Sieć radiowa i terminale mobilne w Sokołów S.A.

BCS Polska - RFID, kody kreskowe, AID, automatyczna identyfikacja danychSpółka BCS Polska, jeden z czołowych polskich integratorów z zakresu mobilnych rozwiązań IT, wdrożyła w firmie Sokołów S.A. system oparty o sieć radiową i terminale mobilne. Rozwiązanie to rozszerza funkcjonalność systemu ERP o obsługę mobilną za pomocą terminali przenośnych pracujących w sieci radiowej.

{MosModule module=RFID_Dzial}
Wdrożenia dokonano w oddziale firmy Sokołów w Jarosławiu. System pozwala na automatyzację procesów i identyfikację produktów w procesie produkcyjnym i magazynowym. Rozwiązanie opiera się na terminalach mobilnych pracujących w istniejącej sieci radiowej.

Dane pozyskane poprzez zastosowanie przenośnych radiowych terminali z czytnikami kodów kreskowych trafiają do bazy danych systemu ERP, dzięki czemu kierownictwo Sokołowa ma możliwość monitorowania w czasie rzeczywistym etapów zaawansowania produkcji, procesów oraz stanów magazynowych – twierdzi Robert Chajdaś, Account Manager z BCS Polska.

Wdrożenie składało się z trzech etapów. Pierwszy obejmował badania propagacji fal radiowych we wszystkich obszarach, które powinny być objęte siecią radiową. Drugim etapem było opracowanie raportów stanowiących dokumentację techniczną, która jest podstawą budowy sieci. W kolejnym etapie, po uprzednim przygotowaniu magazynów (gdzie zostały wykonane instalacje kablowe) nastąpiła dostawa urządzeń, instalacja i konfiguracja sieci, a także szkolenie personelu.

Zarówno szeregowi pracownicy jak i kierownictwo naszego zakładu odczuwają korzyści z funkcjonowania systemu. System znacznie ułatwił partiowanie oraz przebieg towaru w zakładzie. Pozwoliło to na zaoszczędzenie czasu i wyeliminowanie błędów. Nowe rozwiązanie przyczyniło się także do znacznego usprawnienia pracy operatorów i magazynierów. – stwierdził Paweł Ciuba z działu IT zakładu w Jarosławiu.

Przy konstrukcji systemu wykorzystano przełączniki radiowe firmy Motorola (model Wireless Switch 5100) oraz porty Access Port serii 300. Ponadto BCS Polska w ramach umowy zapewnia obsługę powdrożeniową w postaci serwisu i pomocy technicznej.

Źródło: www.bcspolska.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top