Budimex wybrał Oracle HCM Cloud do zarządzania procesami HR i samoobsługi pracowniczej

Budimex to największa grupa budowlana w Polsce, jest obecna na rynku od ponad 50 lat, działając w sektorach infrastruktury drogowej, kolejowej,

Czy system do zarządzania czasem pracy jest standardową częścią modułów ERP?

Aby opowiedzieć na tak zadane pytanie, konieczne jest w pierwszej kolejności zdefiniowanie, co tak naprawdę rozumiemy przez pojęcie zarządzanie…

TETA HR pierwszą aplikacją w Polsce z certyfikatem „Powered by Oracle Cloud”

W przeciągu ostatnich 30 lat oprogramowanie marki TETA zostało wdrożone u ponad 2 tys. firm i instytucji w Polsce. Oferowany przez Unit4 Polska…

Postęp technologii zmienia zapotrzebowanie firm na pracowników

Postęp technologiczny zmienia rynek pracy. Wykształcają się nowe zawody i specjalizacje, a firmy coraz częściej poszukują pracowników…

Oprogramowanie XPRIMER wspiera działalność firmy Rhenus Logistics


Można by rzec, że czas w firmie logistycznej to kwestia kluczowa – „być albo nie być” w biznesie. Odgrywa on ważną rolę nie tylko w…

Przygotowanie do rewolucji w przechowywaniu dokumentacji pracowniczej w 3 krokach


Od 1 stycznia 2019 r. każdy przedsiębiorca może prowadzić i przechowywać dokumentację pracowniczą w wersji papierowej lub elektronicznej.

Previous Next Play Pause
suncode logoDla przedsiębiorstw zatrudniających ponad 250 osób Pracownicze Plany Kapitałowe zaczęły obowiązywać z początkiem lipca. Pozostałe firmy, zależnie od wielkości będą wprowadzać PPK w przyszłym roku. Pracownik może dobrowolnie gromadzić oszczędności w ramach III filaru. Osoby zatrudnione, w przedziale 18-55 lat będą przypisane automatycznie, ale rezygnację mogą złożyć w każdej chwili. Środki będą gromadzone ze składek pracodawcy i pracownika, przy niewielkim wkładzie z budżetu państwa na indywidualnym koncie osoby zatrudnionej.

Ponad 1500 pracowników Polskich Sieci Elektroenergetycznych S.A. i jej Zamiejscowych Komórek Organizacyjnych (ZKO) od 1 stycznia 2018 roku dołączyło do 800 osób obsługiwanych w systemie SAP przeznaczonym do realizacji procesów kadrowo-płacowych w PSE. Dzięki intuicyjnemu narzędziu dział HR raportuje z jednego, nowoczesnego systemu, a przebieg procesów – między innymi w zakresie zasad zatrudnienia i wynagradzania – został ujednolicony. Za realizację wdrożenia odpowiadała firma GAVDI Polska.

Nexteer Automotive Poland, oddział Nexteer Automotive, globalnej firmy produkującej układy kierownicze i napędowe, wdroży nowoczesne rozwiązanie do zarządzania kadrami i płacami – SAP Employee Central Payroll. To pierwszy taki projekt w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Jego innowacyjność polega na integracji środowisk oraz objęciu chmurowym rozwiązaniem także obszaru płacowego. Za implementację rozwiązania odpowiada firma GAVDI Polska S.A.

W związku z wielkością zatrudnienia w firmie Rhenus Logistics S.A., a mianowicie 850 osób, zdecydowano się na wdrożenie systemu, który usprawni realizację procesów kadrowo-płacowych. Dotychczas do rozliczeń wykorzystywano program Forte Kadry i Płace, dlatego rozpoczęto poszukiwania aplikacji, która współpracowałaby z aktualnym oprogramowaniem, a jednocześnie automatyzowałaby wprowadzanie danych.

Quercus Sp. z o.o. jako podwykonawca firmy S&T Services Polska Sp. z o.o. w ramach projektu realizowanego dla Ministerstwa Sprawiedliwości wdrożył moduł SAP HR we wszystkich 298 sądach apelacyjnych, okręgowych i rejonowych w całej Polsce!

NAVO Polska Grupa Dystrybucyjna Sp. z o.o. jest firmą wyspecjalizowaną w usługach dystrybucyjnych i logistycznych. Klientami firmy są najważniejsze sieci handlowe działające w Polsce oraz kilkanaście tysięcy niezależnych punktów sprzedaży, w segmentach FCMG, farmaceutycznym oraz AGD. NAVO należy do czołówki największych firm Polsce - przychód ze sprzedaży w roku 2010 wyniósł ponad 869 mln zł. Firma gwarantuje najwyższy poziom obsługi przez dział sprzedaży i perfekcyjną realizację zamówień, a także przygotowuje i realizuje trade-marketingowe programy wsparcia, które dają produktom przewagę konkurencyjną.

Konica Minolta Business Solutions Polska jest częścią globalnej korporacji Konica Minolta, lidera na rynku kompleksowych rozwiązań i usług dla biznesu związanych z przetwarzaniem dokumentów: drukowaniem, kopiowaniem i archiwizacją. Spółka jest wiodącym dostawcą usług umożliwiających kompleksowe zarządzanie flotą urządzeń drukujących niezależnie od producenta. Łączy zaawansowane narzędzia informatyczne z całościową obsługą procesu produkcji dokumentów.

