Netia coraz bliżej szybkiego naprawiania usterek dzięki Comarch

Comarch z sukcesem zakończył pierwszą fazę projektu wdrażania systemu Comarch Fault Management dla Netii, realizowaną w drugiej połowie 2017 r. Rozwiązanie to pozwoli firmie telekomunikacyjnej na wykrywanie problemów z usługami lub siecią oraz szybką reakcję w celu naprawienia usterek.


 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
 
Pierwsza faza wdrożenia zakładała montaż sprzętu na terenie wskazanym przez firmę Netia, instalację systemu operacyjnego, baz danych, rozwiązania Comarch Fault Management, a także konfigurację i integrację z systemami sieci Grupie Kapitałowej Netia. W tym etapie projektu Comarch przygotował platformę sprzętową na której zainstalował wspomniane rozwiązanie, dokonano również instalacji systemu operacyjnego i baz danych. W kolejnym kroku Comarch przeprowadził wdrożenie rozwiązania Fault Management. Po uruchomieniu systemu nastąpił właściwy etap integracji tej części infrastruktury sieciowej, która została wskazana przez Netię jako krytyczna i wymagająca monitoringu od momentu uruchomienia usług.
Do pracy nad projektem przystąpiliśmy niedługo po zaprezentowaniu funkcjonalnego prototypu systemu (PoC - proof of concept), którzy wywarł bardzo pozytywne wrażenie i przekonał Netię do wdrożenia pełnego rozwiązania – powiedział Paweł Workiewicz, dyrektor oddziału Integrated Assurance and Analytics w Comarch. Głównym wyzwaniem projektu był jego ambitny harmonogram – w związku z kończącą się umową serwisową z partnerem utrzymującym sieć GK Netia wcześniejsze rozwiązanie Fault Management miało wkrótce być wyłączone.. Do tego czasu należało wykonać niezbędne prace integracyjne dla wszystkich krytycznych biznesowo systemów. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w integracji systemów IT dla branży telekomunikacyjnej oraz elastyczności rozwiązania Comarch Fault Management, prace udało się zakończyć przed wyznaczonym terminem.
Jesteśmy zadowoleni z przebiegu projektu. Szybka implementacja systemów krytycznych z punktu widzenia monitorowania sieci stanowiła dla nas priorytet i Comarch spełnił w tej kwestii wszystkie oczekiwania. Między innymi dzięki temu cały proces insourcingu utrzymania sieci zakończył się pełnym sukcesem, co znajduje potwierdzenie zarówno w postaci niższych kosztów, ale przede wszystkim poprawą wskaźników takich jak mniejsza liczba awarii, które odczuwają klienci oraz szybsze reagowanie na zdarzenia sieciowe – powiedział Marcin Palkowski, Dyrektor Obszaru Technologii i Zarządzania Siecią w Netia S.A..
Aktualnie trwają prace nad drugą fazą projektu, podczas której integrowane są pozostałe części architektury sieciowej, obecnie podzielone na pakiety. Takie podejście przyspieszy proces integracji krytycznych z biznesowego punktu widzenia systemów monitorowania sieci.

Źródło: Comarch

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top