Impuls wspiera zasadę 100% dostępności asortymentu

 Firma ROL- MAR jest jedną z większych firm dostarczających wyposażenie techniczne dla rolnictwa. Oferta firmy obejmuje części zamienne do ciągników i maszyn rolniczych. Klienci to hurtownie i sklepy branżowe na trenie całego kraju. Najistotniejszym wyznacznikiem działalności Rol – Mar jest pełne zaspokojenie potrzeb odbiorców tak pod względem dostępności i jakości asortymentu jak i sprawności obsługi.


Głównym założeniem wdrożenia systemu Impuls 5 było zintegrowanie go z aplikacją Symphony, odpowiedzialną za analizowanie i prognozowanie poziomu zapotrzebowania na określony asortyment. Rozwiązanie to wykorzystuje dane dostarczane przez Impuls, przetwarza je, a następnie przekazuje wyniki np. do modułu zarządzającego zakupami.

ERP – niezbędna platforma

Najważniejsze zadania jakie zostały postawione przed integracją systemu Impuls z aplikacją Symphony polegała na zautomatyzowaniu :

  • pobierania określonych danych (stanów magazynowych, ilościową wielkość sprzedaży , docelową wielkość stanu MG dla danego indeksu) z systemu IMPULS
  • przesyłania do systemu IMPULS danych z aplikacji Symphony mówiących o ilościach niezbędnych do uzupełnienia poziomu docelowego - w magazynie i lokalizacjach zewnętrznych .

Główne korzyści z integracji polegają na automatyzacji procesów realizacji zamówień dla magazynu centralnego oraz określania wielkości dostaw do klientów, w oparciu o ich dzienne poziomy sprzedaży

Dzięki zintegrowaniu dotychczasowego oprogramowania z systemem ERP uzyskujemy specyficzną wiedzę, określaną przez nas jako poziom utraconych korzyści, oznacza to, że możemy analizować rentowność każdej pozycji z naszej oferty pod kątem różnych kryteriów – handlowca, regionu czy rodzaju asortymentu - mówi Wojciech Woliński, Dyrektor Operacyjny w firmie Rol-MAR – Dzięki takiej wiedzy możemy informować dostawców o dokładnych stratach jakie sobie fundują nie dotrzymując terminów realizacji naszych zamówień. To bardzo skuteczne narzędzie dyscyplinujące naszych partnerów.

Impuls – nieodzowne wsparcie rozwoje

Integracja systemu ERP z zewnętrzną aplikacją nie była jedynym powodem wdrożenia. Rozwój firmy spowodował, że niezbędne stało się posiadanie zintegrowanej bazy danych, jak również kompleksowego rozwiązania dla, wykorzystywanych równocześnie, takich aplikacji, jak np. obsługa magazynu, sprzedaży czy kwestii finansowo-księgowych.

Wdrożenie systemu Impuls 5 przyczyniło się także do uporządkowania funkcjonowania magazynu. Funkcjonująca wcześniej aplikacja charakteryzowała się zbyt wysoką „elastycznością”, a częste zmiany na jakie pozwalała nie miały swego odzwierciedlenia w pozostałych obszarach systemu. Taka sytuacja utrudniała kontrolę rzeczywistych stanów magazynowych, które odbiegały co do wartości i ilości od danych w systemie.

Dzięki zaawansowanym filtrom znacząco poprawiła się szybkość pozyskiwania danych przy różnych poziomach złożoności zagadnień - zarówno na szczeblu operacyjnym, jak i zarządczym. Wyeliminowano znaczną ilość błędów wewnątrz firmy, co bezpośrednio wpłynęło na poprawę relacji między firmą ROL-MAR, a jej partnerami biznesowymi. Nastąpiło zwiększenie kontroli i bezpieczeństwa baz danych. Możliwe stało się również zapewnienie integracji wszystkich istotnych danych w przedsiębiorstwie.

Wdrożenie – realizacja przyjętych założeń

Pozyskiwanie powtarzalnych danych niezbędnych do poprawnego funkcjonowania aplikacji Symphony jest obecnie podstawowym celem wdrażanego rozwiązania dystrybucyjnego. Łatwość w pozyskiwaniu informacji dotyczących różnych aspektów współpracy z klientami wpłynęło na dostosowanie oferty firmy do potrzeb rynku.

Wdrożenie tak rozbudowanego oprogramowania wymaga sporego zaangażowania znacznej części struktury firmy. Na jego potrzeby zorganizowany został zespół, który składał się menadżera projektu , informatyka oraz osób umocowanych merytorycznie, odpowiadających za poszczególne moduły wdrażanego programu. Całe wdrożenie zostało podzielone na etapy, co pozwalało na lepszą kontrolę tego przedsięwzięcia zarówno od strony „dostrojenia” sytemu do naszych wymagań , szkolenia, jak i odbioru końcowego.

Z perspektywy czasu nasza ocena przebiegu prac wdrożeniowych jest pozytywna, wynika głównie z otwartości i elastyczności w działaniach konsultantów i menadżera projektu, również w trudnych sytuacjach, których nie brakuje w trakcie tak złożonego projektu – ocenia Wojciech Woliński

Źródło: www.bpsc.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top