comarchIstnieją różne szkoły nazywania firm. Niektórzy właściciele chcą zaakcentować swoje nazwisko, inni odnoszą się do branży lub produktu, jeszcze inni stawiają na neologizmy albo połączenia różnych wyrazów. Ale są też tacy, którzy preferują symbolikę – chcą, by nazwa, choć nie daje informacji na temat działalności przedsiębiorstwa, wywoływała u potencjalnego klienta określone skojarzenia. Jeśli spotyka się on z firmą DRAGON, bez wątpienia ma przed oczami potężną, sprawną, budzącą respekt firmę.

 REKLAMA 
 ifs 380 380 styczen 2019 
Potęga ta ma swoje odzwierciedlenie w faktach. Sięgająca 46 lat historia, portfolio liczące 20 marek własnych i 1800 produktów, 800 miast w Europie i Azji, w których sprzedawane są produkty firmy – takie liczby muszą budzić szacunek wśród klientów i grozę wśród konkurencji. DRAGON to lider na rynku produkcji chemii budowlanej, motoryzacyjnej i gospodarczej, a także jedno z najdynamiczniej rozwijających się przedsiębiorstw w tym sektorze w Polsce. Czym skorupka za młodu…

Osiągnięcie takiej pozycji nie byłoby możliwe bez perfekcji w zarządzaniu. Wiedząc o tym, zarząd firmy DRAGON od lat używał oprogramowania klasy ERP do zarządzania firmą. Najpierw była to Comarch ERP Klasyka – podstawowa aplikacja, która działała jeszcze w systemie DOS. Jako taka, z biegiem czasu przestała wystarczać do obsługi coraz większych i bardziej złożonych procesów, dlatego DRAGON „przesiadł się” na Comarch ERP Optima.

Jednak i ten system po kilku latach okazał się już nie przystawać do wymagań firmy. Kiedy w 2017 roku w Skawińskim Obszarze Gospodarczym firma otworzyła nowy, nowoczesny zakład produkcyjny, oczywistym stało się, że przyszła pora na zmiany. Do opanowania tak dużej firmy produkcyjnej jak DRAGON (która nadal intensywnie się rozwijała) potrzebne było zastosowanie jeszcze bardziej złożonego i bogatego funkcjonalnie IT. Wybór padł na Comarch ERP XL, zintegrowany system, który był w stanie zaoferować usprawnienie procesów biznesowych w kluczowych obszarach firmy tj. w produkcji i szeroko pojętej logistyce, a zarząd i kadrę kierowniczą wesprzeć w podejmowaniu skutecznych decyzji poprzez analizy Business Intelligence.

Jak wytresować smoka

O wyborze Comarch ERP XL zdecydowały kompletne funkcjonalności obejmujące wszystkie obszary działalności biznesowej firmy oraz dbałość producenta o rozwój funkcjonalny systemu i jego aktualizację w kontekście zmieniających się przepisów prawa. ​Wdrożenie powierzono firmie CDN-Partner w Krakowie, która od kilkunastu lat z sukcesem realizuje projekty wdrożeń systemów Comarch ERP. ​

Pierwszą fazą wdrożenia była szczegółowa analiza działalności firmy, która pozwoliła konsultantom CDN-Partner dobrać stosowne moduły systemu, a następnie skonfigurować ich działanie tak, by pasowały do specyfiki i wymagań firmy. W pierwszym etapie wdrożono podstawowe moduły - Sprzedaż, Zamówienia, HR Płace i Kadry, Księgowość, Produkcja, Mobilny Magazynier; następnie przyszła pora na kolejne prace, w których wyniku firma DRAGON mogła posługiwać się także modułami Obieg Dokumentów, WMS, EDI, BI, B2B oraz CRM. ​

Smoczy apetyt

Prawdziwą wisienką na torcie wdrożenia była jednak - związana z pełną automatyzacją procesu produkcji oraz wymaganiami branżowymi - integracja systemu Comarch ERP XL z kilkoma specjalistycznymi rozwiązaniami.

Pierwsze z nich to system automatyki przemysłowej SCADA – w tym przypadku największym wyzwaniem procesu było bezbłędne obsłużenie wykorzystania serii towarów, zapewniające traceability w procesach produkcyjnych. Comarch ERP XL dzięki otwartej strukturze opartej o relacyjne bazy danych, umożliwił sprawną integrację. Wymiana danych pomiędzy systemami odbywa się za pomocą pośredniej bazy SQL, w której zapisywane są dane wymagane do obsługi całego procesu produkcyjnego. Dane wymieniane pomiędzy systemami SCADA oraz Comarch ERP XL generowane są w modułach Sprzedaż i Produkcja – zaczynając od przyjęcia nowej dostawy poprzez opracowanie procesu technologicznego, realizację zlecenia produkcyjnego rejestrowanego w systemie Comarch ERP XL (w tym wydania oraz przyjęcia odpowiedniej partii towaru) na obsłudze zwrotów oraz korekt dostaw kończąc.

Z kolei Regał Lean-Lift służy do przechowywania etykiet oraz automatycznego wydawania ich do produkcji. Integracja pomiędzy systemami odbywa się na zasadzie wymiany plików w formacie CSV. W systemie Comarch ERP XL rejestrowane są dokumenty dostaw etykiet oraz ich wydań, następnie odpowiednie informacje przekazywane są do regału. Pracownik ma również możliwość zwrotu etykiet wydanych już na produkcję , które nie zostały użyte. Poprzez wprowadzenie informacji do regału, automatycznie generowane są odpowiednie dokumenty w Comarch ERP XL. DRAGON zyskał kontrolę nad stanami, zmniejszył ryzyko różnic inwentaryzacyjnych oraz przyspieszył sam proces inwentaryzacji.

Warto wspomnieć także o integracji z rolotokiem i WMS. Zanim to nastąpiło, w firmie kluczowym problemem było wyszukiwanie na magazynie towarów po serii oraz identyfikacja numerów partii surowców, półproduktów i wyrobów gotowych. Powodowało to większą ilość błędów przy wydawaniu towarów z poprawną serią do odbiorców. Drugim zagadnieniem było połączenie w nowo powstałym zakładzie przyjmowania towaru poprzez aplikację WMS z rolotokiem, który miał na celu automatyczne wybranie, do którego sektora na magazynie ma trafić przyjęty towar. ​Dzięki tej integracji, towar z produkcji automatycznie przemieszcza się rolotokiem do wybranej sekcji na magazynie, a jedynym punktem gdzie w tej ścieżce występuje operator, jest przyjęcie towaru w magazynie. DRAGON zyskał w ten sposób praktycznie bezobsługowe przyjmowanie towarów z produkcji wraz z generowaniem dokumentów handlowych i wiązanie ich ze zleceniem produkcyjnym, zagospodarowanie pełnej powierzchni struktury magazynu i do minimum wyeliminował pomyłki przy wydawaniu towaru.

Źródło: www.comarch.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top