System erp godny BMW Polska

IT Integro - dostawca systemów ERP, CRMZarządzanie siecią sprzedaży samochodów zawsze stanowiło dla producentów wyzwanie. Rozwiązania informatyczne w tej branży nigdy nie nadążały za potrzebami i stąd dilerzy zmuszeni byli wdrażać wiele systemów obsługujących wycinkowo poszczególne obszary działalności.

System incadea DMS oparty na Microsoft® Dynamics Navision® stanowi kompleksowe rozwiązanie informatyczne obejmujące wszystkie obszary działalności dilera, jednocześnie wspomagając działalność naszej firmy - Jacek Witkowski, QMAaDMS Manager, BMW Polska Sp. z o.o.

BMW postanowiło uporać się z tym problemem globalnie, tworząc wspólnie z firmą incadea uniwersalny system DMS (Dealer Management System), zaspokajający kompleksowo potrzeby zarówno firm dealerskich, jak i importerów na całym świecie. Na fundament rozwiązania branżowego wybrano system Microsoft® Dynamics Navision. Rozwiązanie Microsoft Dynamics/incadea obejmuje wszystkie istotne obszary biznesu dealera, m.in. sprzedaż nowych i używanych pojazdów, sprzedaż części i akcesoriów, serwis gwarancyjny i pogwarancyjny, zarządzanie bazą danych Klientów. System obejmuje także raportowanie, rozliczenia i kontroling oraz wymianę informacji między dilerem a przedstawicielstwem. Z początkiem stycznia 2005 r. oprogramowanie zostało uruchomione w pierwszym salonie. Obecnie system działa w sześciu salonach, a do końca 2006 r. wdrożenie obejmie całą sieć sprzedaży. Dostosowanie rozwiązania do polskiego rynku, przepisów księgowych oraz tłumaczenie interfejsu użytkownika wykonała firma IT.integro z Poznania.

Sytuacja firmy

BMW Group utworzyło spółkę BMW Polska Sp. z o.o. w 2002 r. w związku z przewidywanym wejściem Polski do Unii Europejskiej. Firma rozpoczęła działalność 1 stycznia 2003 r. Oferując na polskim rynku samochody marki BMW, MINI oraz motocykli BMW.

Jednym z najważniejszych zadań BMW Polska była reorganizacja sieci sprzedaży samochodów, ujednolicająca zasady jej działania z procedurami i zwyczajami funkcjonującymi w sieciach sprzedaży w pozostałych krajach UE. Niezbędnym elementem tego przedsięwzięcia było wdrożenie nowego, zintegrowanego systemu DMS (Dealer Management System system wspomagający zarządzanie zakładem dilerskim), zastępującego wiele oddzielnie działających aplikacji dziedzinowych.

Wdrożenie nowego systemu DMS było podyktowane potrzebą przygotowania gruntu dla przyszłego wzrostu, w tym do wprowadzania nowych usług. Walcząc o klientów, musimy współpracować z siecią dilerów i ciągle doskonalić nasze procesy biznesowe. Zmieniają się upodobania Klientów, technologia, teleinformatyka. Musimy zmieniać się wraz ze światem wokół nas , aby móc w dalszym ciągu odnosić sukcesy i utrzymać naszą przewagę konkurencyjną - mówi Jacek Witkowski, QMAEDMS Manager w BMW Polska Sp. z o.o.

Rozwiązanie

W XXI Wieku wyraźnie nakreślone i sprawnie działające kanaty komunikacyjne między producentem, importerem i dilerem mają zasadnicze znaczenie dla prowadzenia działalności. Szybkie wprowadzanie produktów na rynek i orientacja na Klienta staty się najważniejszymi wartościami w tym łańcuchu. Dlatego też BMW Polska podjęta decyzję o wdrożeniu przygotowanego przez centralę BMW Group wspólnie z firmą ReynoldsaReynolds kompleksowego rozwiązania branżowego Incadea. Rozwiązanie to zostało stworzone na bazie systemu Microsoft® Dynamics Navision. Poszczególne moduły oryginalnego systemu zostały rozbudowane funkcjonalnie i dostosowane do specyfiki branżowej. Oprócz tego powstały także całkiem nowe funkcje, dostosowane do wymagań BMW Group.

incadea, to firma o bardzo dużym doświadczeniu branżowym w dziedzinie dystrybucji pojazdów.. Ma ponad 20 tys. klientów na catym świecie. Wcale się nie dziwię, że zarząd BMW Group zdecydował się na współpracę z firmą z tak dużym doświadczeniem w motoryzacji. Również technologa leżąca u podstaw systemu Incadea gwarantuje nam stabilność i bezpieczeństwo. System został stworzony za pomocą narzędzi Microsoft®, działa na platformie Windows® Sewer 2003 i integruje się aplikacjami Microsoft® Office System - wyjaśnia Jacek Witkowski

Dostosowaniem rozwiązania Incadea zajęła się na zlecenia BMW Polska firma IT.integro z Poznania. Adaptacja polegała na modyfikacji modułu księgowego w celu dostosowania do polskich przepisów o rachunkowości, uwzględnieniu w modułach biznesowych specyfiki funkcjonowania polskiego rynku, oraz oczywiście przetłumaczeniu interfejsu użytkownika.

Incadea stanowi bardzo dużą nadbudowę nad samym systemem Microsoft® Navision. Do tego dochodzą moduły napisane na wyłączne zamówienie BMW, przede wszystkim związane z obsługą serwisu i zamówień części. Nasza rola polegała na zachowaniu specyfiki branżowej, a jednocześnie na wprowadzeniu do systemu elementów, które czynią go łatwiejszym w użyciu dla osób od lat pracującym w branży samochodowej w Polsce - tłumaczy Piotr Śledź, prezes firmy IT.integro z Poznania.

Korzyści

System Incadea porządkuje działalność dilera, m.in. wymuszając rejestrowanie wszystkich ważnych zdarzeń i operacji mających związek ze sprzedażą bądź obsługą zleceń klienta, a także z obiegiem powiązanych z nimi dokumentów.

U podstaw systemu Incadea leży filozofia, że nie ma sprzedaży bez zakupu i nie ma wydania towaru bez stworzenia dokumentu sprzedaży. Te dwie proste zasady pozwalają skutecznie chronić firmę przed pomyłkami i problemami ze zlokalizowaniem części. Umożliwiają także dilerom łatwe rozliczanie pracowników z efektów pracy. My jako importer mamy z kolei korzyść w postaci pewnych i spójnych danych o sprzedaży i stanie magazynów. Przy planowaniu zakupów na dużą skalę i prognozowaniu sprzedaży to się bardzo liczy - mówi Jacek Witkowski.

Incadea daje BMW Polska pewność, że wszyscy Klienci sieci dilerskiej są obsługiwani w ten sam, profesjonalny sposób. Cenią to zwłaszcza klienci instytucjonalni, posiadający liczny parksamochodóww wielu lokalizacjach.

Źródło: www.it.integro.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top