ERP: WIADOMOŚCI

loading...
ERP:WIADOMOSCI

ERP: ARTYKUŁY

loading...
ERP:ARTYKUŁY

ERP: CASE STUDIES

loading...
ERP:CASESTUDY
Perspektywy ERP 2024: Okiem ekspertów

Rok 2024 zwiastuje kolejną falę innowacji w dziedzinie systemów ERP, które są kluczowe dla zarządzania i automatyzacji operacji biznesowych w…

Jak systemy ERP wspierają rozwój przedsiębiorstw

W dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, wdrażanie technologii w kluczowe obszary działalności stało się nie tylko korzystne, ale…

Jak maksymalizować wydajność i minimalizować przestoje

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, skuteczne planowanie produkcji stanowi kluczowy element sukcesu przedsiębiorstwa. Procesy…

Przemiana cyfrowa w sektorze produkcyjnym: Jak systemy ERP podnoszą standardy efektywności produkcyjnej

Cyfrowa transformacja to nieunikniony proces, który zmienia oblicze wielu branż, w tym także przemysłu produkcyjnego. W miarę jak technologie…

Zarządzanie zakupami przez system ERP

Dział zarządzania zakupami w firmie ma na celu optymalizację kosztów jej funkcjonowania. Pracownicy zajmujący się tym obszarem muszą

System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Previous Next Play Pause
loading...
RYNEK IT: WIADOMOŚCI
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Faktury pod pełną kontrolą

BPSC - ERPElektroniczna Akceptacja Faktur to uniwersalne rozwiązanie upraszczające rozliczenia niezależnie od branży czy rodzaju prowadzonej działalności. Aplikacja uzupełnia rozwiązania finansowo-księgowe systemu Impuls 5. Dzięki wbudowaniu odpowiednich procedur zapewnia przyspieszenie rozliczenia merytorycznego faktur poprzez bieżącą akceptację dokumentów kosztowych.
{MosModule module=WhitePapersERP_Dzial}
Z naszych doświadczeń związanych z funkcjonowaniem rozwiązań finansowo-księgowych wynika, że największe problemy w firmach związane są nie z rozliczeniem kosztów, a z uzyskaniem informacji źródłowej dotyczącej kosztów już poniesionych, jednak jeszcze niezewidencjonowanych. Te problemy ma właśnie rozwiązać opracowane przez nas oprogramowanie – zauważa Sławomir Kuźniak, Dyrektor ds. Konsultingu i Promocji w BPSC SA.
Problem trafnie zdiagnozowany

Skalę problemu pokazało badanie przeprowadzone na grupie prawie stu przedstawicieli średnich polskich przedsiębiorstw. Zostali zapytani o problemy z obiegiem faktur kosztowych w ich firmach. Ponad 52% uczestników badania ankietowego określiło je, jako częste bądź bardzo częste. Najczęściej wskazywane powody to: nadmiar innych obowiązków służbowych (29%), częste przebywanie poza firmą (32%) oraz spory związane z ustaleniem odpowiedzialnych za koszty (26%). Aż 48% respondentów uznało, że opóźnienia są na tyle duże, że utrudniają pracę działowi finansowo-księgowemu. 88% dostrzegło szansę rozwiązania tych problemów we wdrożeniu elektronicznego systemu obiegu faktur.

Uruchomienie aplikacji autorstwa BPSC to przede wszystkim automatyzacja procesu akceptacji dokumentów kosztowych, a w konsekwencji skrócenie czasu powstawania sprawozdawczości w ramach grupy. Niemniej istotny jest łatwiejszy i szybszy dostęp do informacji syntetycznej i analitycznej, skrócenie czasu zamykania okresów sprawozdawczych oraz pełna wiedza na temat wysokości zobowiązań.

Szybciej, łatwiej, bardziej czytelnie


System zapewnia szybszy dostęp do informacji dotyczącej harmonogramu płatności oraz wysokości naliczonego podatku VAT. Faktury z kancelarii, już na wstępnym etapie, trafiają do rejestru VAT, przez co stają się widoczne w zobowiązaniach osoby zarządzającej sferą finansów. Dzięki temu każda na bieżąco zna poziom zobowiązań, na które winny być przygotowane płatności.

Skróceniu ulega także czas potrzebny na „rozpisanie merytoryczne” faktury, który dzięki mechanizmom alertów i ponagleń przy zaleganiu korespondencji może być ograniczony do minimum. System, zapewniając dostęp do elektronicznego obrazu dokumentów (skany dokumentów), wyklucza również możliwość ich zniszczenia czy zagubienia przez pracownika.

Wdrożenie automatycznej akceptacji merytorycznej z rozliczeniem faktur w księgowości zapewnia bieżącą informację na temat poziomu kosztów w firmie. Daje to możliwość szybkiego rozliczenia projektów, zleceń czy zadań i ma bezpośredni wpływ na kontrolę budżetów i ewidencję kosztów. Natomiast ich automatyczna akceptacja finansowa jest zgodna z wartością. System wymusza - w zależności od wartości faktury - taką ilość akceptacji, jaka jest potrzebna dla danego dokumentu, a zwłaszcza kwoty, na jaką została wystawiona. Analiza sytuacji w wybranych przedsiębiorstwach wykazuje, że ilość nierozliczonych faktur może spaść z kilkudziesięciu procent do poziomu kilku procent. Równie znacząco skraca się czas potrzebny na zamknięcie miesiąca - z kilkunastu do kilku dni.

Jak to działa?

Proces rozpoczyna rejestracja faktury, która obejmuje również akceptację formalną. Następnie dokument w formie cyfrowej trafia do osób odpowiedzialnych za akceptację merytoryczną. W tym przypadku wykorzystywany jest mechanizm, pozwalający na powiązanie faktur z innymi dokumentami znajdującymi się w systemie Impuls 5 – zamówieniami zakupu czy dokumentami magazynowymi (PM). Faktury zakupowe rozliczane są na poszczególne klasyfikatory takie jak stanowiska kosztów, pozycje kalkulacji kosztów, zlecenia czy transakcje. Sposób rozliczenia dokumentu kosztowego zależy od tego, do którego rejestru zakupowego został przypisany na etapie akceptacji formalnej.

Systemem Elektronicznej Akceptacji Faktur mogą być objęte faktury sprzedażowo-zakupowe generowane w ramach firm grupy kapitałowej. W każdym przypadku fakturowania jednego podmiotu w grupie przez drugi, system automatycznie przenosi zapisy sprzedażowe z jednej firmy do zapisów zakupowych w drugiej. Nie wymaga to ponownego wprowadzania faktur, umożliwiając równocześnie rozliczenie ich w systemie EAF. Pozwala to na skrócenie czasu powstawania sprawozdawczości.

Źródło: www.bpsc.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top