INWESTYCJE I INNOWACJE

IFS O planach rozwoju i nowych technologiach rozmawiamy z Andrzejem Byrtem, Prezesem zarządu Międzynarodowych Targów Poznańskich.



Jaki był rok 2012 dla Państwa firmy?
Rok 2012 był dla Międzynarodowych Targów Poznańskich udany. Byliśmy organizatorem 80 wyspecjalizowanych targów dla ponad 100 gałęzi przemysłu. Wzięło w nich udział około 12 tys. wystawców, w tym około 3000 firm zagranicznych z 70 krajów świata. Nasz udział w polskim rynku targowym przekroczył poziom ok. 60 proc. Przeprowadziliśmy też szereg ważnych modernizacji na terenie targów. Zakończyliśmy budowę łączników, które scaliły dwa największe kompleksy pawilonów MTP i połączyły je z pozostałymi w jedną całość. Dzięki inwestycjom powierzchnia wystawiennicza targów powiększyła się o prawie 1000 m kw. Oddaliśmy do użytku największą inwestycję budowlaną ostatnich lat – najnowocześniejszy i największy kompleks konferencyjny w Polsce z unikatową Salą Ziemi.

Do naszego programu wróciły targi gier oraz sprzętu komputerowego i multimedialnego Poznań Game Arena. Wydarzenie cieszyło się ogromną popularnością, gościliśmy w Poznaniu ponad 35 tys. zwiedzających, zainteresowanych pokazami i testami najnowszych laptopów, netbooków oraz ultrabooków. Jedną z atrakcji targów była strefa Retro Games z komputerami i grami nawet sprzed 40 lat. W 2012 roku po raz pierwszy zorganizowaliśmy też rodzinne targi Happy Baby, na których prezentowaliśmy produkty i usługi skierowane do młodych rodziców oraz atrakcje dla dzieci. Sukcesem okazało się też Forum Franczyzy, targi dla przedstawicieli firm prezentujących swoje sprawdzone i efektywne systemy sieciowe.
A jakie nowości w zakresie zaawansowanych technologii wprowadzili Państwo na MTP?
Aby ułatwić naszym klientom wizytę na targach, ciągle udoskonalamy system mtp24.pl, który umożliwia zakup biletów i aktywowanie zaproszeń na imprezy branżowe przez internet, wydrukowanie wejściówek i ominięcie kolejek przy tradycyjnych kasach. Pracujemy też nad wprowadzeniem multimedialnych punktów obsługi klienta z dotykowymi ekranami, które umożliwią zwiedzającym samodzielne wyszukanie potrzebnych informacji.

Korzystamy z technologii QR Code nie tylko do weryfikacji biletów na poszczególne wydarzenia, ale także na naszych stronach internetowych. Dla przykładu nasi klienci nie muszą już przepisywać informacjikontaktowych, wystarczy, że za pomocą smartfona zeskakują kod, a odpowiednia wizytówka zapisuje się bezpośrednio w książce adresowej w ich telefonie.

Rosnącą popularnością cieszą się też aplikacje dedykowane poszczególnym targom – połączenie mapy, katalogu wystawców i programu targów w wygodnej wersji dostosowanej do wyświetlania na ekranach tabletów czy smartfonów. MTP jako pierwsze na polskim rynku stworzyły mobilną wersję korporacyjnej strony internetowej. Obecnie pracujemy nad tzw. wersją light stron poszczególnych imprez targowych, które będą dostępne z poziomu przeglądarki, czyli nie będą wymagały instalacji i wykorzystania pamięci urządzeń mobilnych.
Jakie nowości czekają nas w tym roku na targach?
Harmonogram wystawienniczy rozszerzy się o nowe produkty, które mają pomóc przedsiębiorcom w lepszym dotarciu z ofertą do klientów, bo kluczem do sukcesu MTP jest taka modyfikacja programu targów, aby spełniał on oczekiwania wystawców i zwiedzających. W marcu po raz pierwszy pojawią się Targi Kooperacji Przemysłowej Subcontracting, skierowane do firm przemysłowych oferujących usługi na rzecz średnich, dużych oraz korporacyjnych przedsiębiorstw produkcyjnych. Nowością będą też Targi Produktów Świątecznych i Okazjonalnych Special Days, na których swoją ofertę zaprezentują producenci artykułów bożonarodzeniowych, dekoracji, świec, ozdobnych kart czy opakowań.

