"Siódemka" zarządza logistyką w oparciu o technologię Oracle

Siódemka S.A. to jedna z wiodących firm kurierskich w Polsce. W związku z szybkim rozwojem działalności biznesowej, firma zdecydowała się w roku 2007 na instalację kompleksowego systemu informatycznego obsługującego wszystkie główne procesy biznesowe i opartego na nowoczesnej technologii Oracle.
Kompleksowy system informatyczny, który został zbudowany przez firmę Alfa Projekt, zapewnia pełne wsparcie firmy kurierskiej, obsługując takie obszary działalności jak logistyka, spedycja, magazyn wysokiego składowania, a także CRM, workflow oraz analityka biznesowa. Jednym z modułów systemu jest aplikacja do obsługi elektronicznego archiwum dokumentów. System zapewnia także wsparcie dla urządzeń mobilnych używanych przez kurierów oraz w magazynach.

System pracuje w oparciu o bazę danych Oracle, został zbudowany w architekturze 3-warstwowej, opartej pierwotnie na Serwerze Aplikacji Oracle. Oznacza to, że wszystkie funkcje są udostępnione użytkownikom przez przeglądarkę WWW; klient może sam śledzić trasę swojej przesyłki, może także na przygotować dokumenty przewozowe dla przesyłek. Cały system dostępny jest także dla kontrahentów i partnerów, których tożsamość sprawdza odpowiedni moduł autoryzacji.

W ciągu pięciu lat użytkowania system został znacznie rozbudowany oraz uzupełniony o nowe rozwiązania technologiczne Oracle. Baza danych Oracle pracuje obecnie w modelu klastrowym, zapewnianym przez rozwiązanie Oracle Real Application Clusters. Najnowszy projekt unowocześniania systemu, to zrealizowana pod koniec 2011 roku, w fazie testowej, migracja na serwer aplikacji Oracle WebLogic modułu klienckiego, służącego do inicjowania i rejestrowania przesyłek oraz drukowania listów przewozowych. Wszystkie projekty rozwojowe systemu prowadzi jego autor, firma Alfa Projekt, Spółka powiązana z firmą Siódemka S.A.

System, który powstał w Siódemce zapewnia obsługę wszystkich podstawowych procesów działalności firmy: od obsługi zamówienia, poprzez śledzenie przesyłki, szczegółowy billing, aż po fakturowanie i reklamacje. System zawiera także funkcjonalność CRM oraz raportowanie i analizowanie danych zbudowane na modułach systemu Oracle Business Intelligence, co pozwala zarządowi mieć wgląd w bieżące wskaźniki biznesowe firmy i na tej podstawie podejmować lepsze decyzje.
Nasz system został w większości napisany od zera przez zespół współpracujących z nami programistów firmy Alfa Projekt, początkowo na bazie MS SQL Server, następnie przeniesiony do technologii Oracle. System musi zapewnić efektywne przetwarzanie dużej ilości danych, jakie występują w pracy firmy kurierskiej – komentuje Bartłomiej Raczyński, Dyrektor IT firmy Siódemka SA. Firma Siódemka prowadzi kompleksowe prace związane z udoskonalaniem i rozwojem środowiska aplikacyjnego Spółki. W ostatnim czasie stworzyliśmy szereg nowych narzędzi informatycznych dla naszych klientów - są to m.in. moduły wysyłkowe do takich produktów jak Symfonia, Forte, WFMag czy Microsoft Outlook. Narzędzia pozwalają na szybką i łatwą integrację systemów informatycznych naszych klientów z głównymi systemami naszej Spółki z wykorzystaniem mechanizmów, jakie dostarcza technologia Oracle. Uzupełnieniem środowiska Back-office Siódemki są gotowe aplikacje dostarczane przez Oracle, takie jak moduły analityczne, czy hurtownia danych, które są zintegrowane w ramach jednego spójnego rozwiązania. Oracle jest technologią wykorzystywaną od dłuższego czasu w naszej Spółce, w tym roku planujemy dokonanie kolejnych zmian i zamierzamy dokonać migracji kolejnych modułów systemu na platformę Oracle WebLogic; w dalszym terminie rozważamy także zasadność wdrożenia szyny integracyjnej zgodnej z ideą SOA - możliwe, że bazującej także na rozwiązaniach Oracle.
Źródło: ORACLE

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top