ING Bank Śląski będzie szkolił swoich pracowników w systemie e-learning

SPIN ERPPrawie 7 tys. pracowników ING Banku Śląskiego S.A. może już od stycznia tego roku korzystać z systemu e-learning. Konsorcjum firm: SPIN i INCENTI pomyślnie zakończyło wdrożenie systemu IBM Workplace Collaborative Learning 2.5 na platformie AIX pSeries. Jest to jedno z pierwszych w Polsce wdrożeń tej wersji systemu wykorzystywanego do szkoleń za pośrednictwem Intranetu. Konsorcjum przeprowadziło też integrację platformy z eksploatowanym w Banku systemem Lotus Notes.

"Potrzeba ciągłego podnoszenia jakości obsługi Klienta oraz jakości procesów stwarza konieczność efektywnej dystrybucji wiedzy wśród wszystkich pracowników Banku. Dlatego tak ważne jest dostarczanie wiedzy i umiejętności tam, gdzie jest ona niezbędna oraz wprowadzanie kontroli efektywności procesu szkoleń. Taką możliwość daje nam system e-learning. Zapewnia wszystkim pracownikom dostęp do szerokiego pakietu szkoleń niezależnie od ich lokalizacji, pozwala przygotować program kształcenia dostosowany do potrzeb, a także – dzięki procedurom weryfikującym wiedzę i umiejętności kursantów - monitorować ich postępy w nauce" – powiedział Jarosław Bobulski, Kierownik Projektu, Departament Zarządzania Zasobami Ludzkimi, ING Bank Śląski S.A.

W ramach projektu konsorcjum SPIN i INCENTI przeprowadziło także szkolenie dla administratorów IT dotyczące wszystkich zagadnień związanych z wdrożeniem i utrzymaniem aplikacji, dokonało analizy potrzeb Banku w zakresie wykorzystania wdrożonego systemu w działaniach prowadzonych przez komórkę HR oraz przeszkoliło jej pracowników z funkcjonalności aplikacji. Przygotowano też w formule e-learning szkolenia dla wszystkich pracowników Banku z obszaru korzystania z platformy i użytkowania kursów elektronicznych. Ponadto opracowano gotowe szablony do budowy szkoleń w oparciu o standardy graficzne Banku. Interfejs systemu oraz układ serwisu zaprojektowano zgodnie z wymaganiami Klienta.

"System e-learning umożliwia przeszkolenie na odległość dużych grup pracowników w krótkim czasie, przy jednoczesnym uniknięciu strat wynikających z błędów w przekazie informacji, które występują w szkoleniach kaskadowych. Co istotne, kształcenie w tej formule jest znacznie tańsze niż tradycyjne, choćby ze względu na eliminację kosztów delegowania pracowników, stanowiących znaczący procent całkowitych kosztów szkoleń" - podkreślił Andrzej Mikołajczak, Kierownik Projektu, Dział Zarządzania Projektami w SPIN SA.

Wdrożenie systemu e-learning w ING Banku Śląskim S.A. trwało 5 miesięcy i zakończyło się 31 grudnia 2005 roku.

"Celem wdrożenia było wsparcie procesu nauczania w ING Banku Śląskim poprzez zastosowanie narzędzi zwiększających efektywność szkoleń. E-learning pozwala badać bieżące potrzeby szkoleniowe, organizować warsztaty, których program i tryb nauczania jest ściśle dostosowany do wymagań Klienta. W szkoleniu może wziąć udział dowolna liczba osób, a ich przełożeni mogą w łatwy sposób monitorować stopień przyswajania wiedzy przez pracowników oraz kontrolować efektywność szkolenia" – powiedział Krzysztof Biernacki, specjalista działu E-learning INCENTI S.A. Dodał, że "zastosowanie e-learningu pozwala w znacznym stopniu na zwiększenie efektywności masowych szkoleń oraz skrócenie czasu wdrożenia nowego produktu w organizacji".

Źródło: www.spinsa.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top