Jak się przygotować do wdrożenia platformy B2B?

Wdrożenie platformy B2B to ważne wydarzenie w życiu każdej firmy. Wprowadza ono wiele zmian w obszarze wrażeń zakupowych, zakresu obowiązków…

Jak platforma B2B może pomóc zwiększyć konkurencyjność w firmie?

W jaki sposób platforma B2B może zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa? Jakie elementy są szczególnie kluczowe podczas budowania…

Czym jest odporność biznesowa w nowych, wyjątkowych okolicznościach?

Pandemia COVID-19 bardzo mocno uderzyła w wiele przedsiębiorstw, ale niestety, nie da się wykluczyć, że w przyszłości pojawią się inne,

Oracle wykorzystuje technologie chmurowe do wsparcia poszukiwania leków na raka
Amerykański gigant komputerowy Oracle nawiązał współpracę z egipską organizacją non-profit w celu przyspieszenia badań nad lekami na raka.
Prognozy Oracle dla chmury na rok 2020

Współczesne chmury korporacyjne wciąż się rozwijają, a przedsiębiorstwa muszą rozwijać się razem z nimi, adoptując model chmury nowej…

Dział finansów – cyfrowe miejsce pracy

Gdzie nie spojrzeć, rewolucyjne technologie zmieniają przyszłość finansów. Od automatyzacji procesów, poprzez sztuczną inteligencję, aż po…

Previous Next Play Pause
SAPWedług raportu Global Data gwałtowne spadki sprzedaży i produkcji samochodów, a następnie ich ożywienie, były silnie determinowane przez kwestie związane z łańcuchem dostaw. Skutki makroekonomiczne tego procesu, czyli rosnąca inflacja i wzrost cen energii potencjalnie tłumią popyt lub chwilę później wywołują szok podaży. Jednocześnie bodźce fiskalne są nadal obfite, a potrzeby w zakresie mobilności osobistej – wysokie. thyssenkrupp Presta AG, jeden z największych producentów samochodowych układów kierowniczych, przebudował swoje procesy gromadzenia danych, wdrażając rozwiązania chmurowe SAP.

Energa Operator S.A., jeden z największych dystrybutorów energii elektrycznej w Polsce, przechodzi proces transformacji cyfrowej. Zadaniem spółki jest dostosowanie procesów biznesowych oraz infrastruktury w związku z budową Centralnego Systemu Informacji Rynku Energii (CSIRE) przez Polskie Sieci Energetyczne (PSE), a wprowadzane zmiany zakładają wykorzystanie rozwiązań technologicznych IBM. Dzięki wdrożeniu realizowanemu przez specjalistów Clarite Polska i IBM, Energa zyskała dostęp do nowoczesnej platformy integracyjnej opartej na Red Hat OpenShift oraz IBM Cloud Pak for Integration.

sap logoSystemy chmurowe od modelu on premise różni nie tylko koszt, ale i tryb powstawania. Chmura bazuje na dobrych praktykach kilkudziesięciu projektów, dzięki czemu rozwiązania wprowadza się w sposób zautomatyzowany u wszystkich użytkowników. W odróżnieniu od rozwiązań on premise, w których zmiany każda firma wdraża indywidualnie, co wymaga zasobów i dojrzałości procesowej. Rozwiązania chmurowe gwarantują regularnie aktualizowany, zaawansowany system, który żyje zgodnie z rytmem przedsiębiorstwa i dostosowuje się do zmian. Firma Aquael, lider krajowego i światowego rynku akwarystycznego, postanowiła zmienić podejście do procesów i przejść z dotychczasowego SAP ECC (on premise) do SAP IBP (Cloud).

SAPBlisko co trzeci polski konsument identyfikuje się jako osoba, stawiająca dobro planety na pierwszym miejscu, a dla 41 proc. badanych zrównoważony rozwój jest ważny przy podejmowaniu decyzji zakupowych – wynika z badania EY Future Consumer Index. Rosnąca świadomość ekologiczna kupujących zmienia rynek handlu i wymusza na przedsiębiorstwach odejście od konwencjonalnej produkcji.

sap logoW 2025 roku na świecie będzie 180 zettabajtów danych – wynika z raportu IDC „Worldwide Global DataSphere Forecast”. Wartość informacji wciąż rośnie, stanowiąc kluczowe aktywo biznesów na całym globie. Duńska Grupa VELUX, wdrażając SAP Data Warehouse Cloud, stworzyła hybrydową strategię zarządzania danymi.
 

