loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

System ERP w sieci PREMIO

Efektywność, szybkość, precyzja – wszystko to działające pod egidą Goodyeara punkty serwisowe Premio będą mogły zapewnić swoim klientom dzięki oprogramowaniu klasy ERP - GRIPS.


GRIPS, zintegrowany system zarządzania klasy ERP, zapewni działającej pod egidą Goodyeara sieci Premio ciągłą, szybką dostawę podzespołów i części oraz sprawną obsługę zamówień. Już wkrótce do systemu GRIPS będą podłączone wszystkie punkty serwisowe Premio w Polsce.

GRIPS (Goodyear Retail Integrated Point of Sale System) stworzony jest w oparciu o architekturę Navision Microsoftu i współpracuje z używanym w koncernie Goodyear systemem SAP.

GRIPS to dużo więcej niż tylko system wspomagający sprzedaż. Jest kompleksowym narzędziem biznesowym integrującym handel, zamówienia i dostawy, gospodarkę magazynową oraz przepływy finansowe.

System Microsoft Navision, na którym oparty jest GRIPS pozwala kontrolować łańcuch dostaw. Z poziomu tej samej aplikacji można nie tylko zamawiać potrzebne części czy towary, ale też sprawdzać stany magazynowe czy nawet plan dostaw towarów z fabryk. GRIPS pozwala też planować sprzedaż i zmieniać jej organizację w zależności od potrzeb rynku (geograficznych, ekonomicznych, czy np. atmosferycznych). Pozwala również zarządzać zapasami magazynowymi, na bieżąco kontrolując zaopatrzenie każdego z punktów tak, by stale utrzymywać wymagany poziom zaopatrzenia w „gorące” produkty. Co więcej – system może automatycznie modyfikować wymagany stan magazynu w zależności np. od pory roku, co ma duże znaczenie przy sprzedaży opon.

GRIPS z powodzeniem może też pełnić funkcję programu finansowo-księgowego. Odnotowywana jest w nim każda zmiana – od zamówienia i dostawy, po sprzedaż towaru czy montaż części. Pozwala on zatem w równie wygodny sposób śledzić koszty zarówno pojedynczego punktu, jak i całej sieci.

GRIPS generuje automatyczne powiadomienia - zarówno do pracowników, jak i dostawców, czy partnerów handlowych. Dla przykładu - gdy dany punkt zamówi towar, a zamówienie nie zostanie potwierdzone w określonym z góry terminie, system sam wysyła wiadomość zarówno do zamawiającego, jak i do dostawcy. Co więcej, obsługa systemu nie wymaga specjalistycznej wiedzy, a tylko opanowania kilku prostych czynności.

Jedną z wielkich zalet GRIPS jest fakt, że można go bez kłopotów adaptować do polskich wymogów finansowych i fiskalnych, a w przyszłości modyfikować w razie zmian takich jak np. wprowadzenie Euro. Kolejnym czynnikiem, który zadecydował o wdrożeniu systemu GRIPS w Polsce była pełna skalowalność. Oznacza to, że liczba punktów Premio połączonych w systemie może rosnąć wraz z rozwojem sieci bez utraty funkcjonalności. Nie będzie też potrzeby rozbudowy czy wymiany sprzętu lub infrastruktury w miejscu, gdzie system już działa.

Słowem: GRIPS może być wdrożony w każdym punkcie Premio w całej Polsce. Każdy, kto spełnia warunki na prowadzenie punktu, spełnia jednocześnie kryteria wdrożenia systemu.

System został z powodzeniem wprowadzony przez Goodyeara m.in. w Szwajcarii i Wielkiej Brytanii, a także Turcji. Teraz zaś jest wdrażany w sieci serwisów Premio w Polsce. Na początek w punktach w Sierpcu i Radomiu. W pilotażowe instalacje systemu w naszym kraju zaangażowani byli informatycy z regionalnego działu IT Goodyeara na Europę, a wspierali ich koledzy z działu IT polskiego oddziału firmy.

Proces wprowadzania systemu we wszystkich punktach serwisowych Premio w Polsce zaplanowano na trzy lata. Równolegle z instalacja systemu w kolejnych punktach serwisowych w naszym kraju prowadzone są szkolenia pracowników, którzy mają korzystać z GRIPS.

Premio to działająca pod egidą Goodyeara sieć punktów typu fast fit. W serwisach samochodowych Premio można szybko i niedrogo dokonać przeglądu auta, przeprowadzić podstawowe naprawy oraz kupić najlepsze opony. Sieć Premio od lat cieszy się wielkim uznaniem w Niemczech. W Polsce pierwszy punkt Premio uruchomiony został jesienią ubiegłego roku. Dziś funkcjonuje już kilkadziesiąt takich punktów. Do końca roku ma ich być 80, a w ciągu trzech lat sieć powiększy się do 120 punktów.

Źródło: Goodyear

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top