Jak pokazały nasze dotychczasowe doświadczenia, wprowadzanie innowacji jest sposobem na poszerzenie udziałów w rynku i zachęcenie do promocji na targach nowych przedsiębiorstw, dlatego cały czas śledzimy trendy panujące w różnych gałęziach przemysłu i dostosowujemy się do nich.
Czy działalność MTP skupia się tylko wokół organizacji targów?
Od kilku lat wzmacniamy drugi filar prowadzonej działalności – konferencje i kongresy. Z roku na rok liczba konferencji organizowanych na terenie Targów systematycznie rośnie. Są to nie tylko spotkania o zasięgu krajowym, ale również europejskim, dlatego systematycznie unowocześniamy naszą infrastrukturę konferencyjną, czego przykładem jest odnowione centrum konferencyjno-kongresowe. Nasza nowoczesna infrastruktura obsłużyła w 2012 roku 1200 kongresów, konferencji, szkoleń oraz innych podobnych zdarzeń. Plany na rok 2013 zakładają organizację aż 1700 krajowych i międzynarodowych wydarzeń.

Kolejnym szybko rozwijającym się obszarem naszej działalności jest organizacja ekspozycji polskich firm i instytucji za granicą. W okresie ostatnich pięciu lat z usług Międzynarodowych Targów Poznańskich w zakresie organizacji wystąpień polskich przedsiębiorców na targach zagranicznych skorzystało prawie 500 firm, przedstawiających swoją ofertę na ok. 50 renomowanych targach i wystawach m.in. w Niemczech, Francji, Rosji, Chorwacji i Bułgarii.

Na zlecenie Ministerstwa Gospodarki wspieramy też promocję polskiej branży meblarskiej oraz odzieżowej na rynkach zagranicznych i realizujemy program promocji polskich przedsiębiorstw w Kanadzie i Kazachstanie. Dzięki tym działaniom ułatwiamy udział polskich firm w targach na terenie całego świata i pomagamy w ściąganiu do Polski zagranicznych kontrahentów, potencjalnych nabywców polskich wyrobów.
Jakie inwestycje planują Państwo w tym roku?
W pierwszej połowie 2013 r. planujemy przebudowę pawilonu 8A, dzięki czemu wzrośnie jego powierzchnia zabudowy i zyska on na funkcjonalności, których oczekuje się od nowoczesnych przestrzeni wystawienniczych, a więc na przykład możliwości podwieszania elementów reklamowych czy budowy niestandardowych konstrukcji wystawienniczych. Modernizacji budynku będzie towarzyszyła budowa nadziemnych łączników z pawilonami 14 i 15, dzięki czemu goście, którzy wejdą na teren Targów, nie będą musieli opuszczać zadaszonych pomieszczeń, zwiedzając wszystkie nasze budynki.
A jakie macie Państwo plany dotyczące polityki zatrudnienia?
Obecnie zatrudniamy 460 pracowników, ale nasze ambitne plany wymagają ciągłej inwestycji w profesjonalne kadry. W 2012 roku Międzynarodowe Targi Poznańskie koncentrowały się na pozyskaniu specjalistów ds. sprzedaży, marketingu, ale także systemów zarządzania informatycznego. Ich zadaniem jest stworzenie nowych produktów, wparcie dla działalności różnych działów firmy, rozwijanie usług i poszukiwanie nisz na rynku.
Minęło 10 lat od wdrożenia w Państwa firmie IFS Applications. W jaki sposób system przyczynia się do zwiększenia efektywności firmy?
Bez systemu firmy IFS nasza firma nie mogłaby skutecznie działać, bo jest on podstawą optymalizacji procesów zarządczych. Wykorzystują go nie tylko zarząd i służby finansowo-księgowe i informatyczne, ale również nasze centra zysków i kosztów oraz osoby, które nimi zarządzają. To podstawowe narzędzie wszystkich pracowników, odpowiadających za różne funkcje MTP.

System będzie dalej rozbudowywany, po to aby objąć nowe dziedziny, w które wkraczamy lub zamierzamy wkroczyć. Mam na myśli również działania, które podejmujemy poza naszą firmą, np. w naszych spółkach zależnych, takich jak Targi Lublin, której jesteśmy współwłaścicielem czy World Trade Center, którego jesteśmy właścicielem. Stworzyliśmy też program oszczędniejszego zużycia energii, do realizacji którego będą potrzebne nowe funkcje systemu IFS Applications.
Źródło: www.ifsworld.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top