sap logoOszczędność czasu na poziomie 25 proc. na etapie przygotowania i obsługi przetargów – to efekt cyfryzacji oraz standaryzacji procesów kwalifikacji dostawców Lotte Wedel. Przedsiębiorstwo, ze 170-letnią tradycją, postawiło na modernizację podstawowych operacji biznesowych. Obecnie cały proces wyboru dostawców realizowany jest przy użyciu rozwiązania SAP Ariba Sourcing. Partnerem wdrożeniowym Lotte Wedel była firma Apollogic.

SAPTransformacja handlu w kierunku e-commerce stwarza nie tylko nowe możliwości dla sprzedawców, ale również wyzwania. Walka o klienta jest zacięta, a firmy robią wszystko, by ułatwić kupującym zakupy. Aby zagwarantować swoim klientom unikalne doświadczenia, znana na całym świecie marka Revlon zdecydowała się wykorzystać najnowsze rozwiązania chmurowe będące elementem programu RISE with SAP.

SAPVilleroy & Boch to jedna z najstarszych marek w Europie. Założona w 1748 roku firma sprzedaje ceramikę łazienkową i zastawę stołową w 125 krajach. Chcąc zoptymalizować wydajność i efektywność procesów oraz ograniczyć czas poświęcany na powtarzalne zadania, firma zdecydowała się na współpracę z SAP i rozwiązania SAP®Intelligent Robotic Process Automation i SAP AI Business Services.

COMARCHDziały księgowe oraz przedsiębiorcy dokonują dziennie milionów transakcji. Każda z nich zostawia ślad w postaci dokumentów księgowych, spośród których większość trafia do informatycznych systemów księgowych. Jeszcze niedawno dane znajdujące się na tych dokumentach były wprowadzane ręcznie. Teraz przy użyciu technologii optycznego rozpoznawania znaków (OCR), narzędzia informatyczne samodzielnie odczytują dane znajdujące się na fakturach.

MICROSOFTBudimex, czyli firma odpowiedzialna za ponad 300 budów w całej Polsce, kształtuje przyszłość w oparciu o zaufanie. Spółka przeniosła już wiele procesów swojej organizacji do chmury Microsoft, zapewniając między innymi sprawną komunikację wewnętrzną dla blisko 5000 pracowników rozproszonych po biurach oraz budowach w całym kraju.

comarchSukces rynkowy firma zawdzięcza konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju, poprzez inwestycje w infrastrukturę i technologię. Przykładem tej ostatniej jest wdrożenie aplikacji Comarch DMS – narzędzia, które w prosty sposób pozwala modelować, różnego typu procesy w zakresie obiegu dokumentów i procesów. W Cerradzie działa na wielu obszarach takich jak finanse, HR czy administracja, porządkując dokumenty, precyzyjnie wskazując krok na jakim się znajdują czy sygnalizując potrzebę akceptacji ze strony przypisanego do dokumentacji pracownika.

comarchFabbrica Italiana Lapis ed Affini (F.I.L.A. S.p.A.) to międzynarodowy producent materiałów biurowych i artystycznych, który miesięcznie wymienia setki dokumentów z partnerami biznesowymi na całym świecie. Ostatnie lata to czas ekspansji i wzrostu firmy, która zrzesza obecnie ponad 35 spółek na 5 kontynentach. Naturalnym krokiem w rozwoju przedsiębiorstwa stało się podjęcie działań mających na celu ujednolicenie systemów we wszystkich podmiotach grupy. Chcąc usprawnić procesy biznesowe równolegle zdecydowano się na wdrożenie nowego, wspólnego dla wszystkich spółek, oprogramowania SAP S/4 HANA wraz z globalnym rozwiązaniem do elektronicznej wymiany dokumentów.

