IFS i Centric - system ERP z dedykacją dla handlu

 IFS, globalny dostawca aplikacji dla przedsiębiorstw oraz Centric, holenderski dostawca rozwiązań informatycznych utworzyli spółkę joint venture, której celem będzie opracowanie kompletnego, zintegrowanego i optymalnego z punktu widzenia kosztów, rozwiązania klasy ERP dla dystrybutorów detalicznych i hurtowych.


IFS Retail jest spółką założoną w oparciu o sprawdzony już model współpracy partnerskiej między IFS Defence w Wielkiej Brytanii i IFS UFIDA w Chinach. Firma Centric posiada 50,1% kapitału w zakładanej spółce joint venture. Siedziba IFS Retail będzie w Linköping w Szwecji, a wszystkie operacje wykonywane w jego ramach przez IFS i Centric prowadzone będą na skalę międzynarodową.

Rozwiązanie, które zostanie opracowane w ramach współpracy pomiędzy IFS i Centric będzie stanowiło połączenie cieszących się uznaniem systemów sprzedaży (point of sales), magazynowania i logistyki firmy Centric oraz rozszerzonego łańcucha dostaw i aplikacji biznesowych firmy IFS. Dystrybutorzy detaliczni i hurtowi otrzymają rozbudowane, zintegrowane i w pełni elastyczne rozwiązanie klasy ERP, a także metodykę wdrożeniową i wsparcie powdrożeniowe.

IFS Retail, na który składa się system IFS Applications i dedykowane rozwiązanie firmy Centric, zmniejsza ryzyko związane z integracją, pozwala obniżyć koszty oraz odpowiednio skrócić czas wdrożenia, charakterystyczny dla projektów w obszarze dystrybucji detalicznej i hurtowej.

IFS oferuje rozwiązanie obsługujące wszystkie procesy biznesowe zachodzące w przedsiębiorstwach zajmujących się dystrybucją detaliczną i hurtową – od planowania sprzedaży, poprzez zamówienia i dystrybucję w łańcuchu dostaw, aż po sprzedaż w sieciach sklepów. IFS Applications wspiera również zarządzanie bazami danych o towarach, warunkami handlowymi, automatyzuje uzupełnianie stanów magazynowych, obliczanie bonusów czy rabatów, a także obsługuje strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi.

Rozwiązanie IFS Retail powstało na bazie wspólnych doświadczeń IFS i Centric z wdrożeń realizowanych w takich firmach jak Intertoys, Marskramer, czy Tuincentrum Overvecht. Obecni klienci IFS w sektorze dystrybucji detalicznej i hurtowej to: Stadium, Systembolaget, Reporter i Byggmax. Natomiast do klientów firmy Centric w tym obszarze zaliczają się m.in.: Kingfisher, Hema, A.S. Watson, Hoogvliet, McGregor oraz Spar.

W wyniku działań IFS i Centric powstało również wspólne Centrum Kompetencyjne (Center of Excellence) – przedsięwzięcie podjęte we współpracy z klientami obu firm. Spółka joint venture umożliwi wzmocnienie i rozwijanie dalszych wspólnych projektów informatycznych.

Z firmą Centric współpracujemy w sektorze dystrybucji detalicznej i hurtowej od ponad dwóch lat – mówi Alastair Sorbie, Prezes korporacji IFS. Możemy się pochwalić wspólnymi sukcesami, a prace nad rozwiązaniem IFS Retail wzmocniły naszą współpracę. Dzięki temu dostarczamy klientom na całym świecie rozwiązanie oparte na naszych wieloletnich doświadczeniach w branży.

W pełnym wyzwań świecie gospodarki, decydującą kwestią dla branży jest zwiększenie produktywności przy jednoczesnej redukcji kosztów – dodaje Karim Henkens, Dyrektor Zarządzający w Centric IT Solutions. „Rozwiązanie IFS Retail pozwoli branży osiągnąć korzyści z kompletnej i udoskonalonej funkcjonalności biznesowej dedykowanej dystrybucji detalicznej i hurtowej, wsparcia konsultantów i obsługi powdrożeniowej, bez konieczności przeprowadzania ryzykownego i długiego procesu integracji. Będziemy rozwijać rozwiązania, które pozwolą naszym klientom sprawnie reagować na zmieniające się warunki na rynku.

Źródło: www.ifs.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top