Dryvit Systems z systemem ERP

 BPSC - systemy ERP, CRM, MRP, ERP, kadry i płaceDryvit Systems USA (Europe) Sp. z o.o. należy do amerykańskiego holdingu RPM International Inc. – zrzeszającego producentów specjalistycznych materiałów wykończeniowych dla odbiorców komercyjnych i indywidualnych ze 130 krajów świata. Grupa Dryvit Systems posiada cztery fabryki w Stanach Zjednoczonych oraz po jednym zakładzie produkcyjnym w Kanadzie, w Polsce i w Chinach. Sprzedaż systemów ociepleń Dryvit na świecie kształtuje się na poziomie 125 mln USD rocznie.

Produkty spółki obecne są w 50 krajach na sześciu kontynentach. W systemach przedsiębiorstwa wykonano dotąd blisko 200 milionów metrów kwadratowych elewacji we wszystkich strefach klimatycznych, włączając polarną. Systemy Dryvit obecne są na polskim rynku od 1970 roku. Polska jest także strategicznym centrum rozwoju firmy w Europie. Działająca od 1997 roku fabryka w Krze Duże dostarcza produkty swoim odbiorcom zarówno w Europie, jak i w Azji.

Technologia Dryvit to synonim nowoczesnych systemów ociepleń i materiałów elewacyjnych. Dystrybucja produktów w autoryzowanej sieci rozpoczęła się w Polsce w 1991 r. W krótkim czasie materiały amerykańskiego producenta pojawiły się na budowach w całym kraju, a następnie weszły na rynki w Europie Środkowej i Wschodniej. W ciągu 15 lat w Polsce położono 11 milionów metrów kwadratowych materiałów elewacyjnych firmy.

Systemy Dryvit mają najdłuższą na polskim rynku tradycję w branży ociepleń. Technologię zastosowano po raz pierwszy przed 30 laty na fasadzie budynku przy ul. Przy Agorze 27 w Warszawie. W roku 2000 Instytut Techniki Budowlanej stwierdził w swojej ekspertyzie, że nadal spełnione są podstawowe funkcje techniczne ocieplenia.

Zintegrować rozproszoną strukturę

Dryvit Systems USA (Europe) Sp. z o.o. działa w rozproszonej strukturze. Centrala firmy znajduje się w Warszawie, produkcja realizowana jest w miejscowości Krze Duże, zaś sprzedaż odbywa się poprzez sieć Oddziałów rozsianych po całym kraju. Funkcjonujące przed wdrożeniem zintegrowanego systemu informatycznego klasy ERP oprogramowanie nie było w stanie zintegrować informacji pochodzących z tak wielu źródeł. Funkcjonowało 8 niezależnych miejsc instalacji oprogramowania, co zakłócało obieg informacji w skali całej firmy. Jak podkreśla Robert Kokosiński, Wiceprezes Zarządu Spółki – „Istniejące przed implementacją oprogramowanie, nie posiadało wielu funkcjonalności, które na pewnym etapie rozwoju firmy okazały się niezbędne. Szczególnie doskwierał nam brak funkcjonalności produkcyjnych oraz kadrowo-płacowych. Rozproszona struktura nie pozwalała na wygenerowanie rzetelnej informacji we właściwym czasie, pozwalającej na szybkie podejmowanie decyzji. Brak było bieżących danych dotyczących należności, czy poziomu zapasów. Nie mieliśmy pełnej kontroli nad limitami kredytowymi. Wszystko to zdecydowało, że postanowiliśmy wspomóc naszą działalność systemem ERP”:

Dokonać optymalnego wyboru

Do ostatecznej decyzji na temat wyboru systemu ERP Dryvit przygotowywał się bardzo długo. Zarząd firmy szczegółowo przeanalizował ofertę wielu dostawców rozwiązań. System musiał spełnić wszystkie oczekiwania kierownictwa spółki. Celem podstawowym wdrożenia systemu klasy ERP, jakim jest Impuls BPSC było stworzenie narzędzia pozwalającego na precyzyjne zbieranie, przetwarzanie i raportowanie informacji, służących operacyjnemu i strategicznemu zarządzaniu firmą. Ponieważ wykorzystywane systemy nie spełniały wymagań zarządu niezbędne było wprowadzenie nowych narzędzi od 1 czerwca 2006 roku.

