Enion wybrał System Kasy Centralnej

 System ten jest specjalistycznym rozwiązaniem firmy BPSC przeznaczonym dla przedsiębiorstw świadczących usługi na skalę masową np. dostawców energii elektrycznej. Enionowi pomógł zwiększyć konkurencyjność.

W przedsiębiorstwach energetycznych właściwa i szybka obsługa klientów stanowi niejednokrotnie czynnik decydujący o uzyskaniu przewagi konkurencyjnej. System Kasy Centralnej sprawdza się po uwolnieniu rynku obrotu energią. SKC służy do szczegółowego rozliczania klientów i stanowi narzędzie kształtowania relacji z wszystkimi odbiorcami usług danego przedsiębiorstwa.

Rozwiązanie firmy BPSC zapewnia centralne zarządzanie kasami w całym przedsiębiorstwie niezależnie od ich ilości i rozproszenia, usprawnia i ułatwia prace kasjerów oraz dostarcza bieżącej informacji o stanie gotówki w kasach.

System Kasy Centralnej zapewnia:

  • Podniesienie standardów funkcjonowania danej firmy poprzez stworzenie jednolitego środowiska pracy dla wszystkich osób odpowiedzialnych za przepływ gotówki
  • Prowadzenie praktycznie nieograniczonej liczby kas
  • Komunikację z innymi systemami - m.in. z systemami bilingowymi i FK
  • Zabezpieczenie i ochronę dostępu do poufnych danych
  • Prawidłowe księgowanie i rozliczanie wpłat (dowody kasowe są wprowadzane za pomocą czytników kodów kreskowych, kody mogą być również wprowadzane ręcznie)
  • Łatwe przeglądanie stanu gotówki w poszczególnych kasach
  • Sporządzanie okresowych raportów kasowych
  • Przegląd wszystkich operacji dokonanych za pomocą systemu
  • Ułatwienia w pracy kasjerów
  • Skrócenie czasu obsługi klienta - średnio ok. 1 minuty dla jednej osoby
  • Nadzór nad pracownikami kas

System Kasy Centralnej usprawnia i ułatwia pracę kasjerów. Czas obsługi jednego klienta spada średnio do 1 minuty, co ma niebagatelny wpływ na ogólne zadowolenie klientów, którzy nie muszą już czekać na dokonanie wpłaty w długich kolejkach. Czas przeznaczony na sprawy związane z wpłatami został ograniczony do minimum. Dzięki dostępowi do informacji m.in. o ilości zrealizowanych operacji w konkretnym czasie, zapewniona jest pełna kontrola wydajności pracy kasjerów.

SKC ułatwia przyjmowanie wszelkiego rodzaju wpłat - nie tylko związanych z działalnością danego przedsiębiorstwa (wpłaty od klientów), ale także tzw. wpłat obcych - czyli obsługę innych firm, z którymi podpisane są odpowiednie umowy. System umożliwia także realizację operacji, których identyfikacja nie odbywa się za pomocą kodu kreskowego, na przykład dotyczących rozliczeń z kontrahentami i pracownikami oraz z systemami bilingowymi

Wszystkie operacje kasowe (KP, KW) poza dekretowaniem raportów mogą być wykonywane przez przeszkolonych kasjerów. Dane wprowadzane przez obsługujących kasy są następnie wykorzystywane do procesu automatycznego dekretowania raportów. Raport jest zamykany w momencie rejestracji wszystkich dowodów przychodów i rozchodów.

SKC realizuje wszelkiego typu operacje związane z wypłatami - np. rozliczenie nadpłaty. Informacje o wypłatach po rejestracji w kasie są kierowane do odpowiedniego systemu bilingowego.

Wszystkie wpłaty od klientów własnych, jak i obcych na życzenie użytkownika mogą być grupowane w jeden zbiorczy dokument KP, który jest następnie zapisywany w raporcie kasowym. Na podstawie raportu kasowego generowany jest rejestr kasowy, który zawiera informacje m.in. o operacjach zarejestrowanych przez kasjera, sumie przychodów i rozchodów oraz saldem początkowym i końcowym w danym dniu. Dokumenty rejestrowane są chronologicznie wg. numeracji, która jest oddzielna dla każdej kasy Uprawnione osoby mają w każdej chwili dostęp do informacji o aktualnym stanie kasy. Można także prześledzić historię konkretnej operacji wg. odpowiednich kryteriów określonych przez użytkownika.

Wdrożenie SKC w Enionie zajęło 3 miesiące.

Źródło: www.wnp.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top