Cała prawda o wdrożeniach

 Wywiad z Manoj Nair - Prezesem Columbus Polska

- Jakość wdrożenia warunkują dobrze rozpoznane procesy biznesowe w firmie. Tę wiedzę mają świadomi swych potrzeb użytkownicy. Jeśli jest inaczej, konsultant musi wciągnąć ich w projekt. Dopiero wtedy metodologia staje się skuteczna – mówi Manoj Nair, prezes Columbus Polska, dostawcy rozwiązań IT dla biznesu.

 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 

- Jeszcze kilka lat temu to memento dla wielu firm było niezrozumiałe. W końcu systemy IT reklamowano, jako panaceum na wszelkie bolączki lub luksusowe dobro. Wystarczy wdrożyć i wszystko będzie dobrze. Na szczęście, rynek dojrzewa i coraz więcej firm wie, że projekt wymaga zaangażowania także po stronie użytkowników – dodaje Manoj Nair.

Każda metodologia ma wprawdzie ten sam cel: skrócenie czasu wdrożenia, szybkie uzyskanie zwrotu z inwestycji w system IT, zapewnienie niskiego kosztu utrzymania rozwiązania, a także prowadzenie wdrożeń w sposób umożliwiający ich szybkie przenoszenie, np. z jednego oddziału firmy do drugiego (tzw. roll-out).

Ale cel osiągną tylko aktywni użytkownicy, którzy już na początku projektu razem z zespołem doświadczonych konsultantów i project managerów analizują procesy biznesowe i diagnozują główne problemy w firmie. Inaczej właściwe ustawienie systemu i końcowy sukces wdrożenia będą obciążone ryzykiem.

Chcąc zminimalizować to niebezpieczeństwo, na podstawie analizy biznesowej budowany jest prosty model systemu oraz specjalne scenariusze, które obrazują szefom działów (kluczowym użytkownikom), skąd biorą się poszczególne procesy i w jakim kierunku przepływają informacje. Usystematyzowana wiedza przekłada się na sprawną komunikację między konsultantami, a kluczowymi użytkownikami, którzy na końcu wdrożenia dzielą się swoją wiedzą z pozostałymi pracownikami (końcowi użytkownicy). – To jest cała prawda o wdrożeniach – dodaje Manoj Nair, prezes Columbus Polska.

Źródło: Columbus Polska

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top