oracle 120W nadchodzącym roku cyfrowe narzędzia i modele biznesowe dadzą dyrektorom ds. marketingu bezprecedensowy wpływ na strategie rozwoju ich firm. Rejestrując i analizując ogromne ilości danych o klientach i kontaktując się z klientami na nowe sposoby, będą mogli tworzyć nowe, bardziej przewidywalne i bardziej rentowne strumienie przychodów.

 REKLAMA 
 ifs 380 380 styczen 2019 
 
Skuteczność działań dyrektora ds. marketingu jest coraz częściej mierzona przychodami — powiedział Des Cahill, wiceprezes Oracle, szef działu rozwoju produktów do obsługi klienta. „W związku z tym trzeba stosować podejście oparte na danych, aby lepiej rozumieć poszczególnych klientów, a nie tylko segmenty, oraz przewidywać potrzeby klientów na podstawie ich zachowań w czasie rzeczywistym, a nie tylko historii transakcji.
Jednak nawet najbardziej zaawansowani cyfrowo dyrektorzy ds. marketingu mogą mieć problem z określeniem tego, na co przede wszystkim przeznaczyć czas i pieniądze firmy. W niniejszym artykule skracamy liczbę priorytetów na 2019 rok do pięciu, na podstawie dyskusji z dyrektorami ds. marketingu z niektórych spośród największych globalnych marek.

1. Dodawaj kontekst do wszystkiego. Chociaż wiele wskazuje na to, że dyrektorzy ds. marketingu będą w nowym roku zwiększać inwestycje w personalizację, ostatnie badanie Gartner pokazało, że nowe regulacje w dziedzinie ochrony danych, takie jak RODO w Europie, utrudnią marketerom prowadzenie „ukierunkowanych” kampanii.

Jednak niektórzy marketerzy widzą w tych regulacjach szansę na bardziej wartościowy kontakt z klientem. Na przykład zamiast śledzić dane osobowe takie jak płeć i wiek (co mogłoby naruszyć nowe przepisy o ochronie danych) firma Flipboard używa algorytmów automatycznego uczenia wspomaganych przez ludzi, aby modelować zainteresowania użytkowników na podstawie tego, co czytają w serwisie z agregowanymi wiadomościami prowadzonym przez firmę — mówi Marci McCue, dyrektor ds. marketingu w firmie Flipboard.


Na podstawie pomiaru liczby odwiedzin, czynników zwiększających zaangażowanie oraz liczby poleceń McCue chce zwiększyć różnorodność tematów, które odwiedzający chcą śledzić, a następnie dodawać do platformy większą liczbę publikujących i więcej wysokiej jakości treści, które pasują do profilu reklamodawców.

Prezentowanie marki osobie, która naprawdę interesuje się danym tematem, jest o wiele efektywniejsze niż kierowanie komunikatów do odbiorców na podstawie płci, wieku lub innych cech demograficznych — dodaje. Trzeba nawiązać kontakt z ludźmi w odpowiednim kontekście, kiedy są w odpowiednim nastroju.


2. Współpracuj z „influencerami”, których kochają (i którym ufają) klienci. Promowanie marki przez celebrytów — stanowiące niegdyś podstawę marketingu marki — ustępuje miejsca programom skierowanym do influencerów, w których biorą udział ludzie tworzący swoje własne treści i udostępniający je w mediach społecznościowych innym zwykłym ludziom, którzy mogą je polubić, udostępniać lub dodawać do nich komentarze.

Producent drewna kominkowego i paliwa do grilla Duraflame przypisuje znaczną część wzrostu znajomości marki influencerom społecznościowym, którzy zebrali dużą liczbę lojalnych fanów i włączyli produkty firmy do swoich własnych programów. Na przykład Derek Wolf, którego na Instagramie obserwuje ponad 615 000 osób, promował jedną z marek firmy (Cowboy Charcoal) w serii filmów „Over the Fire Cooking” (Gotowanie na ognisku) od wprowadzenia tego produktu w 2015 r.

Jego zasięg oraz zasięg jego fanów przewyższył wszystko, czego byliśmy w stanie dokonać poza tym kanałem — powiedział Daniel Moznett, dyrektor ds. marketingu w firmie Duraflame.


Według Chrisa Carona, dyrektora Duraflame ds. operacyjnych, kluczowym składnikiem takich programów marketingu cyfrowego jest autentyczność.

Derek Wolf cały czas mówi o gotowaniu w naturze, na prawdziwym ogniu i prawdziwym drewnie — mówi Caron, dodając, że styl Wolfa podoba się klientom i „bardzo dobrze łączy się z naszą marką”.


3. Docieraj do klientów wtedy, kiedy ma to znaczenie. W marketingu kluczową kwestią jest wyczucie czasu. Ale jak dotrzeć z komunikatem w odpowiednim momencie, jeśli Twoi klienci mają akurat huśtawkę emocjonalną?

Cyfrowa platforma muzyczna Pandora uruchomiła ostatnio kampanię marketingową ukierunkowaną na uspokojenie zestresowanych podróżnych w sezonie przedświątecznym za pomocą playlist o tematyce świątecznej.

