loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
IFS: POLECAMY
POLECAMY
19 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 48 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Bo do tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści

DSR

ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści. Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.

CZYTAJ WIĘCEJ

QAD wdraża system ERP w AXA-MAG Sp. z o.o.

Firma AXA – MAG Sp. z o.o. produkująca akcesoria aluminiowe do drzwi i okien zakończyła projekt wdrożenia systemu wspomagającego zarządzanie klasy ERP QAD MFG/PRO. Wprowadzenie oprogramowania związane było z koniecznością dostosowania do wymogów europejskiego holdingu AXA, a także potrzebą integracji kluczowych obszarów firmy w jeden spójny, efektywnie działający system.



Z punktu widzenia firmy istotna była integracja poszczególnych obszarów w zintegrowany system, w którym dane po jednokrotnym wprowadzeniu są współdzielone przez wszystkie obszary firmy, czyli sprzedaż, logistykę, produkcję, finanse oraz kadry/płace.

- Celem projektu była optymalizacja głównych procesów, takich jak realizacja zamówienia i sprzedaży oraz ich pełne odwzorowanie w systemie IT. Ponadto AXA-MAG w ramach korporacji musiała ujednolicić wewnętrzne raportowanie – mówi Jarosław Dyaczyński, Manager IT w AXA-MAG.

Obszarem AXA-MAG, który najbardziej potrzebował silnego systemu informatycznego była produkcja. Obecnie precyzyjne zaplanowanie obciążenia poszczególnych gniazd produkcyjnych oraz wszelkie zmiany w harmonogramowaniu produkcji są naturalną codzienną praktyką. Kolejny powód wprowadzenia systemu wynikał z ważnej dla działalności zakładu produkcji na eksport. Aby firma mogła być bardziej efektywna, istotne było uporządkowanie kwestii związanych z produkcją - normami w zakresie zużycia materiałów, czasu, czy też rozliczania pracochłonności. Trudne także okazało się zarządzanie oraz szacowanie faktycznych możliwości produkcyjnych w ujęciu kosztowym.

Zadaniem firmy QAD - wdrażającej rozwiązanie informatyczne - było kreatywne podejście do potrzeb klienta.

- Staraliśmy się dogłębnie poznać w jaki sposób funkcjonuje sfera biznesowa w AXA -MAG. Mając pełną wiedzę o funkcjonalności naszego oprogramowania dostarczaliśmy rozwiązanie biznesowe najbardziej efektywne dla firmy. Rozwiązania budujemy zawsze w oparciu o potrzeby klienta, wykorzystując wiedzę branżową konsultantów - mówi Sławomir Bojarski z QAD.

Zespół QAD obejmował dziewięciu konsultantów przypisanych do obszarów funkcjonalnych AXA - MAG.

- W ramach projektu korzystaliśmy z doświadczenia innych firm branży metalowej. Nasze doświadczenia były kapitałem, dzięki któremu wiedzieliśmy, że osiągniemy sukces – opowiada Sławomir Bojarski z QAD. Każdy projekt jest realizowany w reżimie czasowym i to powoduje, że należy zastosować bezpieczne i skuteczne rozwiązania. Na elementy najbardziej finezyjne można się zdecydować mniej więcej rok od uruchomienia systemu, kiedy pracownicy są świadomi, w jaki sposób można go wykorzystywać.

AXA-MAG podjęła decyzję o wyborze aplikacji QAD na podstawie opinii zewnętrznej firmy konsultingowej, która opierała się na ich wielostopniowej analizie według metody AHP (Analytical Hierarchy Process). Oceniana była między innymi funkcjonalność systemu, cena oraz zakres usług powdrożeniowych.

Źródło: www.qad.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top