Dostosowanie czy dopasowanie, czyli jak sprawić, by system ERP mówił językiem biznesu?

COMARCH - ERP, systemy ERPJednym z najlepszych sposobów, aby poznać i zrozumieć kulturę innego kraju, jest nauka języka. Proces, który pozwala powiązać nasze dotychczasowe skojarzenia, skróty myślowe, formy ekspresji z ich obcymi odpowiednikami. Po pewnym czasie prawie samoistnie jesteśmy w stanie „przełączyć” sposób myślenia i przenieść własne doświadczenia w ramy, które będą zrozumiałe dla innej kultury. Znajomość języka obcego nabiera wówczas zupełnie innego, głębszego wymiaru. To już nie tylko sposób porozumiewania się, to doskonały sposób na integrację.
 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
Wybór najbardziej odpowiadającego naszym potrzebom systemu do zarządzania to zaledwie pierwszy krok. System w swojej „surowej formie” jest trochę jak ciało obce, które organizm – firma musi zaakceptować. Aby w pełni wykorzystać potencjał, jaki posiada, należy go zintegrować z możliwie największą liczbą procesów zachodzących w firmie. Wymaga to odpowiedniej konfiguracji, integracji z aplikacjami wewnętrznymi, a w wielu przypadkach rozbudowy o wyspecjalizowane funkcjonalności.

Jednak dostosowanie systemu do zarządzania często oznacza konieczność zaakceptowania pewnych ograniczeń, rezygnacji z wielu usprawnień, które wymusza na nas sztywna konstrukcja, mało elastyczna technologia. Prawdziwą wartość systemu mierzymy zatem zdolnością do integracji, dopasowania do indywidualnego, często niepowtarzalnego profilu działalności firmy. System ERP musi dopasować się do procesów biznesowych w firmie, musi mówić tym samym językiem, aby nie ograniczać i nie narzucać sztywnych ram, a wnosić wartość dodaną i usprawniać funkcjonowanie całej firmy.

„System idealnie dopasowany do specyfiki klienta” – dowiadujemy się od przedstawiciela producenta. Czy na pewno? W kilku kolejnych artykułach będziemy udowadniać, że takie systemy rzeczywiście istnieją. Kto je tworzy? Oczywiście producenci, którzy w centrum strategii produkcji systemu stawiają możliwość integracji i elastyczny interfejs programistyczny. W przypadku Comarch idea ta jest głęboko „zaszyta” w samą konstrukcję systemów do zarządzania. Gotowy produkt trafia następnie do partnerów wdrożeniowych, doskonale znających jego specyfikę. Comarch dostarcza profesjonalne narzędzia, które pozwalają stworzyć dedykowane rozwiązania dla określonej branży. Partnerzy Comarch posiadają odpowiednie kompetencje, aby takie dedykowane rozwiązania tworzyć. Systemy do zarządzania oddajemy zatem w ręce fachowców, którzy z precyzją chirurga są w stanie odwzorować procesy biznesowe charakterystyczne praktycznie dla każdej branży.

Sieć Partnerska Comarch zapewnia łatwy dostęp do profesjonalnych usług i możliwość współpracy ze specjalistami posiadajacymi bezcenne doświadczenie zdobyte na polskim, a często i światowym rynku. Są to fachowcy, których zadaniem jest poznać każdy element firmy, aby zdefiniować kluczowe obszary i aspekty wymagające zmian i usprawnień. Do dyspozycji klientów Comarch są najlepsze zespoły wdrożeniowe w całej Polsce, których kwalifikacje potwierdzają choćby uzyskane referencje od najbardziej renomowanych marek. W tym miejscu należy oddać głos partnerom Comarch i ich przykładom wdrożeń dopasowanych do branż: produkcji drobiu, hotelarskiej oraz usług komunalnych. Zachęcam do lektury kolejnych trzech artykułów.

Autor: Robert Różycki, Channel Manager w Comarch
Źródło: www.comarch.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top