loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
IFS: POLECAMY
POLECAMY
19 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 48 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Bo do tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści

DSR

ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści. Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.

CZYTAJ WIĘCEJ

System ERP w Primaspot Polska

Primaspot Polska rozpoczęła działalność w naszym kraju w marcu br. i od razu postawiła na wdrożenie kompleksowego systemu ERP. Tak więc największym wyzwaniem przy tym projekcie dla CSF Polska był ograniczony czas przeznaczony na wdrożenie i przystosowanie systemu do potrzeb Klienta. Wdrożenie systemu zostało zakończone z sukcesem w wyjątkowo krótkim czasie – tj. 29 dni roboczych


Współpracujące firmy postawiły następujące cele odnośnie wdrażanego systemu:

  • skuteczna obsługa sprzedaży na wysokim poziomie
  • wprowadzenie sprawnie działającego systemu logistycznego i gospodarki magazynowej
  • wprowadzenie sprawnie działającego systemu księgowo–finansowego
  • możliwość tworzenia wielowymiarowych analiz.

Już w chwili obecnej, przy objęciu wdrożeniem jedynie obszarów finansów, zarządzania łańcuchem dostaw, zakupów, sprzedaży oraz zapasów i wykorzystaniu podstawowych funkcjonalności systemu Primaspot Polska sprawnie prowadzi działalność bieżącą.

Dzięki systemowi ERP  Microsoft Dynamics Nav i CSF Polska która wdrożyła system każda operacja finansowa ma swoje odzwierciedlenie w system przez co zarząd Primaspot Polska na bieżąco ma dostęp do dokładnych i wiarygodnych informacji o stanie firmy oraz prowadzonych operacjach finansowych i biznesowych. Dodatkowo, CSF Polska wprowadziła specjalną funkcjonalność ‘kontroli limitu kredytu’ dzięki czemu w Primaspot Polska zyskano pewność, że za towar, który jest zamówiony przez klienta otrzymają zapłatę, gdyż system uniemożliwi wprowadzenie zamówienia od klienta jeśli ten wcześniej nie uregulował swoich należności. Oczywiście, każdy klient ma w sposób indywidualny ustalony limit kredytu, a dodatkowo osoby o wyższych uprawnieniach mogą potraktować wyjątkowe sytuacje w wyjątkowy sposób, co również znajdzie odzwierciedlenie w systemie.

W każdym momencie można przeprowadzić analizę stanów magazynowych. Każdy uprawniony pracownik wie ile i jaki towar znajduje się aktualnie w magazynie, a jaki należy zamówić. Zamówienia tworzone mogą być nie tylko w celu uzupełnienia stanów magazynowych ale także na specjalne życzenie klienta.

Sprzedaż towaru w Primaspot Polska prowadzona jest przez sprzedawców terenowych zbierających zamówienia od klientów na terenie całego kraju. Dzięki zintegrowaniu systemu centralnego znajdującego się w Siemianowicach Śląskich z urządzeniami mobilnymi mogą oni w dowolnym miejscu i momencie złożyć zamówienie, sprawdzić dostępność towaru w magazynie a w przypadku jego niewystarczającej ilości złożyć zapotrzebowanie oraz poinformować klienta kiedy towar zostanie dostarczony. Dodatkowo, towar może być poddany obróbkom jak foliowanie czy cięcie u zewnętrznego podwykonawcy a cena towaru dla klienta uwzględniać będzie wprowadzone przeróbki.

 W Primaspot Polska każdy klient traktowany jest indywidualnie. Także jeśli chodzi o ceny. Sprzedawcy każdorazowo negocjują ceny zamawianych towarów. Jednak aby firma przynosiła dochody nie mogą zejść poniżej ustalonych cen minimalnych. O to troszczy się właśnie Microsoft Dynamics Nav dając podpowiedzi sprzedawcom z informacją o cenie minimalnej.

Podsumowując, cele zakładane przed wdrożeniem zostały osiągnięte, a do najważniejszych korzyści które dzięki niemu zostaną osiągnięte można zaliczyć:

  • wzrost efektywności pracy sprzedawców terenowych
  • spójność gospodarki magazynowej i systemu księgowego oraz stały ich monitoring
  • usprawnienie pracy działu administracyjno-księgowego
  • oszczędność czasu przy wykonywaniu codziennych czynności
  • nawiązanie satysfakcjonujących relacji biznesowych z klientami opartych na wzajemnym zaufaniu.

Biorąc pod uwagę, iż tak dużo zostało osiągnięte jedynie przy wykorzystaniu wybranych funkcjonalności systemu, a mając na uwadze elastyczność konstrukcji systemu zarząd firmy już myśli o dalszej jego rozbudowie. Na początek ma ona objąć obszary HR, CRM i marketingu, produkcji oraz rozliczeń z wykorzystaniem Homebankingu. Rozwój systemu związany jest z rozwojem firmy która planuje utworzenie kolejnych oddziałów na terenie Polski.

Źródło: www.csf.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top