loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
IFS: POLECAMY
POLECAMY
19 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 48 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Bo do tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści

DSR

ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści. Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.

CZYTAJ WIĘCEJ
Lechpol, właściciel Kruger&Matz, zarządza biznesem przy użyciu systemu Comarch ERP
comarchLechpol – polski dystrybutor sprzętu elektronicznego i właściciel takich marek jak Kruger&Matz czy Teesa oraz sieci sklepów z elektroniką użytkową Rebel Electro – postawił na system ERP Comarch. W związku z rozwojem działalności, firma potrzebowała kompleksowego rozwiązania do zarządzania przedsiębiorstwem, które by sprawnie obsługiwało procesy biznesowe.


 REKLAMA 
 ifs 380 380 styczen 2019 
 
Po analizie ofert kilku producentów rozwiązań klasy ERP, firma zdecydowała się na wdrożenie Comarch ERP XL. System objął kluczowe dla firmy obszary: zarządzanie zakupami i sprzedażą oraz obsługę działów księgowości i HR. Dodatkowo oprogramowanie zostało zintegrowane z rozwiązaniem do obsługi sklepu internetowego oraz magazynu.

Nie liczy się ilość, tylko jakość

Przed wdrożeniem pracownicy Lechpol korzystali z kilku rozwiązań klasy ERP, każde z nich było odpowiedzialne za inny obszar biznesowy. Przy tworzeniu raportów i zestawień było to problematyczne, ponieważ dane dotyczące zamówień, stanów magazynowych, sprzedaży czy płatności pozostawały rozproszone i trzeba było importować z kilku systemów. Dlatego podjęto decyzję o ich zastąpieniu przez kompleksowe i bardziej elastyczne rozwiązanie.

Dzięki wdrożeniu systemu Comarch ERP XL większość dokumentów związanych z działalnością firmy jest teraz gromadzona w jednym miejscu, a ich format został ujednolicony, Dodatkowo system zautomatyzował proces księgowania faktur oraz wysyłki dokumentów w formie elektronicznej do klientów.

Przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu współpracy z firmą Comarch, przeanalizowaliśmy szereg dostępnych na rynku systemów klasy ERP. To co nas przekonało do wyboru tej oferty to szeroki zakres funkcjonalności systemu oraz duże możliwości jego rozbudowy w miarę rozwoju działalności firmy w przyszłości – mówi Michał Leszek, członek zarządu firmy Lechpol.


Przepis na dobry program

Prace nad wdrożeniem systemu Comarch ERP XL w firmie Lechpol rozpoczęły się od poznania potrzeb oraz weryfikacji oczekiwań przedsiębiorstwa.
Dobry dostawca systemu ERP nie powinien się ograniczyć wyłącznie do zaspokojenia potrzeb zgłoszonych przez firmę czy rozwiązania zidentyfikowanych problemów, ale zaproponować dodatkowe mozliwości, które pozwolą uzyskać większe korzyści z systemu ERP. Dlatego oprócz modułów do obsługi księgowości, HR oraz sprzedaży i zakupów, zaproponowaliśmy firmie Lechpol rozwiązanie klasy Business Intelligence, czyli zaawansowane narzędzia statystyczne analizujące wielkość sprzedaży w sieci sklepów – mówi Monika Puchacz, dyrektor handlowy w Comarch.


Sposób na klienta

W branży handlu detalicznego kluczowe jest dostosowanie oferty handlowej do bieżących potrzeb i preferencji zakupowych klienta. Dlatego tak istotna jest dokładna analiza sprzedaży z podziałem na rodzaj produktów, okres roku (np. czy to jest czas przedświąteczny czy też wakacyjny itd.) oraz lokalizacje punktów sprzedaży (np. sklep internetowy, punkt w centrum handlowym w dużym mieście czy też w mniejszej miejscowości). Do tego potrzebne są dane gromadzone przez system ERP oraz narzędzie Businnes Intelligence, które te informacje przeanalizuje.

W oparciu o raporty firma może przeprowadzać symulacje wyników sprzedaży, analizować statystyki czy też preferencje klientów i na tej podstawie dostosowywać ofertę do potrzeb odbiorców. Dodatkowo pracownicy Lechpolu otrzymują wiedzę jakie produkty lepiej sprzedają się w sklepach stacjonarnych a jakie w internecie, i wykorzystując ją, mogą przygotowywać spersonalizowane oferty oraz realizować kampanie marketingowe – tłumaczy Monika Puchacz z Comarch.


Krok w kierunku omnichannel

Wdrożenie Comarch ERP XL pozwoliło również na uporządkowanie i obsługę pełnej ścieżki zamówień, a funkcjonalny i elastyczny mechanizm oprogramowania umożliwił integrację z systemem do obsługi sklepu internetowego.

Mamy teraz zapewnioną kompleksową obsługę całego procesu sprzedaży – od momentu wprowadzenia towaru do oferty w sklepie stacjonarnym i internetowym, przez operacje płatnicze aż po odbiór produktów, jeżeli zostały zakupione online. W najbliższym czasie planujemy rozszerzyć system o kolejne moduły. Chcemy uruchomić pakiet usług Comarch WMS do obsługi magazynu wysokiego składowania – mówi Michał Leszek, członek zarządu firmy Lechpol.


Źródło: www.comarch.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top