Ostatecznie zdecydowano się na wybór systemu chorzowskiej firmy, jako rozwiązania najbardziej odpowiadającego przyjętym kryteriom. Jednym z głównych powodów, dla których firma Dryvit wybrała produkt BPSC była możliwość modyfikacji standardowych funkcjonalności systemu Impuls zgodnie z indywidualnymi potrzebami klienta. Ze względu na fakt, że spółka posiada sieć Regionalnych Centrów Dystrybucji na terenie całej Polski nie bez znaczenia był również fakt, iż system Impuls jest rozwiązaniem w pełni zintegrowanym.

Jak zaznacza Robert Kokosiński – BPSC to solidna firma krajowa, która gwarantuje natychmiastową reakcję w nagłych przypadkach. Jej system jest dostosowany do polskich realiów gospodarczych, istnieje możliwość szybkiego wprowadzenia potrzebnych modyfikacji. Istotną wagę odgrywała także oferta finansowa – tu BPSC zaproponowało atrakcyjne warunki. Początkowo Dryvit zdecydował się na implementację systemu Impuls BPSC. W międzyczasie na rynku pojawił się nowy system BPSC – Impuls 5, który okazał się narzędziem jeszcze lepiej spełniającym oczekiwania kierownictwa spółki. „Większa funkcjonalność systemu Impuls 5 spowodowała, że na zamianę zdecydowaliśmy się w zasadzie w trakcie wdrożenia systemu Impuls BPSC. Nie żałujemy tej decyzji” – podkreśla Robert Kokosiński.

Realizowany przez BPSC projekt w Dryvicie jest kompleksowy i obejmuje praktycznie wszystkie aspekty działalności firmy, począwszy od finansów, kadr, poprzez produkcję, dystrybucję, transport, aż po zarządzanie relacjami z klientem i obieg dokumentów. Możliwe jest wspomaganie przez system tych obszarów, w których nie było do tej pory wykorzystywane zaawansowane oprogramowanie (środki trwałe, kadry płace). System wyeliminował konieczność ręcznej rejestracji i przetwarzania danych oraz dublowanie niektórych czynności.

Moduły finansowe i księgowe poprawiły zarządzanie ryzykiem kredytowym i usprawniły procedury wyceny należności. Zautomatyzowane zostało przygotowywanie raportów i deklaracji dla US, GUS, ZUS i NBP. Zwieńczeniem wdrożenia systemu będzie moduł kontrolingowy, wspomagający pracę Zarządu, bieżącej oceny stanu firmy i tworzenia planów rozwojowych. Spełnione zostały wymagania określone w polityce Grupy RPM w zakresie kontroli wewnętrznej. System skrócił czas miesięcznego raportowania do centrali spółki znajdującej się w West Warwick. Wymianę informacji wewnątrz firmy jak i z klientami oraz dostawcami ułatwi elektroniczny obieg dokumentów.

Dzięki rozwiązaniu BPSC nastąpiła poprawa zarządzania procesem produkcyjnym. Wprowadzone zostały narzędzia pozwalające racjonalnie planować produkcję oraz realizować zamówienia klientów, zgodnie z ich oczekiwaniami. Ponadto system wpłynął na obniżenie wskaźnika obrotu zapasami. „Mamy pełną wiedzę jak wyglądają nasze zapasy, jakim asortymentem dysponujemy i w jakich miejscach się znajduje. To pozwala racjonalizować naszą gospodarkę materiałową, co z kolei obniża koszty całej działalności. Usprawniona zostały relacje na linii handel – produkcja.” – podkreśla Prezes Kokosiński.

Moduł CRM ułatwił zarządzanie relacjami z klientami, pozwolił na zabezpieczenie bazy informacji o klientach oraz umożliwił gromadzenie danych na temat potrzeb klientów. W systemie są zbieranie i analizowanie informacje na temat bieżącej działalności i efektów pracy doradców techniczno handlowych. Zarząd dysponuje bieżącymi danymi, na podstawie których łatwiej jest kontrolować realizowane projekty. Z systemu Impuls docelowo korzystać będzie 60 jednoczesnych użytkowników modułów: Finanse Księgowość Koszty, Budżetowanie, Kadry i Płace, Środki Trwałe, Gospodarka Materiałowa, Dystrybucja, Produkcja, Transport, CRM, Business Intelligence oraz Zarządzanie Obiegiem Dokumentów.

Aktualnie Dryvit rozpoczął wdrożenie nowej funkcjonalności MWS (Magazyn Wysokiego Składowania) usprawniającego pracę działu logistyki i pracowników magazynów. W kolejnym roku planuje się rozbudowę aplikacji o funkcjonalności modułu B2B.

Źródło: www.bpsc.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top