Ruszyła sprzedaż na rynku IT

Spowolnienie gospodarki rozpoczęte w 2008 roku wzbudziło obawy o kondycję branży IT. Rzeczywiście odnotowano w ostatnich latach niższe tempo wzrostu, jednak dzisiaj, według firmy Hicron, widać rosnący popyt na systemy IT.

 REKLAMA 
 ifs 380 380 styczen 2019 
Kryzysowe czasy na świecie to jednocześnie upowszechnienie technologii mobilnych, cloud computingu i Big Data. Pierwszy kwartał tego roku, zwykle nie należy do bogatych w zlecenia. Tym razem jednak sprzedaż rośnie.
Pozyskaliśmy kilkanaście dużych projektów obejmujących zarówno obsługę serwisową jak i wdrożenia od podstaw oraz rozwój systemu. Dzięki temu udało nam się przekroczyć początkowe założenia finansowe aż o 44 procent - komentuje Michał Guzek, partner zarządzający w spółce Hicron.
Wzrost popytu wiąże się z niższą barierą dostępu do systemów. Wdrożenie systemu IT jeszcze kilka lat temu było dowodem dojrzałości biznesowej, lecz jednocześnie inwestycją, na którą nie mogli pozwolić sobie wszyscy. Intensywny rozwój technologiczny wymógł jednak na graczach biznesowych budowanie firmy na solidnych, informatycznych podstawach.
Nie ma co mówić o kryzysie w IT, widać to w podejściu firm do nowości na rynku. O spowolnieniu słyszymy od 2008 roku, a przecież od tego czasu głośno mówi się między innymi o cloud computing, mobility, Big Data czy BYOD i nie są to tylko nośne hasła marketingowe. Firmy faktycznie inwestują w te rozwiązania. Szczególnie w polskich przedsiębiorstwach widać duże zainteresowanie, często większe niż w przedsiębiorstwach zagranicznych - uważa Michał Guzek.
Jego zdaniem, jeśli firmy będą poszerzały swoje inwestycje w nowe technologie, nie można będzie mówić o stagnacji na rynku. Nowoczesne rozwiązania informatyczne mogą być ze sobą dowolnie łączone, a kluczem do sukcesu jest właśnie synergia poszczególnych rozwiązań.
Łącząc np. mobility i Big Data możemy za pomocą urządzenia mobilnego pozyskiwać od klienta dane, które następnie zostaną zestawione z innymi czynnikami za pomocą algorytmów Big Data i umożliwią nam zaoferowanie np. skrojonej na miarę oferty marketingowej - podaje przykład Michał Guzek. - Siła rynku IT tkwi więc przede wszystkim w optymalizacji procesów biznesowych, jaką otrzymują użytkownicy systemów oraz możliwości łączenia licznych zdobyczy technologicznych zgodnie z preferencjami danego segmentu rynku, a nawet konkretnego odbiorcy - podsumowuje.
Źródło: WNP.PL

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top