Douglas Polska sp. z o.o. jest właścicielem największej sieci perfumerii i pierwszej w pełni autoryzowanej perfumerii internetowej w Polsce. Zalążkiem światowego dziś koncernu stała się fabryka mydła w Hamburgu, założona w 1821 roku. Obecnie Douglas jest globalną marką. Firma posiada ponad 1000 perfumerii tradycyjnych jest liderem rynku europejskiego,

Od stycznia administracja kadrami i naliczanie wynagrodzeń dla blisko 2000 pracowników mieleckich Zakładów Lotniczych odbywa się w SAP HR. System wdrożony na potrzeby polskiej spółki został zintegrowany z rozwiązaniem SAP ERP korporacji UTC, co wiązało się z uwzględnieniem w projekcie restrykcyjnych zasad bezpieczeństwa IT i zarządzania zmianą obowiązujących w UTC. Bardzo ważnym wymaganiem była także zgodność nowego systemu z wymogami ustawy SOX.

Dotychczas używany w BEST S.A. program kadrowo-płacowy został zakupiony w okresie, w którym w Spółce pracowało zaledwie kilkudziesięciu pracowników a system pracy i wynagradzania był stosunkowo prosty. Wraz z rozwojem Spółki wzrastały też jej oczekiwania i potrzeby, znacznie wzrosła też ilość i zakres zdarzeń obsługiwanych przez program. Badania kontrolne coraz częściej wykazywały jednak błędy w przeliczaniu danych. Wprowadzane aktualizacje nie poprawiały sytuacji, w konsekwencji osoby pracujące z systemem dużo czasu poświęcały na weryfikację wyników lub musiały ręcznie przeliczać dane. Dodatkowo, z uwagi na spowodowaną zmianami przepisów polskiego prawa konieczność częstego dokonywania aktualizacji systemu, sytuacja niewydolności oprogramowania wydawała się nierozwiązywalną.

Firma Bakoma współpracuje z TETA SA już od dziesięciu lat i do niedawna korzystała z systemu TETA Personel wykorzystującego narzędzie programistyczne i bazy danych Oracle. Na początku 2009 roku firma podjęła decyzję o zmianie interfejsu użytkownika z TETA 2000 na pakiet ERP TETA Constellation, systemu opartego na technologii .NET. Projekt migracji realizowany był w ośmiu spółkach koncernu spożywczego, w którego skład wchodzi Bakoma.

„Najważniejsze dla nas było, aby system IT dostarczał pewnych i wiarygodnych informacji ze wszystkich zgromadzonych danych, a także posiadał możliwości ich sprawnego wyszukiwania i przygotowywania wydruków w różnych konfiguracjach, a także w znacznym stopniu ograniczył papierowy obieg dokumentów w naszej instytucji” – mówi Katarzyna Piwowar-Sulej z Departamentu Personalnego i Administracji VB Leasing Polska SA.

bpscNie jest tajemnicą, że wdrożenie jakiegokolwiek rozwiązania informatycznego stanowi duże wyzwanie dla przedsiębiorstwa. Obok kwestii organizacyjnych wyzwanie to dotyczy przede wszystkim umiejętności przekonania i zaangażowania w projekt kadry kierowniczej i pracowników. Nowy system oznacza przecież dodatkowe obowiązki w trakcie wdrożenia, wiąże się też z koniecznością poznania nowego narzędzia. Jest zmianą. A jak wszyscy wiemy, zmiana, nawet ta na „lepsze”, zawsze jest trudna.

23 stycznia 2006 roku w urzędzie Gminy Kobierzyce została podpisana umowa inwestycyjna pomiędzy LG Electronics Wrocław sp. z o.o. a instytucjami reprezentującymi władze Rzeczpospolitej Polskiej. W ramach kolejnych inwestycji koreańskiego koncernu w Polsce, w Kobierzycach powstały dwie fabryki: lodówek side by side oraz telewizorów LCD.

Skala wykorzystania rozwiązań samoobsługowych w PKN ORLEN to 52 tysiące wniosków w ciągu kilku miesięcy. Ponad 20 rodzajów wniosków z kategorii kadrowych, płacowych, podróży służbowych, umów zleceń, spraw socjalnych. Praktycznie każdy pracownik z dostępem do komputera może korzystać z systemu samoobsługowego.

W połowie lutego 2007 roku PTC udostępniła portal rekrutacyjny, zbudowany w oparciu o innowacyjne rozwiązanie SAP E-Recruiting. Rozwiązanie od pierwszych dni udowodniło swoją skuteczność, usprawniając i przyspieszając działania związane z rekrutacją pracowników.

Wdrożenie systemu TETA Personel w firmie BOC Gazy trwało trzy miesiące: od listopada 2001 do stycznia 2002. Po zakończeniu prac z aplikacji korzysta 14 użytkowników w sześciu oddziałach spółki. Sprawną obsługę umożliwia zastosowana architektura trójwarstwowa. Poza standardowymi funkcjami, u klienta zainstalowano również moduł Zarządzania Personelem i ePersonel – samoobsługowy interfejs intranetowy.

Back to top