loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
IFS: POLECAMY
POLECAMY
19 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 48 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Bo do tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści

DSR

ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści. Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.

CZYTAJ WIĘCEJ

Sage Symfonia podtrzymuje plany akwizycji

Spółce, wbrew wcześniejszym planom, nie udało się przejąć żadnego z kolejnych, krajowych dostawców oprogramowania. Firma nadal rozgląda się na rynku za przyszłościowymi podmiotami, a tymczasem skupia się na wprowadzeniu do oferty branżowych pakietów aplikacji. Notuje też wzrost sprzedaży systemu ERP.



Spółka Sage Symfonia, powstała w lutym 2005 r. po przejęciu przez brytyjski Sage Group części firmy Matrix.pl odpowiedzialnej za produkcję i sprzedaż oprogramowania Symfonia nie realizuje zapowiadanych akwizycji. W październiku zeszłego roku spółka informowała, że jest zainteresowana kolejnymi przejęciami na krajowym rynku. O zakupie udziałów następnego dostawcy software’u firma miała zakomunikować w marcu. Mimo, że do żadnej transakcji nie dochodzi, Elwira Sokołowska, prezes Sage Symfonia twierdzi, że pomysł akwizycji jest nadal aktualny.

- Wkrótce po wejściu Sage’a do Polski doszło do znaczącej akwizycji. Asseco przejęło Wapro i Softlab. Tendencje konsolidacyjne w naszym sektorze uległy osłabieniu. Dotychczas Sage nie pozyskał odpowiedniego partnera, jednak jesteśmy otwarci na nowe akwizycje - mówi Elwira Sokołowska.

Mimo, że firma nadal podtrzymuje swoje plany, w branży IT mówi się nieoficjalnie, że na rynku nie ma już atrakcyjnych firm, dostawców oprogramowania. Firmy, które mogłyby był łakomym kąskiem np. dla Sage Group są w złej kondycji finansowej albo ich właściciele żądają za oferowane aktywa zbyt wygórowanych kwot. Kiedy Sage wchodził do Polski, zapłacił za oprogramowanie Symfonia niebagatelną kwotę - blisko 60 mln zł.

Sage nie przejął żadnej nowej spółki, ale w lutym tego roku Sage Symfonia zrealizowała następną część umowy z firmą Matrix.pl. Przejęła od niej 50 procent udziałów w firmie Datev Symfonia, założonej wspólnie z niemiecką spółką Datev.

Datev Symfonia dostarcza oprogramowanie dla doradców podatkowych i audytorów. Spółka oferuje swoje narzędzia branżowe, do których dołącza pakiety oprogramowania Symfonia.

Spółka Sage Symfonia rozwija się organicznie rozszerzając ofertę sprzedaży wiązanej własnego oprogramowania Symfonia o oprogramowanie partnerów dla konkretnych branż. W ofercie posiada obecnie rozwiązania dla budownictwa, szkół wyższych i dealerów samochodowych. Chce też wprowadzić do sprzedaży jeszcze w tym roku oprogramowanie dla małych i średnich firm produkcyjnych.

- Po testach zintegrowanych aplikacji, znalazły się one w fazie pilotażu. Chcemy, aby klienci przedstawili swoje sugestie odnośnie działania i funkcjonalności oprogramowania. Podobną drogę przeszły już funkcjonujące rozwiązania przygotowane wspólnie z Chandney Software dla budownictwa, i przygotowane z firmą Highcom czy dla szkół wyższych. Testowanie tego typu produktów wymaga czasu. Najwięcej wysiłku wkładamy w tzw. inteligentne "zinterfejsowanie", czyli opracowanie wymiany informacji między naszym systemem a aplikacjami branżowymi – tłumaczy Elwira Sokołowska, prezes Sage Symfonia.

Obroty spółki Sage Symfonia w okresie od października 2005 r. do marca 2006 wyniosły 23,5 mln zł. W analogicznym okresie rok wcześniej wielkość obrotów wyniosła 18,7 mln zł (dane firmy Matrix.pl). Dane za cały rok obrotowy 2005/2006 spółka ogłosi za kilka miesięcy, kiedy brytyjski Sage Group poda wyniki na Giełdzie Londyńskiej.

W pierwszym półroczu finansowym 2006 r. Sage Symfonia sprzedała 16,2 tys. licencji programów i pozyskała 4,9 tys. nowych klientów. Największy wzrost sprzedaży, o 39 procent, spółka osiągnęła w linii produktów Forte (system klasy ERP). Łączna liczba sprzedanych licencji Symfonii wyniosła 107 tysięcy, a liczba firm wykorzystujących system przekroczyła 41 tysięcy.

Duży wzrost sprzedaży oprogramowania zaliczającego się do systemów ERP, zdaniem Elwiry Sokołowskiej, spółka zawdzięcza autorskiej metodologii wdrażania.

- System ERP zwykle wdraża się od kilku miesięcy do ponad roku. Skróciliśmy ten czas i w zależności od danego klienta oraz skali wdrożenia, instalacja może się zakończyć nawet po kilku tygodniach. Ponieważ krótszy czas wdrożenia przekłada się na zmniejszenie kosztów całej inwestycji, jesteśmy konkurencyjni na rynku – uważa prezes spółki.

Krótkim okresem wdrożenia spółka chce konkurować z innymi graczami na systemów ERP dla MŚP. Do największych konkurentów Sage Symfonia należą m.in.: Comarch (z systemem CDN XL), Epicor-Skala, MBS, Exact Software, Asseco (Softlab i Wapro) i SAP Business One.

Sage Symfonia będzie miała twardy orzech do zgryzienia, ponieważ rynek potencjalnych nabywców systemu Symfonia Forte jest rozszerzany przez światowych potentatów jak SAP i Oracle. Spółka na razie nie widzi w tym problemu.

- W segmencie MŚP praktycznie liczy się tylko polskie oprogramowanie. Małe i średnie firmy są motorem napędowym gospodarki i dlatego są tak atrakcyjne. Wyraźnie widać, że konkurencja staje się coraz silniejsza, jednak nie obawiamy się jej. Konkurujemy z dużymi graczami m.in. usprawniając metodologię wdrożeń. Biorąc pod uwagę konkurencję cenową należy podkreślić, że nie zawsze jest determinantem wyboru oferty. O ile cenę prostego oprogramowania, jak Symfonia Start można porównać z cenami konkurencji na półce w sklepie i wybrać tańszy produkt, to przy złożonym systemie jak Symfonia Forte nie jest to tak proste. Dla większych firm koszt zakupu systemu jest mniej istotny niż np. oferowane funkcjonalności, czas wdrożenia, bezpieczeństwo i pewność, że za kilka lat system będzie można zmodernizować – mówi Elwira Sokołowska.

Źródło: www.wnp.pl
Autor: Adam Brzozowski

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top