
Czym jest proALPHA CA-Link
proALPHA CA-Link to dedykowane oprogramowanie dla biznesu odzwierciedlające ideę Przemysł 4.0., która zakłada integrację systemów i inteligentnych rozwiązań mających na celu zwiększenie wydajności przedsiębiorstwa. Zapewnia płynny przepływ danych konstrukcyjnych, handlowych i innych informacji między działami przedsiębiorstwa, co z kolei ma ogromny wpływ na produkcję, logistykę, rozwój, a nawet konkurencyjność firmy.
proALPHA CA-link w praktyce
Za pośrednictwem CA-Link projektant uzyskuje dostęp do centralnej bazy danych ze swojego środowiska CAD. Dzięki intuicyjnemu menu szybko znajduje potrzebne informacje o artykułach jak numer, wymiary, dostępność lub terminy dostaw; może też sprawdzić charakterystykę techniczną i upewnić się, czy dany artykuł były już wcześniej używany.
Zaletą CA-Link jest możliwość wyszukiwania podobnych lub identycznych produktów – wówczas wyświetlana jest lista z grafikami 3D, które wystarczy zaznaczyć i przeciągnąć do opracowywanego modelu. Jeżeli w bazie ma odpowiedniego artykułu, może go zaprojektować – wystarczy skorzystać z funkcji klonowania i stworzyć konstrukcję z modeli podobnych artykułów. Z innych przydatnych funkcji warto wymienić wprowadzanie geometrii dla formuł, wykresów, relacji konstrukcyjnych lub zewnętrznych obliczeń, co jest szczególnie przydatne podczas pracy z rodzinami podobnych komponentów lub z seriami o różnych wzorach i wymiarach.
Dzięki CA-Link projektanci mogą umieścić modele CAD w bazie danych i udostępnić je współpracownikom i partnerom. W przeglądarce użytkownicy szybko i łatwo przełączają się między widokiem struktury produktu a widokiem 3D, za jednym kliknięciem mogą podświetlić lub wyłączyć komponenty, zmienić perspektywę czy pobrać wymiary. Taki sposób pracy znacznie ułatwia pracę wielu działów, ponieważ monter w każdej chwili może sprawdzić, jak należy złożyć poszczególne części, a technicy serwisowi zyskują podgląd w przypadku konieczności zastosowania części zamiennych.
Jakie funkcję ma proALPHA CA-Link:
- Pełne zarządzanie wszystkim obiektami CAD 2D i 3D.
- Zarządzanie zmianami i statusami rysunków konstrukcyjnych i modeli 3D.
- Zarządzanie dostępem i plikami.
- Automatyczne przejęcie struktury produktu z CAD.
- Dostęp do wszystkich istotnych danych konstrukcyjnych.
- Integracja z Workflow, czyli automatyczne powiadamianie o zmianach i rozszerzeniach.
Dzięki połączeniu obu systemów tworzy się jedna centralna baza danych, do której mają dostęp zarówno inżynierowie, jak i pracownicy działów zakupów, sprzedaży, montażu i serwisu. Projektanci mogą ją ulepszyć z poziomu środowiska CAD, przechowując tam swoje modele i rysunki, ponadto mają dostęp do danych ofertowych w ERP i mogą wziąć pod uwagę wszelkie specyfikacje czy żądania zmian dokonane przez klientów. Każda zmiana wprowadzona w systemie powiadamia inne działy, zatem zachowany jest tu płynny przepływ informacji. Minimalizuje to liczbę błędów oraz zakłóceń w komunikacji, dzięki czemu przyspieszona zostaje realizacja zleceń.
NAJWAŻNIEJSZE KORZYŚCI:
- Redukcja kosztów dzięki eliminacji systemu PDM i konieczności opracowywania interfejsu.
- Oszczędność czasu pracy dzięki eliminacji duplikacji zapytań.
- Minimalizacja błędów wynikających z manualnego przenoszenia danych.
- Przejrzystość procesów oraz dostęp do tzw. teczki produktu.
- Praca na aktualnej wersji produktu.
- Płynność przepływu informacji zapewniająca harmonijną współpracę działów
Integracja CAD i ERP to oszczędność czasu i finansów. Połączenie środowiska konstrukcyjnego z systemem ERP pozwala uniknąć nawet pojedynczych błędów w zestawieniu materiałowym. Zintegrowany system CAD-ERP zbiera w jednym miejscu rozproszone dane po różnych działach, dzięki czemu uzyskuje się szybki dostęp do informacji mających wpływ na podejmowanie istotnych decyzji.
Źródło: www.proalpha.com/pl/