loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Columbus Polska zakończył wdrożenie ERP w BRE Bank

Nowo przyjęte instytucje przez Grupę BRE Bank, a w nich odrębne systemy informatyczne, wykorzystujące różne metody zarządzania 50 tysiącami środków trwałych. Ten stan miał zmienić jeden, zintegrowany system ERP – Microsoft Dynamics AX.


Celem projektu było ujednolicenie zarządzania środkami trwałymi, inwestycjami oraz gospodarką magazynową (a także centralizacja wsparcia informatycznego dla tego obszaru), dzięki czemu firma uzyskała błyskawiczny wgląd w informacje o środkach trwałych i zakupach magazynowych w skali kraju. System pozwolił też obniżyć koszty zakupu, obsługę środków trwałych oraz wyposażenia w wyniku komasowania zamówień i wykorzystania efektu skali w negocjacjach.

Wcześniej BRE Bank nie miał tego komfortu. W wyniku dynamicznego rozwoju Banku, wzrosła liczba pracowników, a tym samym powierzchnia biurowa oraz środki trwałe. – Doliczyliśmy się ich 50 tysięcy. To znacznie więcej, niż spodziewaliśmy się znaleźć w instytucji finansowej – mówi Wojciech Karwowski, project manager odpowiedzialny za wdrożenie w BRE Bank.

Ale nie tylko liczba środków trwałych komplikowała projekt. Oddziały Banku bazowały na niezależnych systemach informatycznych, a ze względów historycznych wykorzystywały różne definicje i metody zarządzania środkami trwałymi, inwestycjami rzeczowymi i zakupami wyposażenia.

BRE Bank oczekiwał, że wdrożenie jednego, zintegrowanego systemu zarządzania nie tylko poprawi przejrzystość zarządzania majątkiem trwałym, ale też pozwoli obniżyć koszty nabywania i utrzymania składników tego majątku – mówi Adam Fruba, koordynator projektu ze strony Departamentu Rozwoju Technologii Informatycznych BRE Bank SA. Wymagało to jednak od zespołu BRE Bank i Columbus Polska m.in. uzgodnienia spójnych zasad konfiguracji profili księgowania.

Ale wysiłek zespołu projektowego zaprocentował. Duża różnorodność w poszczególnych regionach została istotnie zniwelowana, dzięki czemu poprawiona została jakość zarządzania środkami trwałymi (wyeliminowano ręczną konsolidację danych z regionów), zautomatyzowano kontrolę sposobu i zakresu wykorzystania budżetów zakupowych, zredukowano także koszty poprzez łączenie zamówień zakupu.

Ponadto, Microsoft Dynamics AX ułatwił ocenę sytuacji firmy, planowanie finansowe i logistyczne, wsparł logistykę zaopatrzenia oraz gospodarkę środkami trwałymi. Poprawiona została także jakości zarządzania zapasami (kontrola ilości/wartości materiałów wydanych do kompletacji zewnętrznej) oraz kontrola ilościowa i wartościowa składników majątku

Źródło: www.columbusit.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top