Kampania ta, zatytułowana „Sound On”, była prowadzona na amerykańskich lotniskach oraz dworcach kolejowych i autobusowych. Miała ona pomóc podróżnym w celebrowaniu podekscytowania towarzyszącego im na drodze do rodziny i przyjaciół lub w obniżeniu stresu wynikającego z opóźnień.

W całej tej kampanii chodzi przede wszystkim o to, aby dotrzeć do ludzi w odpowiednim momencie — powiedziała Aimée Lapic, dyrektor ds. marketingu w firmie Pandora.


4. Zintegruj narzędzia do marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Jedna platforma chmurowa do procesów marketingu, sprzedaży i obsługi pomaga firmom śledzić zachowania klientów przez cały cykl relacji z nimi, a także zapewniać klientom spójne doświadczenia dostosowane do ich preferencji.

Wiedza o tym, jak klienci zareagowali na kampanię marketingową, czy kiedy kupili konkretny produkt lub na jakie usługi wykupili abonament, pomoże firmom przewidywać potrzeby klientów i dostarczać im dokładnie to, czego sobie życzą — powiedział Rob Tarkoff, wiceprezes Oracle, szef działu produktów w zakresie obsługi klienta.


Tego samego zdania jest Jan Kaempfer, dyrektor ds. marketingu w firmie Panasonic Toughbook Europe. Twierdzi on, że od czasu uruchomienia chmurowej platformy obejmującej aplikacje z dziedziny sprzedaży, obsługi i marketingu „bardzo łatwo jest określić, do kogo należy kierować komunikaty, co im oferować i kiedy nawiązać kontakt”. Na przykład za pomocą cyfrowych narzędzi do oceny sposobności sprzedaży Panasonic może zobaczyć „niezagospodarowaną” część swojego strumienia sprzedaży, a następnie zaprosić potencjalnych klientów na seminaria branżowe i w miarę rozwoju relacji umówić się na demonstrację produktu lub dołączyć pakiet usług do oferty nowego produktu.

Kaempfer spodziewa się, że do końca tego roku w jego firmie odsetek „sprzedaży asystowanej przez marketing” wzrośnie do 45% (z 35% w 2018 r.).

5. Wdrażaj technologie marketingowe szybko, ale nie najszybciej. Osoby, które jako pierwsze wdrażają najnowocześniejsze narzędzia marketingowe, na ogół tracą na tym mnóstwo czasu i pieniędzy.

To się po prostu nie opłaca” — mówi Eli Winkler, wiceprezes ds. marketingu, cyfrowego doświadczenia klientów oraz handlu elektronicznego w firmie La-Z-Boy produkującej meble. „Kończy się na tym, że pokrywasz ogromną część kosztów opracowania tej technologii, a w wielu przypadkach nie będzie ona na tyle dojrzała, aby większość klientów mogła z niej korzystać.


W 2019 r. dział marketingu w firmie La-Z-Boy zainwestuje w sprawdzone technologie — przede wszystkim mobilne — które pomagają klientom poruszać się między sklepem internetowym firmy a jej 340 lokalizacjami w Stanach Zjednoczonych. Firma przygląda się również ugruntowanym technologiom w zakresie rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej.

Zakładając okulary 3D, Winkler mówi: „klienci będą mogli skorzystać z naszej aplikacji mobilnej lub skonsultować się z jednym z naszych sklepowych projektantów, aby obejrzeć wizualizacje swoich domów, całkowicie zmienionych dzięki meblom i akcesoriom La-Z-Boy.


Autor: Sasha Banks-Louie, Brand Contributor, Oracle
Źródło: www.oracle.com/pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Sage | Enterprise Management – korzyści biznesowe i oszczędności w firmach produkcyjnych

Wdrożenie nowoczesnego systemu do zarządzania przedsiębiorstwem ma pozytywny wpływ na całą organizację. Jak obliczyła firma badawcza…

Najważniejsze trendy w ECM na 2019

W 2020 roku na świecie będzie 45 zetabajtów danych, jak podają eksperci Cloud Technologies, dlatego wydatki firm na ich przetwarzanie drastycznie…

OSM w Piątnicy – kompleksowe wdrożenie ERP w branży spożywczej

Sektor spożywczy oczekuje od systemów ERP przede wszystkim zaspokojenia potrzeb w zakresie rozliczania i optymalizacji produkcji, a także…

Rozwiązanie IFS Customer Engagement wybrane przez Baxi Heating

Baxi Heating Ltd decyduje się na wielokanałowe centrum obsługi klienta firmy IFS, które stanowi opartą na chmurze platformę dla telefonii i…

Włoska firma obuwnicza Finest Shoes wybrała system ERP Infor M3 Fashion

Finest Shoes, włoski producent obuwia i właściciel marki Atlantic Stars wybrał aplikację ERP Infor M3 Fashion w wersji Infor Accelerator for…

Długotrwała współpraca liderów – Kelvion stawia na system TETA ERP

Firma Kelvion Machine Cooling Sp. z o. o., oferująca jeden z największych portfeli produktowych w dziedzinie wymienników ciepła w Polsce, od 20…

Previous Next Play Pause

enova365 490x120 2

Katalog Rozwiązań IT

Back to top