Smay rozwija skrzydła z systemem Epicor
Smay to wiodąca na polskim rynku firma z branży wentylacyjnej. Swoją wysoką pozycję rynkową zawdzięcza innowacyjnemu podejściu do biznesu. Stale rozwija portfolio wyrobów o niestandardowe elementy, otwiera nowe oddziały oraz rozbudowuje infrastrukturę IT.
Największym sukcesem naszej firmy jest jej dynamika wzrostu. Pomimo funkcjonowania w branży już od ponad 20 lat, wciąż mogę powiedzieć, że znajdujemy się w fazie rozwoju– stwierdza Michał Maj, wiceprezes zarządu w Smay.Smay istnieje na rynku od 1989 roku. Początkowo firma dostarczała proste akcesoria do montażu układów wentylacyjnych. Po kilku latach zgromadzony kapitał pozwolił na rozszerzenie oferty o bardziej zaawansowane technologicznie rozwiązania, których produkcja wymagała inwestycji w nowoczesny park maszynowy i odpowiedni system IT.
W pewnym momencie z niewielkiego rodzinnego przedsiębiorstwa zaczęliśmy stawać sie istotnym graczem na rynku, a chęć bycia konkurencyjnym także w porównaniu z zagranicznymi podmiotami, zaowocowała wdrożeniem systemu do zarządzania przedsiębiorstwem Epicor iScala” – wyjaśnia Michał Maj.Pierwsze działania przedwdrożeniowe miały miejsce już na przełomie 2002/2003 roku. Wdrożenie rozpoczęto od implementacji modułu finansowego i logistycznego. W następnej kolejności, w okresie od marca do czerwca 2003 roku, miało miejsce wdrożenie funkcjonalności odpowiedzialnych za zarządzanie produkcją.
Po kilku latach intensywnej pracy w oparciu o Epicor ERP, profity jakie udało nam się uzyskać korzystając z systemu, zadecydowały o kolejnych wdrożeniach. W 2009 roku wzbogaciliśmy się o system CRM oraz Storefront, rozwiązanie które między innymi pozwoliło nam rozwinąć skrzydła na rynku czeskim – mówi Michał Maj, wiceprezes zarządu w Smay.iScala Storefront to platforma biznesowa zbudowana na mechanizmach działania sklepów internetowych. W Smay korzystają z niej nie tylko klienci, którzy logując się do systemu sami składają zamówienia, kontrolują ich status, tworzą zapytania czy konstruują interesującą ich ofertę. Dostęp do Storefront z przeglądarki internetowej ułatwia także codzienną pracę handlowców.
Storefront to swego rodzaju połączenie możliwości, jakie daje tradycyjny sklep online i platformy do wymiany informacji. Specyfika naszej działalności wiąże się często z dostarczaniem rozwiązań pod indywidualne wymagania klienta. Chociaż katalog produktów może ograniczać się do 100 pozycji, to wersji danego wyrobu jest nieskończenie wiele. Storefront pozwala na sprzedaż internetową elementów o takim właśnie profilu – wyjaśnia Maj.Inwestycja w rozwiązania przyczyniła się również do ekspansji Smay w Czechach, gdzie wykorzystanie Storefront umożliwiło wprowadzenie firmy na rynek, bez dodatkowych kosztów związanych choćby z budową odpowiednich struktur.
Rynek czeski obsługujemy przy współpracy firmy partnerskiej i jednej osoby w Polsce, która nadzoruje procesy logistyczne. Storefront przyczynił się do pełnej automatyzacji działań sprzedażowych w tym regionie – dodaje wiceprezes zarządu Smay.Trzykrotny wzrost zamówień odnotowany od czasu wdrożenia systemu Epicor iScala, krótszy proces realizacji zleceń, możliwość rozbudowania oferty oraz otwarcie na nowe rynki zbytu, to korzysci, które zadecydowały o dalszych inwestycjach w rozwiązania IT.
Obecnie kończymy proces wdrożeniowy modułu serwisowego oraz do zarządzania projektami. Z czasem planujemy rozbudować naszą infrastrukturę IT również o narzędzia do zarządzania magazynem oraz poszerzania możliwości stosowania kodów kreskowych w procesach produkcyjnych - mówi Michał Maj.Budowa systemu Epicor ERP umożliwia także integrację z zewnętrznymi aplikacjami poprzez platformę iScala Connectivity oraz samodzielną modyfikację systemu o nowe funkcje. W Smay wdrożony system ERP integruje się z oddzielną aplikacją do wycen, a moduł produkcyjny (MRP) został wzbogacony o dodatkową funkcjonalność, umożliwiającą tworzenie plików wymiany z maszynami CNC, pracującymi na zakładzie.
Źródło: www.epicor.pl