HERZ z systemem ERP Dynamics NAV

HERZ Armatura i Systemy Grzewcze – lider w produkcji i dystrybucji urządzeń grzewczych, wdrożył kompleksowe rozwiązanie klasy ERP oparte na systemie Microsoft Dynamics-NAV

Aby utrzymać pozycję lidera na rynku urządzeń grzewczych nasza firma inwestuje również w nowoczesne technologie w zakresie organizacji pracy i procesów. W tym celu wdrożyliśmy system zarządzania Microsoft Dynamics-NAV. Zaawansowane narzędzia informatyczne przekładają się na efektywność naszych działań i na jakość obsługi naszych Klientów i Partnerów - Andrzej Latosiński Prezes Zarządu HERZ

Dynamiczny rozwój naszej firmy zawdzięczamy zarówno nieustannie rozwijanej technologii, nowoczesnym produktom i świetnie wykwalifikowanym pracownikom. Aby sprostać wymogom rynku musimy wciąż inwestować w nowoczesne technologie, które zwiększają naszą efektywność, w tym także w nowoczesne systemy IT.

Zdecydowaliśmy się na zastąpienie dotychczasowego, niezintegrowanego systemu — dopasowanym przez firmę IT Vision w trakcie wdrożenia do naszych potrzeb systemem Dynamics-NAV firmy Microsoft. Wybór systemu powiązany był także z wyselekcjonowaniem odpowiedniego Partnera wdrożeniowego, wykazującego duże doświadczenie w branży o najwyższych kompetencjach w zakresie Dynamics-NAV i technologii Microsoft.

Wdrożenie skutecznie zrealizował zespół IT Vision Sp. z o.o. , dostosowując system do procesów zachodzących w naszej firmie, prowadząc także szkolenia i wsparcie powdrożeniowe dla naszych pracowników.

Dynamics-NAV wspiera w naszej firmie zarówno procesy logistyczne jak i zarządzanie finansami. Uruchomione zostały także dedykowane dla nas funkcje branżowe, opracowane przez IT Vision. Wdrożenie Dynamics-NAV pozwoliło nam zautomatyzować wiele procesów dotąd obsługiwanych metodami tradycyjnymi.

Ireneusz Podkowiński Kierownik Projektu HERZ

Informacje o firmie

W 1990 roku powstała w Krakowie polska filia austriackiej firmy HERZ Armaturen Ges.m.b.H. - spółka HERZ Armatura i Systemy Grzewcze.

Od momentu rozpoczęcia swojej działalność HERZ wprowadza na rynek polski szeroki asortyment nowoczesnej armatury regulującej, zapewniającej racjonalne, a więc oszczędne gospodarowanie energią cieplną.

W centrali firmy oraz w 11 regionach sprzedaży obejmujących swoim zasięgiem całą Polskę zatrudnionych jest 50 osób odpowiedzialnych za sprzedaż produktów firmy HERZ. Łatwy dostęp do produktów HERZ-a zapewnia klientom ogólnopolska sieć 200 autoryzowanych partnerów handlowych. Ukoronowaniem dziesięcioletniej obecności na rynku polskim było otwarcie w 2000 roku Wieliczce przy ul. Artura Grottgera 58 nowoczesnej centrali firmy wraz z obszerną halą magazynową.

Kolejnym etapem wielickiej inwestycji jest linia produkcyjno-montażowa. Aby zaspokoić ogromne zapotrzebowanie rynku na produkty marki HERZ, w 2008 roku w Wieliczce została oddana do użytku kolejna hala produkcyjna.

W Polsce w armaturę HERZ wyposażonych jest szereg budynków użyteczności publicznej, obiektów komercyjnych, domów jednorodzinnych oraz mieszkań.

