Microsoft Dynamics NAV jak na razie nie zawiódł. Rozliczenia są wykonywane na bieżąco i nie mamy już obaw, czy zdążymy ze wszystkim do 20 następnego miesiąca. Dwudziestu księgowych na jednej zmianie – tak to wygląda. Byłoby ich jednak znacznie więcej, gdyby nie fakt, że nowy system daje nam bardzo dużo możliwości automatyzowania rozliczeń. Księgowi zajmują się tylko tymi transakcjami, które nie zamknęły się w trybie automatycznym, uzgodnieniami z kontrahentami oraz rozliczaniem gotówki z pobrań” – powiedział Wojciech Augustyniak, Szef Projektu i Informatyk w OPEK Sp. z o.o.

OPEK Sp. z o.o. działa na rynku usług kurierskich od 1994 r. i jest obecnie jedną z największych polskich firm w tej branży. Na przestrzeni lat rosła nie tylko skala firmy, ale i zakres oferowanych przez nią usług. Oprócz obsługi przesyłek OPEK realizuje dla klientów usługi magazynowe oraz dystrybucyjne, wykorzystując w tym celu sieć 50 oddziałów terenowych. Dla wybranych klientów firma prowadzi kompletację, konfekcjonowanie i znakowanie powierzonych towarów. Firma dotychczas korzystała wyłącznie z rozwiązań informatycznych tworzonych na jej zamówienie przez firmy zewnętrzne. Do systemów tego typu zaliczał się m.in. Kurier, a także zaawansowany system finansowo-księgowy. Problem zaczął stanowić dla firmy przyrost liczby przesyłek i związany z tym wzrost liczby dokumentów. Równocześnie, procesy biznesowe stawały się coraz bardziej skomplikowane, a transakcje dotychczas proste przekształcały się w skomplikowane ciągi operacji cząstkowych. Firma potrzebowała rozwiązania, które zapewniłoby wysoką skalowalność, aby dopasowywać się do jej rosnących potrzeb zarówno dziś, jak i w przyszłości.

Obecnie firma rozlicza ok. 70 tys. faktur miesięcznie, z których każda posiada powiązany ze sobą list przewozowy. W 20-30% przypadków do dokumentów dołączane są również kwity związane z rozliczeniem pobrań od adresatów przesyłek. Rozliczenia fakturowe prowadzone są z ok. 10 tys. kontrahentów. W rozliczeniach uczestniczy 50 oddziałów terenowych własnych i partnerskich. Rozwiązanie ERP Microsoft Dynamics NAV, oparte na rozwiązaniu bazodanowym SQL Server 2005, umożliwia efektywne i niezawodne prowadzenie powyższych rozliczeń, dzięki swej skalowalności i automatyzacji poszczególnych procesów.

To było trudne wyzwanie, ale byliśmy przekonani, że najnowsza wersja systemu Microsoft Dynamics NAV powinna poradzić sobie z takim, a nawet większym obciążeniem. Kluczowe było to, że nowa wersja Dynamics NAV wykorzystuje serwer baz danych SQL Server 2005, który zdążył udowodnić swoją skalowalność, zarówno w zastosowaniach transakcyjnych, jak i analitycznych” – powiedział Andrzej Krawiec, Senior Konsultant IT.integro, który prowadził wdrożenie w OPEK.

Microsoft Dynamics jest rodziną zintegrowanych, adaptowalnych rozwiązań wspierających zarządzanie klasy ERP. Rozwiązania te pomagają menedżerom i pracownikom firm w podejmowaniu decyzji biznesowych. Microsoft Dynamics działa tak, jak powszechnie znane oprogramowanie Microsoft, np. Microsoft Office, co oznacza łatwiejszą i szybszą naukę obsługi systemu przez pracowników i pozwala skoncentrować się na kwestiach istotnych dla prowadzenia biznesu.

Źródło: www.microsoft.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top