loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

comarchToys”R”Us Polska, specjalizująca się w sprzedaży zabawek oraz produktów dla dzieci i młodzieży, wybrała systemy informatyczne Comarch do zarządzania procesami oraz danymi w przedsiębiorstwie. Firma wdrożyła trzy rozwiązania polskiego producenta: Comarch ERP Altum, Comarch Retail POS oraz Comarch WMS.


 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
 
 
Systemy Comarch są ze sobą w pełni zintegrowane i obsługują w przedsiębiorstwie procesy księgowe, zapewniają wsparcie sprzedaży, a także koordynują pracę magazynu. Moduły wchodzące w skład platformy Comarch Retail zostały zainstalowane w sieci 16 sklepów w Polsce oraz w siedzibie firmy, co łącznie daje blisko 100 stanowisk.

Kompleksowe uruchomienie systemów trwało jedyne 3 miesiące. To rekordowy czas wdrożenia rozwiązań Comarch ERP. W styczniu tego roku specjaliści z Comarch przeprowadzili analizę potrzeb Toys”R”Us, a w kwietniu systemy zostały już uruchomione.

Na początku tego roku stanęliśmy przed nie lada wyzwaniem – uruchomieniem nowego systemu ERP przed końcem kwietnia. Do tak postawionego zadania potrzebowaliśmy profesjonalnego partnera biznesowego - firmy, która nie tylko zaoferuje nam dobre rozwiązania systemowe, ale przede wszystkim podejmie się zadania w tak wąskich ramach czasowych. Wybór padł na Comarch. Zadecydowała znana marka, bardzo ciekawie zapowiadający się produkt i świetny kontakt z osobami reprezentującymi spółkę. Od początku mieliśmy wrażenie, że pracownicy Comarch są dobrze przygotowani do udźwignięcia ciężaru przedsięwzięcia. Trzy miesiące wyjątkowo intensywnej pracy zakończyły się sukcesem – mówi Maciej Nowak, IT manager w Toys ”R” Us Poland.


Pod kontrolą systemu ERP

Informatycznym sercem firmy jest rozwiązanie Comarch ERP Altum. System prowadzi ewidencję wszystkich informacji na temat artykułów znajdujących się w ofercie Toys”R”Us, ułatwia zarządzanie kontami kontrahentów oraz wspiera procesy zakupowe.

System śledzi, jakie produkty są najczęściej kupowane przez klientów i w jakich miesiącach. Te dane są gromadzone i w przyszłości pozwolą na negocjacje z dostawcami z wyprzedzeniem, aby uzyskać jak najkorzystniejsze warunki. Im niższe ceny zakupu, tym bardziej atrakcyjna oferta na półkach sklepowych. System potrafi konfigurować rabaty i promocje dla klientów końcowych w oparciu o ceny zakupu.

Dodatkowo Comarch ERP Altum obsługuje procesy księgowe: generuje rachunki, faktury, dokumenty wydania towaru, a także przyjęcia zapłaty, rozliczenia należności i księgowanie dokumentów. Z rozwiązania korzysta na co dzień sześciu pracowników działu księgowego. Uruchomienie systemu pozwoliło również na przyśpieszenie wymiany dokumentów z kontrahentami oraz wyeliminowanie potencjalnych błędów, które mogą pojawić się podczas ręcznego wprowadzania danych.

Wielofunkcyjne kasy

Sieć sklepów Toys”R”Us to ponad 64 punkty obsługi sprzedaży, czyli kas typu POS. Do ich obsługi został wdrożony system Comarch Retail POS, który zapewnia kompleksowe zarządzanie sprzedażą przy automatycznym zastosowaniu spersonalizowanych ofert. Dodatkowo oprogramowanie obsługuje promocje, bony oraz indywidualne rabaty, które są przyznawane klientom. Z poziomu POS pracownicy sklepów mogą również sprzedawać karty podarunkowe na produkty ze sklepów Toys”R”Us. System monitoruje także zmiany cen, o czym informowani są pracownicy sklepów.

Sprawna praca magazynu

W ramach projektu został wdrożony również system Comarch WMS, który we współpracy z Comarch ERP Altum zapewnia kompleksową obsługę magazynu wysokiego składowania. Na terenie Polski funkcjonuje 16 sklepów Toys”R”Us. Za ich zaopatrzenie jest odpowiedzialny centralny magazyn, który znajduje się w Kampinosie (województwo mazowieckie). Poszczególne sklepy samodzielnie realizują politykę zamówień, zgodnie ze stanem zaopatrzenia oraz zapotrzebowaniem na konkretne produkty.

Pracownicy kompletują zamówienie i wysyłają je do wybranego sklepu. Cały proces przebiega sprawnie, ponieważ system zbiera i udostępnia magazynierom informacje na temat dokładnej lokalizacji w magazynie zamawianego towaru. Pracownicy zostali wyposażeni w kolektory danych, które „podpowiadają” im, z którego regału i z której półki towar ma być pobrany. Taka funkcjonalność pozwala uniknąć ewentualnych pomyłek pracowników, co w znacznym stopniu zwiększa efektywność pracy. Łącznie z Comarch WMS korzysta 21 magazynierów, w tym pięciu pracowników w magazynie centralnym oraz 16 w sklepach na terenie całej Polski.

Dodatkową unikalną funkcjonalnością jest obsługa magazynu przepływowego (cross-dock). Zapas zostaje odebrany i sprawdzony, a następnie rozsortowany na kierunki wysyłkowe i wysyłany do sklepów, bez konieczności zeskładowania w gniazdach magazynowych. Taki proces przynosi oszczędności ze względu na krótszy czas obsługi oraz eliminację kosztów składowania.

Toys”R”Us Poland prowadzi działalność w bardzo konkurencyjnej branży, gdzie świadomość i potrzeby klientów zmieniają się bardzo dynamicznie a oczekiwania rosną. Dlatego firma stale inwestuje w infrastrukturę informatyczną, aby polepszyć jakość świadczonych usług. W najbliższym czasie wspólnie z Comarch planuje zintegrować system ERP ze sklepem internetowym, rozbudować zakres usług o moduł do elektronicznego obiegu dokumentów a także uruchomić mobilną aplikację do sprzedaży w salonach.

Źródło: www.comarch.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top