loading...
RAPORT CRM
RAPORT ERP

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

19 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 48 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

itcube logoFirma EUROTERM odniosła na rynku duży sukces. Aby utrzymać tempo rozwoju i sprzedaży, rozpoczęła poszukiwania rozwiązania do zarządzania kontaktami z Klientami zintegrowanego z systemem Comarch ERP XL. Głównym celem postawionym przed systemem crm było ułatwienie kadrze kierowniczej kontroli nad oddziałami oraz handlowcami, a także udostępnienie pracownikom narzędzia wspierającego ich pracę w codziennych kontaktach z Klientami. Przy wielooddziałowej strukturze firmy oraz kilku działach, wdrożenie systemu crm było dużym wyzwaniem. Wybór dostawcy systemu CRM padł na firmę ITCube Software, która posiada bogate doświadczenie i wiele referencji z branży grzewczej, chłodniczej oraz instalacyjnej.

 REKLAMA 
 ifs 380 380 styczen 2019 
 
Proces rozpoczął się od kilkudniowej analizy przedwdrożeniowej. Początkowo został zaprezentowany system w wersji standardowej, a następnie omówiono niezbędne raporty wykorzystywane w firmie EUROTERM, bez których wdrożenie systemu CRM nie przyniosło by oczekiwanych rezultatów. Uczestnicy projektu koncentrowali swoją uwagę również na kluczowych aspektach związanych z prowadzeniem działań handlowych w kontekście inwestycji oraz definiowaniem atrybutów dla kontrahentów względem ich wymagań oraz potencjału. Rozmowy dotyczyły nie tylko obszaru związanego z działem handlowym, ale także działań realizowanych przez pracowników marketingu. Bardzo ważną kwestią było także omówienie modelu praw i uprawnień aby osoby z różnych działów miały dostęp tylko do niezbędnych informacji.

Wdrożenie w firmie EUROTERM zostało podzielone na kilka etapów. Pierwszy etap wiązał się z zainstalowaniem programu w wersji standardowej, ustawieniem praw i pól słownikowych oraz integracją aplikacji crm z systemem Comarch ERP XL. Następnie prace dotyczyły przeniesienia wszystkich dokumentów handlowych takich jak: faktury, dokumenty WZ, zamówienia klienta, plany sprzedażowe oraz oferty, z systemu handlowego do aplikacji CRM. Po zakończeniu tych prac system był gotowy aby handlowcy rozpoczęli w nim pracę. Na początku zostali przeszkoleni pracownicy działu instalatorskiego. Dzięki wstępnemu importowi danych użytkownicy programu CRM od razu widzieli swoich klientów, ich sprzedaż oraz oferty, które im wcześniej przygotowywali. W ten sposób mogli skupić swoją uwagę na zarządzaniu inwestycjami, szczegółowym opisywaniem kontrahentów oraz planowaniem wizyt handlowych.

 

Dzięki systemowi CRM oraz integracji z programem ERP wszystkie kluczowe informacje na temat Klientów zostały zgromadzone w jednym miejscu, a handlowiec miał do nich dostęp on-line. Kolejny etap związany był z dopisywaniem raportów dla kierowników, dyrektorów oraz zarządu. Dzięki szczegółowym analizom wszystkie działania handlowe są pod kontrolą, a firma EUROTERM może koncentrować się na dalszym rozwoju.

Program ITCube zintegrowany z Comarch ERP XL bardzo pomógł nam w planowaniu, raportowaniu a także rozliczaniu działań handlowych oraz marketingowych. - podkreśla Pan Wojciech Procyk, dyrektor Zarządzający Pionem Sprzedaży w Firmie EUROTERM oraz osoba odpowiedzialna za wdrożenie systemu CRM.


Cały proces wdrożenia zakończył się w ciągu 3 miesięcy. Obecnie z systemu korzysta ponad 70 użytkowników.

Źródło: www.itcube.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top