loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

"Majonez Kielecki” z systemem ERP

BPSC - dostawca systemów ERP, CRM, Business IntelligenceZakończyło się wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego klasy ERP – Impuls, autorstwa BPSC w Wytwórczej Spółdzielni Pracy „Społem” w Kielcach, która jest jednym z największych w kraju producentów majonezu. System stał się narzędziem wspierającym podejmowanie strategicznych decyzji.


Wejście naszego kraju  w struktury Unii Europejskiej wymusiło na działających w Polsce firmach poprawę efektywności działania - tę jednak trudno było uzyskać bez wsparcia nowoczesnych narzędzi informatycznych. Przedsiębiorstwa branży spożywczej, które wdrożyły systemy  ERP wzmocniły swoja pozycję i mogą sprostać wciąż rosnącej konkurencji.

Działająca już od ponad 85 lat kielecka WSP „Społem” jest wytwórcą m.in. „Majonezu Kieleckiego”, produktu wyjątkowo cenionego przez konsumentów i zajmującego w swojej kategorii czołową pozycję na rynku. Przedsiębiorstwo jest również jednym z największych w Polsce wytwórców i eksporterów musztardy. Swoje wyroby z powodzeniem  lokuje  na rynkach Europy, Ameryki Północnej i Australii.

Głównym celem wdrożenia w WSP „Społem” Kielce jest zintegrowanie wszystkich procesów zachodzących w firmie w jednym spójnym systemie informatycznym. Impuls okazał się systemem spełniającym te wymagania. „ Dzięki wdrożeniu systemu klasy ERP mamy precyzyjne dane na temat opłacalności produkcji poszczególnych grup asortymentowych. Wdrożenie umożliwiło także określenie optymalnej wielkości partii. System okazał się dla nas idealnym, bardzo elastycznym narzędziem. Znacznie usprawnił prowadzenie działań gospodarczych i podniósł wydajność. Czasochłonna, żmudna praca została w znacznym stopniu zautomatyzowana. Usprawniono wiele procesów – w tym rozliczenia, z którymi czasami były problemy. Impuls został zaakceptowany przez pracowników, widzą oni efekty pracy z takim narzędziem. Zmianie uległa także gospodarka magazynowa. Dzięki ERP mamy kontrolę stanów magazynowych i informacje o lokalizacji poszczególnych grup produktowych” – mówi Adam Jamróz, szef zespołu wdrożeniowego w WSP „Społem”.

Kielecki zakład swoją sprzedaż prowadzi głownie za pośrednictwem dużych sieci handlowych. Dystrybucja towarów musi więc zostać dopasowana do potrzeb marketów, uwzględniając promocje cenowe itp. „Aktualnie kończone jest wdrożenie CRM, którego kluczowym elementem jest rejestracja umów handlowych z sieciami handlowymi oraz precyzyjna kontrola parametrów handlowych wynikających z tych właśnie umów. Jednocześnie CRM kontroluje wzajemne zobowiązania WSP z hipermarketami” – mówi Dawid Paruzel Project Manager BPSC. Również i tutaj system okazał się wyjątkowo przydatnym narzędziem, usprawniającym działalność logistyczną.

Impuls znacznie przyspiesza  wymagany przez przepisy unijne  tzw. proces identyfikacji ścieżki pochodzenia wyrobu gotowego. „Narzędzie informatyczne zastąpiło kolejne ręczne analizy. Odtworzenie ścieżki pochodzenia wyrobu możliwe będzie dzięki ścisłej rejestracji przepływu komponentów do produkcji” – dodaje Adam Jamróz.

Źródło: www.bpsc.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top