Firmy wracają do rozwiązań CRM

WNP.PLZdecydowanym zwycięzcą kategorii rozwiązań sprawdzających się w czasach kryzysu jest Business Intelligence – mówi Krzysztof Witczak, Członek Zarządu, Dyrektor Sprzedaży w itelligence Sp. o.o. - Na polepszenie koniunktury czekały natomiast wszystkie rozwiązania, których wdrożenie nie było konieczne lub też nie generowało konkretnych oszczędności, redukcji kosztów.
 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
Zdaniem naszego rozmówcy, systemy CRM były takim przykładem.
Ostatnio natomiast zauważamy coraz większe zainteresowanie rozwiązaniami CRM, co w moim przekonaniu oznacza początek wzrostowego trendu na rynku IT – prognozuje Krzysztof Witczak.
Jego zdaniem, spowolnienie gospodarcze przyszło dość nieoczekiwanie, rok 2008 był bowiem świetny pod względem przychodów i zysków dla wielu dostawców IT.
Firmy te niekoniecznie spodziewały się problemów w roku kolejnym – zauważa Krzysztof Witczak. - Zatrudnienie wzrastało, koszty również, trudno było zdobyć na rynku specjalistów w niektórych dziedzinach IT, co często przekładało się na wzrost płac.
Natomiast rok 2009 był dość mocną weryfikacją dla firm, które przeinwestowały, a do tego, rozpieszczone dobrą koniunkturą lat poprzednich, nie kontrolowały kosztów.
I to jest prawdopodobnie najlepsza lekcja na przyszłość – wskazuje przedstawiciel spółki itelligence. - Należy bowiem pamiętać o tym, że cykl koniunkturalny ma kształt sinusoidy i po każdym okresie hossy przychodzi dołek. Rozsądna kontrola kosztów i elastyczne rozwiązania ważne są bez względu na sytuację gospodarki.
Jego zdaniem, nie wolno dopuścić do tego, żeby w gorszych okresach całkowicie przestać inwestować.
W najbliższym czasie widać będzie, kto wyszedł z kryzysu zwycięsko – przekonuje Krzysztof Witczak. - Profesjonalne firmy inwestowały również w kryzysie, wykorzystywały ten moment, żeby się wzmocnić i wygrać z konkurencją i to one tak naprawdę wygrają.
Źródło: www.wnp.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top