Do najbardziej prestiżowych budowli, które wyposażone są w armaturę ze znakiem serca należą m.in.:

  • Zamek Królewski na Wawelu,
  • Zamek Gniew
  • Zespół pałacowo-parkowy w Kurozwękach,
  • Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie,
  • Pałac Prymasowski w Warszawie,
  • Uniwersytet Jagielloński,
  • Centrum Sztuki i Techniki Japońskiej w Krakowie.
  • Hotele Mariott i Bristol w Warszawie,
  • ośrodek wypoczynkowo-leczniczy LWIGRÓD w Krynicy,

 

Wyzwanie

W dotychczasowej pracy w firmie HERZ wykorzystywane były niezintegrowane aplikacje w starej technologii DOS, nie pozwalające na objęcie swoim zasięgiem wszystkich obszarów działalności firmy, w szczególności zaawansowanych procesów logistycznych i dystrybucyjnych oraz wielowymiarowego zarządzania finansami firmy.

Firma HERZ potrzebowała nowego rozwiązania, zintegrowanego, obsługującego kompleksowo wszystkie obszary firmy: finanse i księgowość, sprzedaż wraz z planowaniem zaopatrzenia, zaawansowane zarządzanie gospodarką magazynową i logistyką, umożliwiającego integrację z urządzeniami zewnętrznymi (czytniki kodów kreskowych, drukarki kodów, kolektory danych).

System powinien także zapewnić sprawną komunikację i wymianę danych oraz dokumentów pomiędzy rozproszonymi lokalizacjami.

Ze względu na charakter i skalę działalności zastosowane rozwiązania powinny dawać duże możliwości modyfikacji pod potrzeby Firmy (dedykowane funkcjonalności) i indywidualnych Użytkowników (modyfikacje interface). Zdecydowano się na zaawansowany system ERP Dynamics-NAV wraz z funkcjonalnościami branżowymi - logistycznymi opracowanymi przez IT Vision.

Wdrożenie nowego systemu wraz z opracowaniem funkcjonalności branżowych oraz systemu raportowania zrealizowane zostało przez specjalistów firmy IT Vision.

Zespół IT Vision przeprowadził kompleksowo proces analizy, opracowania projektu, wdrożenia i szkoleń Użytkowników systemu.

Podczas realizacji procesu wdrożeniowego opracowano wiele innowacyjnych rozwiązań wzbogacających standardową funkcjonalność Dynamics-NAV i dostosowujących go do wymagań HERZ.

Rozwiązanie

Mając na uwadze rosnące potrzeby firmy postanowiono zastąpić dotychczasowy niezintegrowany system, nowoczesnym i elastycznym w dostosowaniu do potrzeb rozwiązaniem klasy ERP.

Jednym z kryteriów wyboru systemu były kompetencje i doświadczenia firmy wdrożeniowej, która powinna wykazać się znajomością branży, właściwie zbadać potrzeby klienta, opracować dodatkowe funkcjonalności branżowe (zaawansowane procesy logistyczne i zarządzanie finansami) i aplikacje raportujące a następnie sprawnie, w jak najkrótszym czasie zrealizować proces wdrożenia i szkoleń wraz z asystą powdrożeniową.

Kompleksowość oprogramowania oraz potencjał merytoryczny i doświadczenia IT VISION spowodowały, iż wybrany został system Dynamics-NAV.

Wdrożenie poprzedzone zostało analizą procesów realizowanych przez Klienta z uwzględnieniem specyfiki branży i konieczności opracowania dodatkowych funkcji systemu. Projekt objął wszystkie kluczowe obszary działalności firmy takie jak: sprzedaż i magazyny, logistyka, zarządzanie finansami i księgowość, środki trwałe.

W ramach prac wdrożeniowych zostały opracowane dedykowane dla branży i firmy funkcjonalności:

  • ergonomizacja interfejsu użytkownika (sprzedaż hurtowa)
  • automatyzacja procesu tworzenia wydań magazynowych
  • tworzenie wydań magazynowych dla towarów dostępnych w magazynie
  • automatyzacja procesu tworzenia przyjęć magazynowych
  • automatyczne tworzenie faktur · obsługa skonta · raporty sprzedaży
  • dokumenty magazynowe (obsługa depozytu, rozchody wewnętrzne, protokoły rozbieżności)
  • interfejsy bankowe, generowanie poleceń zapłaty
  • identyfikacja towarów za pomocą czytnika kodów kreskowych
  • interfejs wymiany danych z programem DHL (wysyłki)
  • rozliczanie zaliczek pracowniczych · ewidencja reklamacji

Źródło: www.itvision.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top