loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
IFS: POLECAMY
POLECAMY
18 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 46 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Bo do tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści

DSR

ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści. Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.

CZYTAJ WIĘCEJ

Dramers - wdrożenie pakietu ERP z poznańską solidnością

Poznaniacy szczycą się swoją pracowitością, solidnością, oszczędnością i zamiłowaniem do porządku. Jak z tymi cechami jest w rzeczywistości? Pewnie jak w życiu – różnie. Przykład poznańskiej firmy Dramers zdaje się jednak potwierdzać tylko dobre opinie o poznańskiej solidności.

 

Trudne początki
Dramers zakończył wdrożenie systemu SAP z wykorzystaniem rozwiązania prekonfigurowanego SPRINT. Wybrać system nie było łatwo. Firma bardzo starannie rozpoznała rynek ERP. Rozważała różne rozwiązania. Zanim ostatecznie zdecydowała się na SPRINTA, przymierzała się do systemu Impuls firmy BPSC, brała pod uwagę Axaptę, JD Edwards i klasyczne wdrożenie SAP.

Zygmunt Niziński, Dyrektor ds. Logistyki firmy Dramers, pełniący funkcję Kierownika Projektu po stronie klienta, komentuje motywy wyboru systemu:
Na wdrażanie SAP metodą klasyczną nie było nas stać. Przetestowaliśmy jednak inne systemy i tylko SAP spełniał nasze oczekiwania. Zdecydowaliśmy się wówczas na ofertę systemu prekonfigurowanego i wdrożenie prowadzone przez 7milowego. Dobrze przemyśleliśmy ten wybór. Wiedzieliśmy, że dla nas – firmy rozwijającej się, również pod względem organizacyjnym – przyjęcie dobrych praktyk biznesowych zapisanych w systemie będzie olbrzymim atutem. Z drugiej strony mieliśmy świadomość, że 7milowy jako nowopowstała firma ma głód sukcesu i bardzo zależy mu na udanym wdrożeniu. Oba wybory okazały się słuszne. W podejściu 7milowego doceniliśmy zaangażowanie, rzetelność i partnerskie zasady współpracy. Firma potrafiła wzbudzić w nas zaufanie i poczucie bezpieczeństwa zarówno podczas negocjacji, jak i realizacji kontraktu.”

Przed i po wdrożeniu
Przed wdrożeniem systemu SAP w Dramersie funkcjonowały dwa różne systemy: finansowo-księgowy i do obsługi produkcji. Problemem było to, że nie były one ze sobą powiązane. Brakowało narzędzi do planowania produkcji. Brak było wiarygodnej informacji zarządczej.
SAP zintegrował całą firmę w jednym systemie. Zakupy surowców, pobrania materiałów, produkcja i koszty z tym związane, rejestrowane są w systemie na bieżąco, w czasie rzeczywistym. Daje nam to w każdej chwili wiarygodną informację o poziomie zapasów, stanie produkcji, kosztach, wynikach sprzedaży, etc. - powiedział Zygmunt Niziński
 
System obsługuje przedsiębiorstwo począwszy od logistyki - magazynu surowców i wyrobów gotowych, zakupy komponentów poprzez planowanie produkcji, aż po sprzedaż i wysyłkę towaru, transport i rozliczenia kosztów.
Sukces firmy zależy od umiejętności szybkiego reagowania na potrzeby rynku. Od momentu decyzji o wypuszczeniu nowego produktu do jego sprzedaży mija od 8 do 12 tygodni. W tym czasie produkt zyskuje kształt, konsystencję, zapach i odpowiednie opakowanie. SAP pomaga nam szybko i precyzyjnie przełożyć potrzeby klientów na gotowy produkt. - powiedział Jerzy Dobosz Prezes Zarządu firmy Dramers.

Dramers SA
jest producentem kosmetyków i chemii gospodarczej z Poznania. Firma założona na początku lat 90-tych, z importera środków czystości szybko stała się wiodącym na polskim rynku producentem kosmetyków. Firma specjalizuje się w produkcji wyrobów aerozolowych takich jak: dezodoranty osobiste, odświeżacze powietrza, lakiery i pianki do układania włosów oraz zestawów upominkowych, wód toaletowych, płynów po goleniu, zmywaczy do paznokci i kostek toaletowych. Obecnie zatrudnia ok. 200 osób, a asortyment sprzedaży obejmuje kilkaset produktów sprzedawanych do wszystkich znaczących sieci handlowych i za granicę. Eksport spółki stanowi 30% jej całkowitej sprzedaży i obejmuje tak egzotyczne kraje jak: Zjednoczone Emiraty Arabskie, Ghana, Libia, Liban, Kazachstan czy Kirgizja.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top