Oracle rozszerza pakiet IoT Cloud

ORACLEOracle przedstawił ważne rozszerzenia pakietu Oracle Internet of Things (IoT) Cloud, która obejmuje teraz wbudowane funkcje sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego oraz rozwiązania Digital Twin i Digital Thread.


 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
 
Digital Twin (do zarządzania łańcuchem dostaw)

Rozwiązanie Digital Twin umożliwia cyfrową reprezentację fizycznych zasobów lub urządzeń. Poszerza tradycyjne modele analityczne. Jest oparte na modelu obiektowym, który zapewnia wielowymiarowy wgląd w dane bieżące, historyczne i prognostyczne oraz wymiary operacyjne i behawioralne danego zasobu. Dzięki temu zdalni użytkownicy mogą nie tylko monitorować jego stan w celu zapobiegania awariom, lecz również przeprowadzać symulacje na podstawie scenariusza „co-jeśli” w kontekście procesów biznesowych. Digital Twin udostępnia przedsiębiorstwom nowy model operacyjny interakcji ze światem fizycznym. Obniża koszty operacyjne i nakłady inwestycyjne, minimalizuje przestoje i optymalizuje wydajność zasobów.

Digital Thread (do zarządzania łańcuchem dostaw)

Firmy korzystające z łańcuchów dostaw wydają miliony dolarów na systemy SCM i ERP, ale dane są najczęściej wprowadzane do tych systemów ręcznie. Digital Thread jest infrastrukturą połączonych procesów biznesowych. Wykorzystuje Internet Rzeczy i tworzy „system systemów” poprzez połączenie elementów, które w tradycyjnych środowiskach są od siebie odseparowane, za pomocą cyfrowego łańcucha dostaw. W ten sposób płynnie łączy cały proces obsługi łańcucha dostaw, od projektowania produktów poprzez realizację zamówień, zarządzanie produkcją i cyklem życia produktu oraz magazynowanie i transport po logistykę i zaopatrzenie.

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe

Wbudowane funkcje sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego są teraz w pełni zintegrowane ze wszystkimi rozwiązaniami Oracle w zakresie IoT. Technologie te umożliwiają wykorzystanie danych maszynowych w kontekście danych biznesowych pochodzących z aplikacji, które obsługują produkcję, serwis i konserwację oraz logistykę. Wbudowane operacyjne funkcje analityczne pomagają w wykrywaniu nieprawidłowości, przewidywaniu awarii sprzętu oraz wyborze najlepszych sposobów postępowania w celu rozwiązania problemów.

Rozwiązania branżowe oparte na aplikacjach IoT Cloud
 
  • Digital Field Service ― usługa umożliwiająca zdalne, inteligentne monitorowanie, przewidywanie awarii, naprawy drogą bezprzewodową oraz dynamiczne wysyłanie serwisantów w teren. Współdziała z rozwiązaniami IoT Asset Monitoring Cloud, CX Service Cloud, CX Engagement Cloud i CX Field Service Cloud. Pozwala na korzystanie z technologii rzeczywistości rozszerzonej do wspomagania napraw sprzętu. 
  • Smart Connected Factory ― usługa, która pokazuje przebieg wykrywania incydentów, analizy przyczyn źródłowych oraz inteligentnego rozwiązywania problemów z opóźnieniem do kilku minut. Współdziała z rozwiązaniami IoT Production Monitoring Cloud, SCM Cloud i ERP Cloud. Umożliwia korzystanie z rzeczywistości wirtualnej w celu nawigacji po zakładzie produkcyjnym. Można ją również wykorzystać do zdalnego szkolenia pracowników.
  • Digital Fleet Management ― usługa umożliwia śledzenie wysyłek w czasie rzeczywistym, zarządzanie ryzykiem i synchronizację logistyczną. Współdziała z rozwiązaniami IoT Fleet Management Cloud i Oracle Logistics Cloud.

Źródło: www.oracle.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top