COMARCHDbałość o szczegóły i poszukiwanie nowych, lepszych rozwiązań mają ogromny wpływ na nieustanny rozwój każdego przedsiębiorstwa. To właśnie dzięki decyzji o wprowadzeniu zmian hurtownia tekstyliów Kentex może pochwalić się dziś nie tylko wygodnymi wyrobami bieliźniarskimi, ale też wygodnymi rozwiązaniami technologicznymi, które służą zarówno klientom, jak i pracownikom. Jak wyglądało wdrożenie systemu informatycznego, który odmienił działanie firmy?

oracle 120PCU Polska Sp. z o.o. to agencja ubezpieczeń powstała w roku 2016 i współpracująca ze wszystkimi wiodącymi polskimi Towarzystwami Ubezpieczeniowymi. Firma specjalizuje się w ubezpieczeniach majątkowych, na życie, w tym grupowych, zatrudnia ponad 300 doradców w 40 punktach obsługi klienta w całym kraju.

oracle 120Aplikacje odgrywają dziś kluczową rolę w każdej firmie. Ich niska wydajność może negatywnie wpłynąć na postrzeganie marki na rynku oraz wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Dlatego przy projektowaniu aplikacji tak ważne jest zwracanie uwagi na ich płynne działanie i optymalizowanie architektury.

oracle 120Firma Transition Technologies S.A. stosuje usługi Oracle Management Cloud do kontroli działania własnych aplikacji zainstalowanych u klientów i proaktywnego zarządzania tymi środowiskami.

Provident Polska jest dużą międzynarodową instytucją finansową, należącą do grupy International Personal Finance (IPF), która od 2007 r. jest notowana na londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a od roku 2013 także na Giełdzie w Warszawie. IPF działa w 13 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach. W Polsce firma istnieje ponad 18 lat i jest liderem na rynku pożyczek gotówkowych. W oddziałach na terenie całego kraju pracuje ponad 2 tys. osób, a sieć handlową tworzy ok. 8,5 tys. Doradców Klienta.

W kwestii bezpieczeństwa IT nie ma miejsca na zaufanie. Chcąc zredukować ryzyko włamania do infrastruktury IT, firma powinna monitorować aktywność swoich pracowników… także zatrudnionych przez siebie administratorów IT. Jak pokazuje niedawny przykład, zasada ta w szczególności dotyczy branż dysponujących wartościowymi danymi – w tym m.in. firm hostingowych.

Firma Atlas Ward to wrocławska spółka specjalizująca się w kompleksowych rozwiązaniach obejmujących projektowanie, produkcję i realizację obiektów o konstrukcji stalowej i żelbetowej. Ze względu na konieczność zwiększenia skuteczności komunikacji w rozproszonej strukturze spółki oraz standaryzacji używanego oprogramowania, kierownictwo firmy podjęło decyzję o wprowadzeniu usług Office 365.

W drugiej połowie kwietnia, centrum outlet FACTORY Poznań, jako pierwszy obiekt handlowy w Polsce, wykorzystał cyfrową technologię beaconów do promocji swoich salonów modowych. Przedsięwzięcie było prowadzone wspólnie z aplikacją mobilną Qpony. FACTORY jest pierwszą marką w Polsce, która wspólnie z Qpony ujawnia część danych, pokazujących skuteczność tej innowacyjnej formy komunikacji marketingowej.

Od debiutu rynkowego w 2012 r. Zenbox błyskawicznie zdobył ponad 5 000 klientów biznesowych na swoje usługi IT. Ten dynamiczny wzrost jest realnym zagrożeniem dla „wielkiej trójki”, tj. home.pl, nazwa.pl oraz 1&1. Na drodze do sukcesu firma musiała jednak stawić czoła wyzwaniom związanym z zapewnieniem stabilności i odpowiednich zasobów dla dynamicznie rosnącego grona klientów. Rozwiązaniem okazała się migracja do chmury hybrydowej oferowanej przez poznańską firmę Beyond.pl. Jej udane wdrożenie otworzyło drogę innym firmom z polskiego i zagranicznego rynku.

Firma GUMO – HURT Janusz Romanowicz działa w branży motoryzacyjnej od 1993 roku. Specjalizuje się w sprzedaży hurtowej i detalicznej opon, felg oraz dętek. Prowadzi również działalność serwisową oraz wymianę opon w motocyklach, samochodach osobowych, ciężarowych oraz maszynach rolniczych. Dzięki współpracy z krajowymi oraz zagranicznymi producentami i hurtowniami gwarantuje swoim Klientom lepszą dostępność towarów oraz szeroki asortyment z uwzględnieniem rzadko spotykanych rozmiarów opon i felg. Znacząca część sprzedaży realizowana jest poprzez odbiorców hurtowych, z którymi firma GUMO-HURT stale współpracuje.

Kaaral Polska, oficjalny dystrybutor wysokiej klasy, profesjonalnych kosmetyków, skierowanych do zakładów fryzjerskich, wdrożył rozwiązanie 7 Business Ship Control. Bezpłatna aplikacja, działająca w ramach systemu magazynowo – sprzedażowego WF-Mag, dostarczona przez firmę kurierską Siódemka SA, ma za zadanie zoptymalizować i przyśpieszyć proces wysyłki towarów. Rozwiązanie funkcjonuje w spółce Kaaral od marca 2012 roku.

Ergo Arena zarządza majątkiem ze STOCK

Firma SmartMedia Sp. z o.o. na zlecenie Urzędu Miasta Sopotu usprawniła funkcjonowanie Ergo Areny – najnowocześniejszej hali widowiskowo-sportowej w Polsce. Dzięki wdrożeniu rozwiązania STOCK wspomagającego proces zarządzania majątkiem, Urząd Miasta Sopotu zyska czas, zaoszczędzi pieniądze i energię potrzebne do przeprowadzania inwentaryzacji tak dużego obiektu.

Autoneum jest jednym z wiodących dostawców produktów i usług dla przemysłu motoryzacyjnego. Firma opracowuje i produkuje komponenty, moduły i zintegrowane systemy służące do izolacji termicznej oraz akustycznej samochodów. Polski oddział Autoneum, chcąc zautomatyzować produkcję w fabryce w Katowicach, zdecydował się na wdrożenie, zaproponowanej przez SKK SA, sieci bezprzewodowej.

COMARCHInternetowy sklep 4myCar.pl działa na polskim rynku od maja 2010 roku. Firma zajmuje się internetową sprzedażą produktów samochodowych: środków i artykułów do pielęgnacji pojazdów, olejów silnikowych, płynów eksploatacyjnych oraz innych akcesoriów samochodowych. ideą sklepu jest dostarczanie kierowcom wszystkiego, co potrzebne, aby właściwie zadbać o samochód – zarówno pod względem estetycznym, jak i eksploatacyjnym. o handlu w sieci z pomocą rozwiązań Comarch rozmawiamy z Piotrem Hantulikiem – właścicielem sklepu 4myCar.pl.

Ze względu na dynamikę rynku oraz dużą konkurencję wśród producentów FMCG firma FoodCare, która już kilka lat wcześniej zainwestowała w narzędzia informatyczne wspomagające sprzedaż, podjęła strategiczną decyzję o unowocześnieniu swoich rozwiązań. Jej konsekwencją było wdrożenie nowoczesnej platformy informatycznej obsługującej zadania sprzedażowe oraz okołosprzedażowe. Firma zdecydowała się na kontynuację współpracy ze spółką Asseco Business Solutions, dotychczasowym dostawcą użytkowanego systemu i implementację najnowszej wersji rozwiązania Asseco Mobile.

Zakup najnowszych technologii wirtualizacyjncych pozwoli na elastyczne udostępnianie posiadanych zasobów. umożliwi to użytkownikom pracę z tym samym oprogramowaniem lub komputerem w dowolnej pracowni informatycznej na uniwersytecie bez względu na fizyczną maszynę, terminal, z którego korzystają - Tomasz Wilczyński, Zastępca Dyrektora RCI

W Slovnaft Polska zakończono w tym roku wdrożenie Portalu IFS B2B (Business to Business) – rozwiązania firmy IFS w technologii WEB, które przyczyniło się do znacznego usprawnienia obsługi klientów.

Po 8 latach korzystania z SAP Relpol zdecydował się na kompleksową przebudowę systemu w dziedzinie sprzedaży i dystrybucji. Duży zakres zmian sprawił, że efektywniejsze okazało się za-projektowanie i wdrożenie SAP w tym obszarze niejako od początku – na miarę obecnych i przy-szłych potrzeb.
 

Najważniejszym celem przy wyborze rozwiązania informatycznego było dla Contract Administration zapewnienie swoim klientom całkowitego bezpieczeństwa i poufności powierzonych nam danych. Te elementy są podstawą działalności firmy, dzięki czemu nasi klienci powierzając nam informacje, obdarzają nas zaufaniem, którego nie wolno nam nadużyć.

Back to top